Κριτική

Η παρεξήγηση

Από -

Το έργο του Αλμπέρ Καμί, γραμμένο το 1944, χρονιά κατά την οποία η μισή Ευρώπη βρισκόταν υπό γερμανική κατοχή και η ανθρώπινη ζωή δεν είχε καμιά αξία, μας προσκαλεί να παρακολουθήσουμε «από την κλειδαρότρυπα» μια οικογενειακή τραγωδία. Σε μια κεντροευρωπαϊκή κοινωνία που έχει σταματήσει να ονειρεύεται, η Μάρθα, μια γεροντοκόρη που διατηρεί πανδοχείο μαζί με τη μητέρα της, είναι η μόνη που κρατά ζωντανό το σχέδιο ενός ταξιδιού στον Νότο. Με την προσμονή αυτού του ταξιδιού, ληστεύει τους επισκέπτες του πανδοχείου αφού προηγουμένως τους σκοτώσει με τη βοήθεια της μητέρας της. Ώσπου, από μια παρεξήγηση, πέφτει θύμα τους ο αδελφός της, ο Γιαν, ο οποίος ήταν για χρόνια χαμένος.

Η παράσταση στο θέατρο Radar έχει ωραίο κλασικό άρωμα αλλά ταυτόχρονα και μια στατική δομή που δεν επιτρέπει την ορμητική κορύφωση. Λίγες ηθοποιοί έχουν τη σκηνική πυγμή και τη στεντόρεια φωνή της Μαρίας Σκούντζου, η οποία ερμηνεύει το ρόλο της αμαρτωλής και συνάμα μαρτυρικής μάνας. Ιδανική για το ρόλο της ανέκφραστης Μάρθας είναι η Αναστασία Παπαστάθη, ενώ άξιος συμπαίκτης σ’ αυτό το παράλογο παιχνίδι είναι ο Κώστας Καζανάς, ως Γιαν. Γλυκιά η Ηλέκτρα Αρσενίδoυ στο ρόλο της Μαρίας, της συζύγου του, χρωματίζει με μια παιδικότητα τη λιγότερο αποφασιστική ερμηνεία της. 

RADAR Πλατεία Αγίου Ιωάννη Κυνηγού 13, Δάφνη, 2109769294. Διάρκεια: 100΄.