Κριτική

Η μέθοδος Γκρόνχολμ

Από -

Η παράσταση που είχε σκηνοθετήσει το 2008 ο Διαγόρας Χρονόπουλος, και τώρα επιμελείται ο Γιάννης Μόσχος σε μια τιμητική αναβίωση στη μνήμη του, λόγω της τεράστιας απήχησής της έμεινε στο ρεπερτόριο του Θεάτρου Τέχνης για έξι σεζόν. Λογικό, αφού αφορά ένα έργο του 21ου αιώνα (2003) που μιλάει για ένα καίριο θέμα, ειδικά αν ιδωθεί υπό το πρίσμα της αμφισβήτησης των σύγχρονων καπιταλιστικών όρων στην αγορά εργασίας.

Ο Γκαλθεράν, επιθυμώντας να μιλήσει για την ηθική που διέπει –ή δεν διέπει– τις εργασιακές σχέσεις, μεταχειρίστηκε ένα έξυπνο εύρημα κι εξασφάλισε για το έργο του βέβαιη επιτυχία: στη «Μέθοδο Γκρόνχολμ» η συνέντευξη τεσσάρων υποψηφίων για τη θέση του διευθυντή μάρκετινγκ σε μια πολυεθνική παίρνει μορφή «πειράματος», με μια σειρά ψυχολογικών δοκιμασιών από τις οποίες θα προκύψει ο καταλληλότερος.

Οι συγκρούσεις των τεσσάρων διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας χαρακτήρων, οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται, οι ανατροπές και το απρόβλεπτο φινάλε είναι τα θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζει τη σπιντάτη αναβίωση ο Μόσχος, έχοντας στο πλευρό του τους περισσότερους από τους συντελεστές του πρώτου ανεβάσματος. Το ψυχρό σκηνικό του Γιώργου Γαβαλά, με τα φωτιστικά (Λευτέρης Παυλόπουλος) και ηχητικά (Σταύρος Γασπαράτος) εφέ να εντείνουν το κλίμα του σασπένς, δημιουργεί το κατάλληλο κλειστοφοβικό πλαίσιο στο οποίο κινούνται με άνεση οι ηθοποιοί. Οι Βίκυ Παπαδοπούλου, Χρήστος Σαπουντζής και Πέτρος Λαγούτης έχουν την εμπειρία της πρώτης παράστασης, όμως και ο Ορφέας Αυγουστίδης καταφέρνει μια πολύ ωραία ερμηνεία στον ξεχωριστής σημασίας, γεμάτο κυνισμό ρόλο του.

ΑΝΕΣΙΣ Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 2107718943. Διάρκεια: 100΄.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου