Νέα

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου παρουσίασε τους άξονες του Φεστιβάλ Αθηνών

Από -

Με την ελπίδα ότι το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θα υλοποιηθεί με ασφάλεια, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανακοίνωσε τους άξονες του μέσω διαδικτύου. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ, άνθρωπος οξυδερκής και με όραμα, τους τελευταίους επτά μήνες δούλεψε σε εντατικούς ρυθμούς με τους συνεργάτες της για τη δημιουργία ενός καλλιτεχνικού προγράμματος ισότιμου με εκείνων των Διεθνών Φεστιβάλ. Στη διαδικτυακή παρουσίαση μάς έδωσε μια πρώτη αίσθηση για τους άξονες πάνω στους οποίους στηρίχθηκε η σύλληψη και ο σχεδιασμός του προγράμματος και τόνισε ότι: «Οι συνεργάτες μου και εγώ, εργαζόμαστε ακατάπαυστα για να ξαναφανταστούμε και να παρασκευάσουμε το φεστιβάλ με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Ευελπιστούμε ότι θα καταφέρουμε να το υλοποιήσουμε με ασφάλεια για όλους μας μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. Εξετάζουμε διαφορετικές εκδοχές για το χρόνο πραγματοποίησης της φετινής διοργάνωσης με την αμέριστη υποστήριξη του υπουργείου πολιτισμού και της Υπουργού. Προτεραιότητά μας είναι η υγεία και η ασφάλεια του κοινού και των δημιουργών».

Δεδομένων των συνθηκών δεν έχει καθοριστεί η ημερομηνία πραγματοποίησης του φεστιβάλ όμως έχουμε μια πλήρη εικόνα των παραγωγών που έχουν σχεδιαστεί από έλληνες και ξένους καλλιτέχνες όπως είναι ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ο Βαγγέλης Θοδωρόπουλος, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, ο Τόμας Οστερμνάγιερ, η Μαγκί Μαρέν, ο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ και πολλοί άλλοι. Ενημερωθείτε για τους άξονες του φεστιβάλ και διαβάστε το πρόγραμμα των παραστάσεων όπως έχει σχεδιαστεί μέχρι στιγμής.


Αυτοί είναι οι βασικοί άξονες του Φεστιβάλ

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει παραστάσεις θεάτρου, χορού, μουσικό θέατρο, εικαστικά, πάρτυ, ερευνητικές πλατφόρμες, δράσεις για παιδιά.

Θα υπάρχει επέκταση στα είδη τέχνης συνολικά, ενώ σημαντικό άξονα αποτελούν οι απρόσμενες συναντήσεις. Αυτό σηματοδοτείται από το γκρέμισμα της αντίληψης ότι κάποια είδη δεν ταιριάζουν σε συγκεκριμένους χώρους.

Ανοίγει ένα μεγάλο κεφάλαιο συμπαραγωγών, που από φέτος θα δείξει τα πρώτα δείγματα γραφής του, και στα επόμενα χρόνια στοχεύει να απλωθεί όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην Επίδαυρο. Το πρόγραμμα αριθμεί πάνω από 1.400 καλλιτέχνες, από περισσότερες από 30 χώρες, και περίπου 70 εκδηλώσεις, με 40 πρεμιέρες και νέες παραγωγές.

Οι δύο κατευθύνσεις στο ξένο ρεπερτόριο του Θεάτρου αλλά και του Χορού: Συστήνονται νέα πρόσωπα με την ενότητα «Για πρώτη φορά στην Ελλάδα», ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζει ο Ρώσος Κιρίλ Σερεμπρένικοφ με έργο Γκόγκολ, αλλά και ο Γερμανός Christopher Rüping με το Münchner Kammerspiele και μια δεκάωρη παράσταση πάνω στο μύθο του Προμηθέα, ενώ επανέρχονται αγαπημένοι δημιουργοί (Κριστόφ Βαρλικόφσκι, Τόμας Οστερμάιερ, Ρίμινι Πρότοκολ). Οι παραστάσεις επιλέχθηκαν από τις σκηνές του κόσμου (Χιλή, Γαλλία, Πολωνία, Ισραήλ, Βραζιλία, Ρωσία) και οι περισσότερες διακρίνονται όχι μόνο για την ιδιαίτερη σκηνική τους γλώσσα αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο οι δημιουργοί τους αφουγκράζονται τις κοινωνικοπολιτικές δονήσεις γύρω μας. Ιστορίες που μιλούν για την ερωτική ορμή, για τη θέση των γυναικών στην κοινωνία, για απεγνωσμένους φόνους πάθους και αγέννητα μωρά, για αρχαίους μύθους και πρόσωπα που διασχίζουν τους αιώνες.

Ανοίγει στην Αθήνα ένας κύκλος για το Αρχαίο Δράμα, με στόχο την ερευνητική προσέγγιση του είδους σε κλειστό χώρο, από έλληνες και ξένους σκηνοθέτες.

Στο Φεστιβάλ της Επιδαύρου, στο επίκεντρο είναι το Αρχαίο Δράμα, τα αρχαία κείμενα εν γένει, και η σύγχρονη σκηνική τους ανάγνωση. Θα σκηνοθετήσουν οι Άρης Μπινιάρης, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Γιάννης Ρήγας, Δημήτρης Λιγνάδης, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Γιώργος Νανούρης, κ.ά. Τονίζεται η ειδική επεξεργασία ενός αρχαίου κειμένου, μια επεξεργασία που θα το κάνει να συνομιλήσει με τη σκηνική γλώσσα του σήμερα και τις τελευταίες σκηνοθετικές αναζητήσεις.

Εγκαινιάζεται το ερευνητικό πρόγραμμα «Πάροδος», που θα έχει διάρκεια επτά εβδομάδων και στοχεύει στη μετεκπαίδευση και την έρευνα των ηθοποιών και των χορευτών, πάνω στη Δραματουργία. Η ερευνητική διαδικασία θα έχει πρακτικό χαρακτήρα και θα υποστηρίζεται από κορυφαίους επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η «Πάροδος» θα είναι το πρώτο διακαλλιτεχνικό, ερευνητικό πρόγραμμα με στόχο την ανανεωτική προσέγγιση στη δραματουργία, τις σκηνικές φόρμες και τις διαδικασίες καλλιτεχνικής παραγωγής του αρχαίου δράματος. Η ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στο πρόγραμμα θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ, όταν θα υπάρχουν ασφαλέστερα δεδομένα ως προς τον συνολικό προγραμματισμό του.

Η Μικρή Επίδαυρος αφιερώνεται στη μουσική και το μουσικό θέατρο: συναυλίες και παραστάσεις που αναφέρονται σε ένα ευρύ φάσμα της μουσικής, γνωστοί καλλιτέχνες που πλέουν σε αχαρτογράφητα νερά, περφόρμανς που διασχίζουν τα είδη του πειραματικού θεάματος, από το μπαρόκ μέχρι την ηλεκτρονική μουσική και από την όπερα μέχρι την υποβρύχια ανακάλυψη μιας βυθισμένης πολιτείας.

Στην Πειραιώς 260 φιλοξενείται η πειραματική και ηλεκτρονική μουσική για να ακουστούν και να φωτιστούν πτυχές της εγχώριας και διεθνούς club κουλτούρας, μέσα από δύο βασικές εκφάνσεις της: την ηλεκτρονική μουσική και την clubbing performance.

Ο κύκλος «Layers of Street» είναι ένα αφιέρωμα στο hip hop και τη street κουλτούρα. Ανοίγουν οι πόρτα του Φεστιβάλ στους street χορευτές, ώστε να έχουν πρόσβαση και χώρο στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο battle, μια χορευτική «μάχη» με έπαθλα, υπό τον τίτλο «Athens Festival Urban Dance Contest».

Στο Ηρώδειο ενισχύεται έντονα η σύγχρονη μουσική, με σπουδαίους συνθέτες που δημιουργούν κόσμους μέσα από τη μίξη κλασικού και ηλεκτρονικού ήχου – καλλιτέχνες που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αυτό το χώρο. Παρουσιάζεται, παράλληλα, για πρώτη φορά ένας συγκροτημένος «Κύκλος Τζαζ», που απαρτίζεται από πολύ μεγάλα ονόματα του είδους. Ταυτόχρονα, αγαπημένοι έλληνες δημιουργοί παρουσιάζουν για πρώτη φορά τον νέο τους δίσκο. Εκεί θα φιλοξενηθεί και μια μεγάλη διεθνή συμπαραγωγή Χορού, με 70 άτομα επί σκηνής και συμφωνική ορχήστρα. Η κλασική μουσική –που περιλαμβάνει και τον κύκλο των Συμφωνιών του Μπετόβεν, αφιέρωμα στα 250 χρόνια από τη γέννησή του–, οι μεγάλες ορχήστρες και η όπερα έχουν φυσικά πολύ σημαντική θέση και ένα μεγάλο μερίδιο στο πρόγραμμά.

Εγκαθιδρύεται η ενότητα «Πρόλογος», στο πλαίσιο της οποίας, μισή ώρα πριν από τις πρεμιέρες στην Πειραιώς 260, θεατρολόγοι και ειδικοί του χορού θα μας ξεναγούν στο σύμπαν κάθε παράστασης, δίνοντάς μας «κλειδιά» για τη μεγαλύτερη απόλαυσή της, ενώ μετά τις παραστάσεις οι δημιουργοί θα συζητούν με το κοινό στην ενότητα «Έξοδος».

Το εργαστήριο δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά στην Επίδαυρο παίρνει το όνομα «Μικροί Ιχνευτές».

Στην «Πλατεία», τον υπαίθριο χώρο που ενώνει όλες αίθουσες της Πειραιώς 260 θα τοποθετηθούν τεράστια τραπέζια, με μίνι εστιατόριο, με μπαρ, όπου το κοινό θα μπορεί να έρχεται νωρίτερα, αλλά και να παραμένει μετά τη λήξη των παραστάσεων, να συνομιλεί για αυτά που είδε, να μοιράζεται την εμπειρία του, πίνοντας ένα ποτήρι κρασί.

Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να δείτε το έγγραφο παρακαλώ πατήστε το ακόλουθο link Άνοιγμα

Σχετικά Θέματα