Νέα

Η αλλαγή διεύθυνσης στο Εθνικό Θέατρο είναι γεγονός

Από -

Το μεσημέρι της Πέμπτης 29 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Σκηνή του κτιρίου Τσίλλερ η τελετή παράδοσης και παραλαβής της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του Εθνικού Θεάτρου, παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη και του Γενικού Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κ. Νικόλα Γιατρομανωλάκη. Εμφανώς συγκινημένος, ο απερχόμενος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός άνοιξε τη λιτή τελετή, κάνοντας λόγο για μια ημέρα «χαρούμενης λύπης». Αναφερόμενος στο γεγονός πως είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Εθνικού Θεάτρου που πραγματοποιείται τελετή παράδοσης και παραλαβής της Διεύθυνσης, εξέφρασε την ευχή να δημιουργηθεί από εδώ και πέρα μια παράδοση έμπρακτης έκφρασης πολιτικού πολιτισμού, καθώς τέτοιες ενέργειες δεν είναι τόσο αυτονόητες στη χώρα μας. «Εδώ ξεκινάμε από το χάος και φτάνουμε προς το αυτονόητο», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Λιβαθινός, που χειροκροτήθηκε θερμότατα από τους παρευρισκόμενους, αφού ευχαρίστησε την Πολιτεία, τους εργαζόμενους του Θεάτρου, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τους δημοσιογράφους και τους θεατές, καλωσόρισε τον Δημήτρη Λιγνάδη, τονίζοντας πως πρόκειται για έναν «ταλαντούχο άνθρωπο, που ξέρουμε πόσο αγαπάει το Εθνικό Θέατρο». Δεν παρέλειψε, πάντως, να εκφράσει δημοσίως και μια παραίνεση: «Θέλουμε η Πολιτεία να μην αιφνιδιάζεται και να μην αιφνιδιάζει. Ας είμαι ο τελευταίος Διευθυντής στην ιστορία του Εθνικού που ενημερώνεται για τη μη συνέχιση της θητείας του είκοσι μέρες πριν την λήξη της» και συμπλήρωσε πως το ιδανικό θα ήταν κάθε νέος διευθυντής να εργάζεται για τουλάχιστον έξι μήνες δίπλα στον απερχόμενο ώστε να μαθαίνει τη λειτουργία του θεάτρου. Απευθυνόμενος στον Δημήτρη Λιγνάδη, τόνισε πως του παραδίδεται ένα «υπέροχο, δύσκολο δώρο»: ένα θέατρο με υγιή οικονομικά, με δύο νέες σκηνές (Πειραματική Σκηνή, Μικρό Εθνικό), ισχυρό κοινωνικό προφίλ και με μια αξιοζήλευτη δραματική σχολή όπου λειτουργεί το νεοσύστατο τμήμα σκηνοθεσίας.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης επέλεξε να ξεκινήσει το σύντομο λόγο του με μία χαρακτηριστική φράση του Κρέοντα από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή: «δεν μπορεί κανείς να γνωρίσει την ψυχή, το φρόνημα και τη γνώμη κανενός ανθρώπου, αν αυτός δεν δοκιμαστεί στην εξουσία και την τήρηση των νόμων». Δεν παρέθεσε λεπτομέρειες σχετικά με τον προγραμματισμό του για τη νέα περίοδο του Εθνικού, αλλά ανανέωσε το ραντεβού μας μαζί του εντός του προσεχούς εικοσαημέρου. Επεσήμανε, πάντως, πως δεν έρχεται με σκοπό να γκρεμίσει ό,τι έχουν χτίσει οι προηγούμενοι, αλλά να συνεχίσει το έργο τους μέσω του δικού του προσωπικού οράματος. Το όραμα αυτό έχει να κάνει με την ψυχαγωγία του θεατή, λέξη που χρησιμοποίησε με την αρχαιοελληνική της σημασία ως αγωγή της ψυχής, ενώ ιδιαιτέρως τόνισε τον εκπαιδευτικό ρόλο που θεωρεί πως πρέπει να έχει το Εθνικό Θέατρο, καλύπτοντας τα κενά ή τις ελλείψεις της ελληνικής εκπαίδευσης. Επίσης, ανακοίνωσε πως τη θέση της Αναπληρώτριας Καλλιτεχνικής Διευθύντριας (θέση που κατείχε ο Θοδωρής Αμπαζής) αναλαμβάνει η δραματολόγος Έρι Κύργια.

Από την πλευρά της Πολιτείας, η Υπουργός Λίνα Μενδώνη επισφράγισε τα λεγόμενα του Στάθη Λιβαθινού με την επισήμανση πως υπάρχει έμπρακτη πρόθεση από το Υπουργείο να καθιερωθεί μια ουσιαστική πολιτιστική διαδικασία κατά την αλλαγή της σκυτάλης στα πρόσωπα των οργανισμών και τόνισε πως αλλαγή σκυτάλης δεν σημαίνει διακοπή δεσμών, αλλά συνέχεια. Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως στόχος του Υπουργείου είναι ο αντικαταστάτης του Δημήτρη Λιγνάδη να έχει οριστεί τουλάχιστον έξι μήνες πριν τη λήξη της θητείας του. Σχετικά με αυτό το θέμα, ήρθε η παρέμβαση του Γ. Γ. Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη ο οποίος μίλησε «για τα αυτονόητα», δηλαδή για τη δημιουργία –κατόπιν επαφών με τον καλλιτεχνικό κόσμο και με μελέτη καλών διεθνών πρακτικών- του οργανωμένου πλαισίου με βάση το οποίο θα γίνεται από εδώ και πέρα η πλήρωση των διευθυντικών θέσεων των πολιτιστικών οργανισμών.

Σχετικά Θέματα