Ρεπορτάζ

Hah! Productions: Νέα εταιρία παραγωγής ανεβάζει online παραστάσεις stand up – αναμένεται και συνδρομητική πλατφόρμα

Από -

«Έχω τόσο καιρό να το κάνω που έχω ξεχάσει πώς γίνεται», είπε μ’ ένα αυθόρμητο ξάφνιασμα στη φωνή του ο Ανατολίτης, κρατώντας το μικρόφωνο μπροστά σε ζωντανό κοινό, μετά από τέσσερις μήνες εκτός – συμπληρώνοντας αμέσως μετά για το πρώτο αστείο, «αλλά το ίδιο μου συμβαίνει και με το stand up».

Από αρχές Νοεμβρίου που κόπηκε κάθε πιθανότητα παράστασης (πέρα απ’ τα θέατρα και τα θερινά σινεμά, τελείωσαν και τα drive in, τα οποία ήταν η μόνη «μεγάλη ανάσα» μεταξύ των δύο αποδεκατισμένων σεζόν), οι κωμικοί μπήκαν στον πάγο, μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο του θεάτρου και του πολιτισμού γενικότερα. Αλλά πως συντηρείς (αστεία) κείμενα στον πάγο, με τόσα που βιώνουμε και αλλάζουν καθημερινά;

banner

Θα έλεγε κανείς πως οι κωμικοί είναι οι πλέον παροπλισμένοι αυτής της κατάστασης, λόγω της φύσης αλλά και της ροής της δουλειάς τους. Διότι κάθε stand up κωμικός δουλεύει ταυτόχρονα επάνω και κάτω από το σανίδι για να βιοπορίζεται από αυτό, έχοντας υπ’ ευθύνη του όλο το πακέτο της παράστασης, μέχρι την προώθηση αλλά και τις συμφωνίες που πρέπει να κλείσει. Αυτή η «σταθερή αστάθεια» και η φευγαλέα σχέση με τις θεατρικές σκηνές έκανε τα πράγματα δυσχερέστερα στην αναστολή.

Γιατί, ενώ άλλες παραστάσεις είχαν κινηματογραφηθεί για το αρχείο των θεάτρων και μέσα στην αγρανάπαυση της πανδημίας βρήκαν τη διέξοδο της διαδικτυακής προβολής (καλύπτοντας κάπως τη χασούρα), ήταν ελάχιστα τα κόμεντι σπέσιαλ που έκαναν πρεμιέρα αυτό το διάστημα, γιατί ελάχιστοι ήταν και οι κωμικοί που είχαν υλικό στα χέρια τους. Το ρίσκο της επαγγελματικής μαγνητοσκόπησης είναι απλησίαστο για μία μόνο τσέπη, συν το ότι κανείς δεν περίμενε πως η αναστολή θα κρατήσει τόσο πολύ, ώστε να κυνηγήσει πάση θησεία ένα φιλμάρισμα όσο ακόμη υπήρχαν ανοιχτές σκηνές κι η διαδικασία ήταν ευκολότερη.

banner

Τα δεδομένα αυτά έρχεται να αλλάξει μια νέα εταιρεία παραγωγής και οργάνωσης που αφιερώνει όλη της τη δράση στο stand up και την κωμωδία. Μια ομάδα ανθρώπων που γνωρίζουν το παιχνίδι εκ των έσω και είναι σε επαφή με κωμικούς έστησαν την Hah! Productions, από την οποία η πρώτη παράσταση είναι ήδη «στον αέρα» με τον Blink Mike, τον Άγγελο Σπηλιόπουλο, τον Στέλιο Ανατολίτη και τον Δημήτρη Χριστοφορίδη να εμφανίζονται στην οθόνη μας από το σαλόνι ενός λοφτ με θέα την Ακρόπολη.

«Θα λέγαμε ότι πάμε να φτιάξουμε το ελληνικό Comedy Central», εξηγεί ο Αργύρης Δαλαβάγκας, ως κεντρικό πρόσωπο-creative director της Hah! Productions.

Με λίγα άτομα κοινό από κάτω (βάσει αδειοδότησης και με τα απαραίτητα τεστ), οι τέσσερις κωμικοί έπαιξαν και φίλμαραν ένα δυνατό εξηντάλεπτο σόου που αποπνέει φρεσκάδα με υλικό από τους πιο πρόσφατους μονολόγους των κωμικών αλλά και νέα κείμενα για την πανδημία κι όσα άλλα ζούμε τώρα.

Το πρώτο «Comedy Click» προβάλλεται κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή βράδυ έως τις 7 Μαρτίου, ενώ αμέσως μετά έπεται συνέχεια με νέο ρόστερ κωμικών, όπως μας πληροφορεί ο Αργύρης Δαλαβάγκας.

«Θα λέγαμε ότι πάμε να φτιάξουμε το ελληνικό Comedy Central», εξηγεί ο ίδιος, ως κεντρικό πρόσωπο-creative director της Hah! Productions. Το όνομά του ίσως το θυμάστε από τα Cinema Alive που διοργάνωνε το καλοκαίρι σε Λυκαβηττό και ΟΑΚΑ, αλλά πρακτικά βρίσκεται πίσω από πολλά περισσότερα πρότζεκτ που μπραντάρονται αυτόνομα.

Τώρα οραματίζεται μια εταιρεία «all around management» για τον κλάδο του stand up (με εποπτεία σε παραστάσεις, περιοδείες, προώθηση κ.ά.), η οποία σήμανε επανεκκίνηση εν μέσω πανδημίας λανσάροντας κάτι που όντως έλειπε: καινούργιες παραστάσεις σε σταθερή βάση, με άριστη ποιότητα εικόνας και ήχου (τετρακάμερο σύστημα, δυνατότητα 4K ανάλυσης και ξεχωριστά κανάλια ηχογράφησης).

«Σε δεύτερο χρόνο, όταν θα έχουμε μαζέψει επαρκές υλικό, όλες οι παραστάσεις θα συγκεντρωθούν σε μία πλατφόρμα με συνδρομή».

Αυτή τη στιγμή είναι έτοιμο, μονταρισμένο και το δεύτερο σόου που κάνει πρεμιέρα στις 5 Μαρτίου: ένα γεμάτο, ενενηντάλεπτο σόλο με τον ακούραστο Χριστόφορο Ζαραλίκο στο Θέατρο Αλκμήνη («The Zaralikos Show») να εξαπολύει βιτριολικά βέλη προς πάσα αρχή «μέχρι να του βάλουν τσιμέντο στα πόδια». Επίσης, στον προγραμματισμό έχει κλειδώσει και ετοιμάζεται ένα πολλά υποσχόμενο double bill με Χρύσα Κατσαρίνη και Θωμά Ζάμπρα που θα παίξει αρκετά με το κοινό απενοχοποιώντας το crowdworking, καθώς και το «Cinéλθετε mini movie» με τον Διονύση Ατζαράκη να κάνει πάλι τα μαγικά του.

Από εκεί κι έπειτα, υπάρχουν προτάσεις στο τραπέζι με πολλά περισσότερα ονόματα του χώρου, όπως η Κατερίνα Βρανά και το δίδυμο Μαθιουδάκης-Θεοδωρόπουλος, αλλά παραμένουν υπό συζήτηση.

Το βέβαιο είναι πως ό,τι βγει θα είναι σε μαγνητοσκοπημένη μορφή. «Φλερτάραμε με τη ζωντανή μετάδοση αλλά για να το κάνεις σοβαρά κι όχι στήνοντας απλά μια κάμερα μπροστά στη σκηνή, το κόστος εκτοξεύεται τρομερά», εξηγεί ο Αργύρης, μεταφέροντας την εμπειρία του από ένα live stand up show που είχε διοργανώσει σε εταιρικό event: πέρα από τα περισσότερα και πιο «βαριά» μεροκάματα, χρειάζεται πομπός αντίστοιχος με αυτόν που χρησιμοποιούν τα τηλεοπτικά κανάλια και, συνολικά, μια ομάδα που θα έχει κάνει πρόβες, ώστε να ξέρει το κείμενο και να ακολουθά σωστά τον κωμικό. «Επίσης, στο ζωντανό υπάρχει πάντα το ρίσκο να προκύψει κάτι απρόοπτο, να γίνει κάποιο λάθος, πράγμα το οποίο δεν θα στο συγχωρέσει ο θεατής που έχει πληρώσει».

«Μετά από τις ημερομηνίες που ανακοινώνουμε, οι παραστάσεις θα παραμένουν διαθέσιμες on demand με χαμηλότερο εισιτήριο, ενώ σε δεύτερο χρόνο, όταν θα έχουμε μαζέψει επαρκές σώμα υλικού, θα συγκεντρωθούν όλα σε μία πλατφόρμα με συνδρομή», συνεχίζει ο Αργύρης.

Αυτή η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει κυρίως πρωτότυπο υλικό (πρότζεκτ δηλαδή που στήθηκαν και γυρίστηκαν αποκλειστικά για την Hah! Productions), αλλά και παραστάσεις που ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους στα θέατρα οι οποίες, αντί να ανεβαίνουν δωρεάν στο YTB όπως είθισται μέχρι σήμερα, θα παίζονται online με χαμηλότερο εισιτήριο. «Πιέζεις και το κοινό να εξελιχθεί με αυτό τον τρόπο και να σκεφτεί πως ο κωμικός βιοπορίζεται από το υλικό του».