Non failure πρόταση

Γυναικείες ερμηνείες που κλέβουν την παράσταση

Γελούν, αναπολούν και σε κάποιες περιπτώσεις αφήνουν το δάκρυ να κυλήσει αργά, πέντε κυρίες του θεάτρου, που χρωματίζουν τους ρόλους τους με την δική τους ερμηνευτική χροιά.

Γάμος
Η Άννα Βαγενά επέστρεψε φέτος σε μια παλιότερη επιτυχία της, τον «Γάμο», ένα έργο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1994 στο Θεσσαλικό Θέατρο σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία του Κώστα Τσιάνου. Στην τωρινή παράσταση του Μεταξουργείου, «ο Γάμος» θα ανέβει με τη μορφή του μονολόγου σε θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία και ερμηνεία της Άννας Βαγενά. Η ηρωίδα της Βάσας Σολωμού Ξανθάκη είναι η γυναίκα σύμβολο των καημών και τον κόπων κάθε απλής γυναίκας που δέχτηκε παλικαρίσια τη μοίρα της στο δύσκολο και συντηρητικό περιβάλλον της ελληνικής επαρχίας (Μεταξουργείο).  

Σταματία, το γένος Αυγεροπούλου
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος συνεργάζεται και πάλι με την Ελένη Ουζουνίδου μετά τον επιτυχημένο «Κοινό Λόγο» και της εμπιστεύεται ένα μονόλογο που δεν σε αφήνει εύκολα ασυγκίνητο. Μέσα σε ένα αφαιρετικό σκηνικό γεμάτο σεμέν η ηρωίδα του συγγραφέα του έργου Κώστα Σωτηρίου, διαπαιδαγωγημένη με τα χρηστά ήθη της εποχής και αρραβωνιασμένη με λοχαγό του Εθνικού Στρατού, αφηγείται τη ζωής της παραμένοντας προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρεί εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό (Θέατρο του Νέου Κόσμου).

Η Σύλβα και ο δράκος
Για μια ακόμα φορά είναι απίθανη η μεταμόρφωση της Νένας Μεντή. Με ξανθά  μαλλιά και ντυμένη με το τιγρέ της φόρεμα κάθεται σταυροπόδι στη σκηνή-πάλκο του Χαμάμ και από κει μεταφέρει «κάτι» από τη ζωή μιας τραγουδίστριας του ’60, που έζησε έντονα και ερωτεύτηκε με πάθος τον «δράκο του Σέιχ Σου» Αριστείδη Παγκρατίδη. Ο Παναγιώτης Τσεβάς με το ακορντεόν του σιγοντάρει στην ατμόσφαιρα της παράστασης και μας κάνει να σιγοτραγουδήσουμε μαζί της γνωστά λαϊκά τραγούδια. Η παράσταση βασίζεται στο μυθιστόρημα «Ο γύρος του θανάτου» του Θωμά Κοροβίνη (Μουσική Σκηνή Χαμάμ).

Η πόρνη από πάνω
Ο συγγραφέας Αντώνης Τσιπιανίτης κοιτάζει βαθιά μέσα στη γυναικεία ψυχή και η πάντα γοητευτική Κατερίνα Διδασκάλου την αποτυπώνει με λόγια και χειρονομίες στη σκηνή του θεάτρου. Αναπολώντας τη ζωή της Ερατώς, «πλημμυρίζει» τη σκηνή ερμηνεύοντας όλους τους χαρακτήρες που έπαιξαν ρόλο στη ζωή της, και μας ταξιδεύει για 70 λεπτά από το γέλιο στη συγκίνηση, μέχρι την έκπληξη του τέλους (Βρετάνια).

Φεύγουσα κόρη
Η Ρηνιώ Κυριαζή, μας θυμίζει τον ξεχασμένο ήχο της ελληνικής γλώσσας μέσω της αφήγησης παραμυθιών, μοιρολογιών, νανουρισμάτων του Παπαδιαμάντη με τη συνοδεία κλαρίνου και άξονα το πένθος. Την υπογραφή της  Μίρκας Γεμεντζάκη στη δραματουργία- σκηνοθεσία έχει αυτή η ιδιαίτερη  θεατρική εμπειρία που αποτελεί και μια ελληνική συμβολή στην έρευνα της ανθρωπολογίας του θεάτρου (Φούρνος).