Focus

Έξι κυρίες, έξι μονόλογοι

Από -

Η σκηνή του «Τζένη Καρέζη» τελεί υπό φεμινιστική κατάληψη τις επόμενες ημέρες! Γνωστές πρωταγωνίστριες θα αφηγηθούν, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Κραυγές γυναικών», καθεμία με το δικό της τρόπο, ιστορίες που συγκλονίζουν.

Η πόρνη από πάνω

Κόντρα ρόλος είναι ο αυτός της κακοποιημένης επαρχιώτισσας που ξεσπαθώνει μετά την κηδεία του συζύγου της για την πάντα γοητευτική Κατερίνα Διδασκάλου. Κι όμως, η ηθοποιός, αφηγούμενη τη ζωή της Ερατώς στο έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη, πλημμυρίζει τη σκηνή με εικόνες και συναισθήματα και σε καθηλώνει (27/9).

Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη

Η Ελένη Ερήμου περνά από το έναν ρόλο στον άλλον σε αυτό το αφιερωμένο στον αγωνιστή της δημοκρατίας έργο. Εισχωρεί στο «χώρο» μνήμης των ηρώων, που μας αποκαλύπτεται και από παράλληλες προβολές. Το κείμενο έγραψε ο Δήμος Αβδελιώδης με βάση το βιβλίο του Κώστα Μαρδά «Αλέξανδρος Παναγούλης, Πρόβες θανάτου» (29/9).

Morendo

Μια θεατρική προσωπογραφία της grande dame της όπερας Μαρίας Κάλλας είναι το έργο της Όλγας Λασκαράτου. Η ηθοποιός Εύα Κεχαγιά μπαίνει στο πετσί του ρόλου για να μας αποκαλύψει στιγμές από τον πολυδιάστατο βίο της Κάλλας προς το morendo – μουσικός όρος που σημαίνει πως η μελωδία σβήνει σταδιακά^ στην όπερα χρησιμοποιείται σε σκηνές θανάτου (26/9).

Συγνώμη μαμά

Η Καίτη Παπανίκα ξεκινά από τη νεότητα γίνεται μεσήλικη και καταλήγει ηλικιωμένη στο έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Γιώργος Βασιλειάδης. Στο ρόλο της Κυβέλης, μιας μέσης Ελληνίδας, εξιστορεί και βιώνει επί σκηνής το παρελθόν και το παρόν της ταυτόχρονα, επισημαίνοντας σε εμάς πως η δύναμη του ονείρου ίσως είναι ισχυρότερη από την πορεία του χρόνου (28/9).

Συμβολαιογράφος

Υποταγμένη στα κοινωνικά «πρέπει», η χήρα Ερασμία γίνεται εύκολο θύμα στη μικρή πόλη όπου ζει. Από το 2011 που πρωτοσυνάντησε την ηρωίδα του Νίκου Βασιλειάδη, η Υρώ Μανέ (με σκηνοθέτη τον Γιώργο Καραμίχο) κατάφερε να της προσδώσει όλη την παλέτα των συναισθημάτων που προετοιμάζουν μια βραδυφλεγή αντίδραση απέναντι στην κατάρρευση του οικογενειακού κύκλου (25/9).

Αγγέλα Παπάζογλου

Σαν ρεμπέτικο τραγούδι, άμεσο και ζωντανό, ζεστό και παραπονιάρικο, λαϊκό και βιωματικό είναι το κείμενο της αφήγησης της Αγγέλας Παπάζογλου, της Σμυρνιάς ρεμπέτισσας, γυναίκας του συνθέτη Βαγγέλη Παπάζογλου, και η Άννα Βαγενά είναι η ιδανική ερμηνεύτριά του. Άλλος ένας ρόλος ζωής για τη γνωστή πρωταγωνίστρια που αξίζει να δείτε (30/9).