Θέμα

Δύο ωραίοι πειραματιστές στο Φεστιβάλ Αθηνών

Από -

Παράτησαν ό,τι έκαναν για να σκηνοθετούν. Ανήσυχοι και ταλαντούχοι, αναζητητές νέων μορφών θεατρικής έκφρασης με παρουσία εντός και εκτός συνόρων, η Αργυρώ Χιώτη και ο Γιάννης Καλαβριανός υπογράφουν δύο άκρως ενδιαφέρουσες παραστάσεις.

Αργυρώ Χιώτη

CV: Πολλά υποσχόμενη πρωταγωνίστρια αρχικά, εγκατέλειψε την ηθοποιία για να περάσει στην απέναντι όχθη. Ίδρυσε στη Μασσαλία, το 2005, τους Vasistas, μια διαπολιτισμική ομάδα νέων καλλιτεχνών. Έκτοτε αναζητούν τα μη «έτοιμα» κείμενα, την ισχύ της σιωπής, τη σωματικότητα και την ιδέα ύπαρξης ενός μεταδραματικού Χορού προσώπων επί σκηνής.

Αυτό το ξέρατε; Από τους Vasistas, αναδύθηκε η Ελληνογαλλίδα ηθοποιός Αριάν Λαμπέντ. Το 2010, για την κινηματογραφική ερμηνεία της στο «Attenberg» της Α.-Ρ. Τσαγγάρη, έλαβε τη διάκριση που είχαν πάρει οι Βίβιαν Λι, Άννα Μανιάνι και Κατρίν Ντενέβ: το Α΄ βραβείο στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Current projects: Ανανεώνοντας, μετά τα περσινά «Αίματα», τη συνεργασία της με τον διακεκριμένο σεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου («Κυνόδοντας», «Αστακός»), ανεβάζει στο φεστιβάλ το νέο έργο του, «Απολογίες 4 & 5», που είναι ήδη sold-out. Ένα πολυφωνικό τραγούδι, ένας γυναικείος Χορός και η δίκη ενός ζευγαριού μπλέκουν σε μια αλληγορία για την έννοια της κοινότητας (Πειραιώς 260, 20-21/6).

Γιάννης Καλαβριανός

CV: Γιατρός ήταν! Εγκατέλειψε, όμως, την παθολογία για ένα… άλλο πάθος. Δικαιώθηκε, χαρίζοντάς μας υποβλητικές παραστάσεις, όπως οι «Παραλογές ή μικρές καθημερινές τραγωδίες»

Αυτό το ξέρατε; Υποψήφιος διδάκτωρ Θεατρολογίας πλέον, σκηνοθέτης με παρουσία (και) εκτός συνόρων αλλά και ευφάνταστος συγγραφέας, έκανε αίσθηση ήδη με την πρώτη του παράσταση, το 2006, τη σάτιρα «Εγώ είμαι το θείο βρέφος!», η οποία προκάλεσε συγκεντρώσεις παραχριστιανικών οργανώσεων έξω από το Θέατρο του Νέου Κόσμου. Πρωταγωνιστής ο (άγνωστος τότε) Μάκης Παπαδημητρίου!

Current projects: Σε συνεργασία με τον ΘΟΚ, ανεβάζει το βραβευμένο έργο «Η Τάξη μας». Θέμα; Η αλήθεια γύρω από τη σφαγή των Εβραίων μιας πολωνικής πόλης και η φιμωμένη Ιστορία (Πειραιώς 260, 17-18/6).