Θέμα

«Chicago»: Μιούζικαλ υπερπαραγωγή στο Ολύμπια

Από -

Ο Γιάννης Κακλέας είναι σκηνοθέτης με πολλά πρόσωπα, που δεν σταματά να πειραματίζεται και να δουλεύει, χαρίζοντας στο αθηναϊκό κοινό παραστάσεις που συνδυάζουν τη φόρμα με το περιεχόμενο και το θέαμα με το μεδούλι του θεάτρου. Φέτος ο ακούραστος δημιουργός υπογράφει τη σκηνοθεσία στον «Ρινόκερο» του Ευγένιου Ιονέσκο, που παίζεται ήδη στο Κιβωτός, από τις 11/12 ανεβάζει στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» το «Chicago» των Μπομπ Φόσι, Φρεντ Εμπ και Τζον Κάντερ, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε πρόβες για το «Moby Dick», που θα κάνει πρεμιέρα στο Παλλάς στις 28/2, σε κείμενο και μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου. Σίγουρα το θρυλικό μιούζικαλ είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα εγχειρήματά του, μία από τις πολυαναμενόμενες υπερπαραγωγές της θεατρικής σεζόν που φέρνει στη σκηνή συνολικά 34 συντελεστές, ποντάροντας σε ανερχόμενα ονόματα που τα τελευταία χρόνια κατακτούν το ένα μετά το άλλο νέα ορόσημα στην καριέρα τους.

Πιο συγκεκριμένα, η Νάντια Μπουλέ ερμηνεύει τη Ρόξι Χάρτ και η Μαρία Διακοπαναγιώτου τη Βέλμα Κέλι, τις δύο καυτές πρωταγωνίστριες στην ολόφρεσκη ελληνική παραγωγή του μιούζικαλ-θρύλος. Τον ρόλο του Μπίλι Φλιν μοιράζονται σε διπλή διανομή ο Αιμιλιανός Σταματάκης και ο Αργύρης Πανταζάρας, ο οποίος θα πάρει τη σκυτάλη από τον Σταματάκη τον Φεβρουάριο. Ο Μίνως Θεοχάρης θα υποδυθεί τον Άμος Χαρτ, τον ρόλο του Φρεντ έχει αναλάβει ο Γιάννης Ποιμενίδης και τον ρόλο-κλειδί της Μάμα Μόρτον η Δάφνη Λαμπρόγιαννη. Ηθοποιοί καλλίφωνοι και με ταλέντο στο χορό όλοι τους.

Ας μην ξεχνάμε πως η καλλιτεχνική... πυριτιδαποθήκη του «Chicago» δεν είναι άλλη από τον αισθησιακό χορό του καμπαρέ και τις εκπληκτικές jazzy μελωδίες, στοιχεία που απογειώνουν την ένταση και μεταφέρουν τη μαγεία των αμερικάνικων swinging ’20s στους θεατές. Την απόδοση του κειμένου έκανε ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος, τις χορογραφίες η Τσάλι Τζένινγκς, τα σκηνικά ο Μανόλης Παντελιδάκης, τα κοστούμια ο Γιώργος Σεγρεδάκης και τους φωτισμούς η Στέλλα Κάλτσου. Τη δωδεκαμελή ορχήστρα διευθύνει ο Αλέξιος Πρίφτης.

Είναι όμορφες, φλογερές, παθιασμένες και αδίστακτες οι γυναίκες του «Chicago», γι’ αυτό μας γοητεύουν. Μπορεί η Ρόξι Χαρτ και η Βέλμα Κέλι να είναι οι δύο πρωταγωνίστριες, όμως στο δημιούργημα των Μπομπ Φόσι, Φρεντ Εμπ και Τζον Κάντερ οι περισσότεροι χαρακτήρες είναι γυναικείοι. Έτσι η καπατσοσύνη, η σεξουαλικότητα και ο γυναικείος δυναμισμός θριαμβεύουν στο μιούζικαλ των 6 Όσκαρ και 6 Tony, που εκτυλίσσεται στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης, συνδυάζοντας τον έρωτα, την κωμωδία και το δράμα, ενώ παράλληλα σατιρίζει το σάπιο δικονομικό σύστημα και τα διεφθαρμένα μίντια.

Η ιστορία ξεκινά σε ένα νάιτ κλαμπ. Η φιλόδοξη νεαρή χορεύτρια Ρόξι Χαρτ φυλακίζεται για τη δολοφονία του εραστή της. Στη φυλακή γνωρίζει μια ντίβα του βαριετέ, τη Βέλμα Κέλι, η οποία είναι επίσης έγκλειστη για φόνο. Η ατίθαση Βέλμα γίνεται το ίνδαλμα της Ρόξι και, παίρνοντας το παράδειγμά της, συνεργάζεται με τον κυνικό δανδή μεγαλοδικηγόρο Μπίλι Φλιν. Με διάφορα τερτίπια στρέφει την προσοχή των μίντια πάνω της, ώστε να έχει την κοινή γνώμη με το μέρος της κι εντέλει να επιτύχει την αθώωσή της. Με έπαρση αλλά και ειρωνεία, ο γοητευτικός μεγαλοδικηγόρος Φλιν, που έχει βρει τον τρόπο να χειραγωγεί τους μάρτυρες, να ελέγχει τα μέσα και να μετατρέπει το δικαστήριο σε αρένα, τραγουδά: «Όλα είναι ένα τσίρκο, μωρό μου: αυτή η δίκη, η ίδια η σόου μπίζνες, ολόκληρος ο κόσμος είναι ένα θέαμα», αφήνοντας να βγει στην επιφάνεια με μοναδικό τρόπο το ηθικό δίδαγμα του έργου.

Η αληθινή ιστορία της Μπέλβα Γκέρτνερ, που σκότωσε τον φίλο της, ενέπνευσε τη Μορίν Ντάλας Γουάτκινς να γράψει το 1926 το θεατρικό έργο «Η γενναία μικρή γυναίκα». Την επόμενη χρονιά ο Φρανκ Άρσον το μετέφερε στη μεγάλη οθόνη με τον τίτλο «Σικάγο». Το 1975 ο σκηνοθέτης Μπομπ Φόσι, συνεργαζόμενος με τον συνθέτη Τζον Κάντερ και τον λιμπρετίστα Φρεντ Εμπ, ανέβασε στο Μπρόντγουεϊ το μιούζικαλ «Σικάγο» με τις Γκουέν Βέρνον (Ρόξι) και Τσίτα Ριβιέρα (Βέλμα), σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Έκτοτε το περίφημο μιούζικαλ έχει ανεβεί στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου, και με τους πρωταγωνιστικούς του ρόλους έχουν αναμετρηθεί μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του θεάματος.

Στον κινηματογράφο σίγουρα η κορυφαία εκδοχή ήταν εκείνη του Ρομπ Μάρσαλ (2002), που κέρδισε 6 Όσκαρ κι έφτασε στα 300 εκατ. δολάρια σε εισπράξεις! Η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς (Βέλμα) και η Ρενέ Ζελβέγκερ (Ρόξι) καθήλωσαν το κοινό με το φλογερό ταμπεραμέντο τους. Τον ρόλο της δεσμοφύλακα Μάμα Μόρτον κρατούσε η ράπερ Κουίν Λατίφα και του μεγαλοδικηγόρου Φλιν ο Ρίτσαρντ Γκιρ – φυσικά δεν είναι τυχαίο ότι οι τέσσερις από τους πέντε βασικούς ρόλους ήταν υποψήφιοι για Όσκαρ, με τη Ζέτα-Τζόουνς να κατακτά εντέλει το αγαλματίδιο.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το θέατρο, στην ιστορία έχει μείνει η αναβίωση του μιούζικαλ, το 1996, στο Μπρόντγουεϊ από τον Γουόλτερ Μπόμπι με τις σπουδαίες Μπέμπε Νιούγουιρθ ως Βέλμα Κέλι και Αν Ράινκιν ως Ρόξι Χαρτ αλλά και η παράσταση που σκηνοθέτησε το 1998 στο Γουέστ Εντ με τις Ρούθι Χένσαλ και Ούτε Λέμπερ. Μάλιστα η Λέμπερ διακρίθηκε με το Βραβείο Λόρενς Ολίβιε για την ερμηνεία της ως Βέλμα. Το «Chicago» έχει ξανανεβεί σε ελληνική παραγωγή το 2012 από τον Σταμάτη Φασουλή στο Παλλάς, με πρωταγωνιστές τους Σμαράγδα Καρύδη, Τάνια Τρύπη, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Αντώνη Λουδάρο και τη Μαρινέλλα.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου

Σχετικά Θέματα