Φεστιβάλ

Ανθρωποειδή χορεύουν στην Πειραιώς 260

Από -

© Alex Font
© Alex Font

Έναν κόσμο χωρίς πάθη και συναισθήματα περιγράφει η παράσταση «Pasionaria/Το λουλούδι του πάθους» του Ισπανού χορογράφου Μάρκος Μοράου και της ομάδας του La Veronal, που θα δούμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260, 20-21/9). Από την Τώνια Καράογλου

Ο Μάρκος Μοράου γεννήθηκε στη Βαλένθια το 1982 και σπούδασε χορογραφία στην Ισπανία και τις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη). Δεν υπήρξε ο ίδιος χορευτής, επέλεξε όμως την τέχνη της χορογραφίας ως μέσο δημιουργίας που μπορεί να συλλάβει το σημείο στο οποίο συναντιούνται η κίνηση και η εικόνα για να δώσουν σχήμα και έκφραση στο ανείπωτο.

Ο Μοράου ίδρυσε την ομάδα χορού La Veronal το 2005, ονοματίζοντάς την από το φάρμακο που πήρε η Βιρτζίνια Γουλφ στην πρώτη απόπειρα αυτοκτονίας της. Εκτός από τους χορευτές, στην ομάδα συμμετέχουν δημιουργοί από κάθε πεδίο τέχνης: κινηματογραφιστές, συγγραφείς, δραματουργοί, φωτογράφοι, εικαστικοί.

banner

Αντιμετωπίζοντας το χορό ως μέσο διαπολιτισμικής έκφρασης και διαλόγου, o Μοράου και η ομάδα του παρουσίασαν μια σειρά έργων που εμπνέονται από κάποιον τόπο, με σκοπό να δημιουργήσουν αναλογίες μεταξύ χορού και γεωγραφίας: «Russia» (2011), «Islandia» (2012), «Siena» (2013) κ.ά. Η τελευταία τους δουλειά, όμως, εμπνέεται από το σουρεαλιστικό σύμπαν του Μπουνιουέλ («Sonoma», 2020).

Στην παράσταση «Pasionaria» (2018), ο Μοράου δημιουργεί έναν δυστοπικό κόσμο που κατοικείται από ανθρωποειδή χωρίς συναισθήματα και πάθη. Αλληγορία για το μέλλον ή εικόνα μιας όχι και τόσο φανταστικής πραγματικότητας, η «Pasionaria» απεικονίζει μια ωφελιμιστική, εγωκεντρική κοινωνία και επιβάλλεται με τον εντυπωσιακό εικαστικό χαρακτήρα και την ξεχωριστή δραματική της δύναμη.