Focus

4 δυνατά ντουέτα σε κλασικά έργα

Από -

Τέσσερα έργα των λατρεμένων από Έλληνες σκηνοθέτες και θεατές Σαίξπηρ, Τσέχοφ και Ίψεν κάνουν επιτυχία στις σκηνές της πόλης. Η Γιώτα Δημητριάδη ξεχώρισε τέσσερα ντουέτα σε θεατρικές στιγμές που μαγνητίζουν.

Λένα Δροσάκη - Γιάννης Κότσιφας

Μια τρανταχτή απόδειξη ότι τα κλασικά έργα μπορούν να παρασταθούν σε μοντέρνα ανεβάσματα και να καθηλώσουν είναι η «Αγριόπαπια» του Δ. Τάρλοου στο Πορεία. Εδώ είναι πολύ δύσκολο να επιλέξεις μόνο ένα δυνατό ντουέτο, διότι κάθε σκηνική συνάντηση είναι μια υποκριτική αναμέτρηση. Όπως ο Έκνταλ του Γ. Κότσιφα τη στιγμή που έρχεται αντιμέτωπος με τη μεγάλη αλήθεια και ρωτά την Γκίνα (Λ. Δροσάκη): «Είναι η Χέντβιγκ δική μου;» Εξαιρετική απόδοση του όρου «τραγικωμωδία» που ίδιος ο Ίψεν είχε δώσει στο έργο του.

Νάνσυ Μπούκλη - Δημήτρης Λιγνάδης

Ο θάνατος είναι λύτρωση και ο Δημήτρης Λιγνάδης-Πέερ Γκυντ τον καλεί επίμονα αλλά μάταια. Όταν τελικά φτάνει μαζί με το φινάλε, επισφραγίζεται από ένα ονειρικό βαλς, το οποίο ο εμβληματικός ήρωας του Ίψεν το χορεύει αγκαλιά με τον έρωτα της ζωής του, τη Σολβάιγ. Η πανέμορφη Νάνσυ Μπούκλη, που την ερμηνεύει, του λέει παρηγορητικά: «Κοιμήσου, κοιμήσου, αγοράκι μου, κοιμήσου. Εγώ για πάντα θα σε νανουρίζω». Ίσως η πιο δυνατή σκηνή της παράστασης που ανεβαίνει στο Εθνικό.

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη - Ακύλλας Καραζήσης

Είναι σπάνια τύχη να βλέπεις σε μια παράσταση τόσα αστέρια όσα συγκεντρώνει ο ανατρεπτικός «Γλάρος» του Γιάννη Χουβαρδά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Ένα παιχνίδι έρωτα κι εξουσίας στήνει ο Τσέχοφ ανάμεσα στον Τριγκόριν (Ακ. Καραζήσης) και την Αρκάντινα (Κ. Καραμπέτη), η οποία κάνει ό,τι μπορεί για να τον κρατήσει κοντά της: πέφτει στα πόδια του, τον εκλιπαρεί, τον φιλάει δηλώνοντας για κάθε σημείο του σώματός του: «Αυτά είναι δικά μου»! Σπάνια σκηνική χημεία κι εξαιρετική αλήθεια μεταξύ των δύο παρτενέρ, οι οποίοι άλλωστε συνεργάζονται χρόνια.

Ιωάννα Παππά - Τάσος Ιορδανίδης

Ο Λ. Τσουλάτζε ανεβάζει φέτος στο Άνεσις έναν εμπνευσμένο «Άμλετ»... δωματίου. Η σκηνή που μας συγκίνησε ήταν αυτή που ο Άμλετ-Τ. Ιορδανίδης αποδιώχνει την Οφηλία την οποία ερμηνεύει η Ιωάν. Παππά. Εκείνος της λέει με μανία: «Να κλειστείς σε μοναστήρι» κι εκείνη σπαράζει από τον πόνο του έρωτα. Έδεσαν οι δύο τους μοναδικά, σε ένα από τα πιο δύσκολα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου.

Σχετικά Θέματα