Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 18 έως 24 Νοεμβρίου και ξεχωρίζουν.
«Αναφορά σε μια Ακαδημία»
Ο Σάββας Στρούμπος και η ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζουν τη μελέτη τους στον Φραντς Κάφκα, παρουσιάζοντας την ειρωνική αυτή αλληγορία για την εξέλιξη του πολιτισμού. Στην προφητική για την εποχή της ανάλυση του μοντέλου ομογενοποίησης που έφερε η παγκοσμιοποίηση, κεντρικό πρόσωπο του έργου είναι ένας πίθηκος που γίνεται αντικείμενο βιαίου εξανθρωπισμού. (Άττις, Νέος Χώρος, από 19/11)
«Ορλάντο»
Ένας νεαρός ευγενής του 16ου αιώνα καταφέρνει να ζήσει 400 χρόνια και να διανύσει μια ενδιαφέρουσα διαδρομή στο μεταλλασσόμενο τοπίο των πολιτισμών, ζώντας πρώτα σαν άντρας και ύστερα μεταμορφωμένος ως γυναίκα. Ο Νίκος Καμτσής ανεβάζει το διήγημα της Βιρτζίνια Γουλφ με την Αγγελική Παρδαλίδου στον ομώνυμο ρόλο. (Τόπος Αλλού, από 19/11)
«Killer Joe»
Πρώτη σκηνοθεσία του Γιάννη Στάνκογλου με το έργο του Τρέισι Λετς, που έκανε αίσθηση και στην κινηματογραφική του μεταφορά με πρωταγωνιστή τον Μάθιου Μακόναχι (2012). Πρόκειται για ένα σκληρό έργο, που αγγίζει πολλά επίκαιρα θέματα, όπως η ενδοοικογενειακή βία. Εκτός από το σκηνοθέτη, στη διανομή συμμετέχουν οι Κώστας Νικούλι, Ναταλία Σουίφτ, Μαρκέλλα Γιαννάκου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης. (Εμπορικόν, από 24/11)
«Μανδραγόρας»
Η Ρέινα Εσκενάζυ σκηνοθετεί και οι Άρης Λεμπεσόπουλος, Γιώργος Ψυχογιός, Νικορέστης Χανιωτάκης, Λουκία Πιστιόλα πρωταγωνιστούν, μεταξύ άλλων, στη σατιρική κωμωδία του δαιμόνιου διανοητή της Αναγέννησης Νικολό Μακιαβέλι, που αποκαλύπτει και καυτηριάζει τα ερωτικά και κοινωνικά ήθη των αρχόντων και των εύπορων τάξεων, την άγνοια και τις προλήψεις της εποχής του. (Αθηναΐς, από 23/11)
«Φυλαχτό»
Η Αγγελική Παπαθεμελή πρωταγωνιστεί και η Μάγδα Κόρπη σκηνοθετεί αυτό το έντονα ηλεκτρισμένο έργο του Ρομπέρτο Μπολάνιο. Στην πρωτοπρόσωπη αφήγηση της κεντρικής ηρωίδας Αουξίλιο, λυρική και ταυτόχρονα σπαρακτική, ιστορικές προσωπικότητες διαπλέκονται με μυθοπλαστικούς χαρακτήρες και λογοτεχνικές προφητείες. (Οδού Κυκλάδων - «Λευτέρης Βογιατζής», από 22/11).
«Ολεάννα»
Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου (Φίλιππος Σοφιανός) προτείνει σε μια φοιτήτριά του (Μαριλένα Λιακοπούλου), που ανησυχεί για τις εξετάσεις, ιδιαίτερα μαθήματα. Η συμφωνία τους εξελίσσεται σε βίαιη αντιπαράθεση. Πολύ έντεχνα ο Ντέιβιντ Μάμετ σκιαγραφεί τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στα φύλα και καταδεικνύει την αδυναμία επικοινωνίας μέσω του λόγου. Μπορείτε να δείτε την παράσταση που κάνει πρεμιέρα στις 7/12 στο θέατρο Αργώ μέσω του διαγωνισμού που διοργανώνεται ειδικά για τους αναγνώστες του www.athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Ολεάννα
Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου και μια νεαρή φοιτήτρια που ανησυχεί για τις εξετάσεις, οδηγούνται σε μια βίαιη αντιπαράθεση με αφορμή την πρότασή του για ιδιαίτερα μαθήματα, που σκιαγραφεί τις σχέσεις εξουσίας ανάμεσα στα δύο φύλα, αγγίζοντας παράλληλα το θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης και της έλλειψης επικοινωνίας. Γραμμένη το 1992, η «Ολεάννα» ανέβηκε ένα χρόνο αργότερα στο διεθνούς φήμης Royal Court Theatre σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Νόμπελ Χάρολντ Πίντερ. To 1994 o ίδιος ο Μάμετ μετέφερε το έργο του και στον κινηματογράφο με τον ομώνυμο τίτλο.
Ορλάντο
Θεατρική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος, στο οποίο ένας άνθρωπος διανύει μια πορεία πέντε αιώνων, ξεκινώντας ως άνδρας της Ελισαβετιανής Αγγλίας και φτάνοντας στο σήμερα ως γυναίκα.
Αναφορά για μια Ακαδημία
Ειρωνική αλληγορία για την εξέλιξη του πολιτισμού με πρωταγωνιστή έναν πίθηκο που παρουσιάζει σε μορφή περφόρμανς τον βίαιο εξανθρωπισμό του.
Killer Joe
Οι παθογένειες μιας δυσλειτουργικής οικογένειας αναδύονται μέσα από ένα σκληρό έργο με στοιχεία θρίλερ και μαύρης κωμωδίας που διαδραματίζεται με φόντο τον αμερικανικό νότο.
Φυλαχτό
Ο κύριος εκφραστής της νέας γενιάς Λατινοαμερικανών λογοτεχνών μετατρέπει την Ουρουγουανή ποιήτρια Αουξίλιο Λακουτίρ στην ηρωίδα του έργου του η οποία μοιράζεται την ιστορία της.
Μανδραγόρας
Η ανατρεπτική σάτιρα του μεγάλου διανοητή της Αναγέννησης καυτηριάζει τα κακώς κείμενα της εποχής του και ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.