Αλλη μία εβδομάδα γεμίζει με παραστάσεις… για να θυμούνται οι παλιοί (θεατές) και να μαθαίνουν οι νεότεροι. Στην επί σκηνής μεταφορά του εμβληματικού μυθιστορήματος του Κώστα Ταχτσή «Το τρίτο στεφάνι», ο σκηνοθέτης Κ. Μαρκουλάκης χρησιμοποιεί με πυκνότητα τη γλώσσα του θεάτρου και ο θίασος, με προεξάρχουσες τη Μ. Καβογιάννη και τη Μ. Κίτσου, χαρίζει στο κοινό δυνατές ερμηνευτικές στιγμές (Παλλάς, από 8/10).
Τη δική του μυθολογία χτίζει το βραβευμένο «170 τετραγωνικά / Moonwalk» του Γιωργή Τσουρή. Η σκηνοθεσία του Γ. Παλούμπη και οι ερμηνείες των: Αμ. Αρσένη, Ήβ. Νικολαΐδου, Αντ. Τσιοτσιόπουλου, Ελ. Τσιμπρικίδου, Γ. Τσουρή συνθέτουν μιας συναρπαστική οικογενειακή ιστορία, που αποκαλύπτεται σταδιακά (Ιλίσια-Βολανάκης, 9/10).
Άλλο ένα βραβευμένο έργο σκηνοθετεί ο Παλούμπης στο Μικρό Χορν. Στα «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου, μέσα από τις στέρεες ερμηνείες των Γ. Πυρπασόπουλου, Ηλ. Βαλάση, Στ. Δημόπουλου και Μ. Ν. Δούκα θίγονται θέματα όπως η ανθρώπινη εκμετάλλευση, οι μετανάστες, ο σεξισμός, οι οικονομικές ανισότητες και οι σχέσεις εξουσίας (από 7/10).
Τα παιχνίδια ισχύος και η έλλειψη «αντικειμενικότητας» στο δικαστικό σύστημα καταγγέλλονται στο έργο του Ρέτζιναλντ Ρόουζ, όσο οι «12 Ένορκοι» προσπαθούν να καταλήξουν σε μια ομόφωνη ετυμηγορία ενοχής ή αθώωσης. Το έργο, που μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη από τον Σίντνεϊ Λούμετ το 1957, συναρπάζει ακόμη και σήμερα, και η καλοσχεδιασμένη θεατρική διασκευή της Κ. Νικολαΐδη εντείνει το σασπένς για 7η χρονιά με ανανεωμένο καστ: Ν. Βατικιώτης, Δ. Δεγαΐτης, Αλμπ. Εσκενάζυ, Μ. Ζαχαράκος, Κ. Καζανάς, Αλ. Καλπακίδης, Μ. Μαρκάτης κ.ά. (Άνεσις, από 9/10).
Ο Ν. Χανιωτάκης καθοδηγεί τους Τ. Χαλκιά και Κ. Ασπιώτη, που πρωταγωνιστούν στη γοτθική ιστορία τρόμου «Η γυναίκα με τα μαύρα» των Σούζαν Χιλ και Στίβεν Μάλατρατ (Πειραιώς 131, από 9/10).
Ποτισμένος με μυστήριο είναι ο «Απρόσκλητος Επισκέπτης» της Αγκάθα Κρίστι. Ο σκηνοθέτης Γ. Φρατζεσκάκης κρατά σφιχτοδεμένο το σασπένς και τη νουάρ ατμόσφαιρα και μαζί με τους Οδ. Σταμούλη, Ιλ. Λαμπρίδου, Μ. Κουρεντή, Ανν. Παπαθανασίου, Σ. Γεωγλερή, Κ. Ζέκο, Στ. Λαγκάδα μεταφέρουν τις κρυφές αγωνίες των ηρώων (Eliart, από 8/10).
Με ντουέντε, όπως συνηθίζει, ερμηνεύει η Σ. Χιλλ την «Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο». Το πολεμικό αφήγημα για την ανθρώπινη ιστορία που σκηνοθετεί ο Κ. Χατζής, συντίθεται επί σκηνής από το νέο μουσικό έργο του Γ. Κουμεντάκη και τις φωτογραφίες του Σεμπαστιάο Σαλγκάδο, ενώ συνομιλεί με τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 13/10).
Περισσότερες πληροφορίες
Η γυναίκα με τα μαύρα
Μεταφυσικό θρίλερ, με πρωταγωνιστή έναν νεαρό που ταξιδεύει από το βικτοριανό Λονδίνο σε μια απομονωμένη εξοχική έπαυλη, για να τακτοποιήσει μια υπόθεση κληρονομιάς.
Ρινόκερος
Το έργο αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες, που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο. Τον αποκτηνώνουν και ύστερα τον εγκαταλείπουν ως σκλάβο του συστήματος.
Ο απρόσκλητος επισκέπτης
Το κλασικό αστυνομικό έργο του 1957, με διαρκείς ανατροπές και ατμόσφαιρα φιλμ νουάρ, οδηγείται στην αποκάλυψη του δολοφόνου ενός άντρα.
Αξύριστα πηγούνια
Το βραβευμένο έργο φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας.
Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο
Ένα πολεμικό αφήγημα για την ανθρώπινη ιστορία συνθέτουν επί σκηνής το νέο μουσικό έργο του Γ. Κουμεντάκη και οι φωτογραφίες του Σεμπαστιάο Σαλγκάδο, σε ανοιχτή συνομιλία με τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου.
Ρινόκερος
Το έργο πραγαματεύεται τις κοινωνικές ασθένειες που, χρησιμοποιώντας τις ιδεολογίες ως άλλοθι, αποκτηνώνουν τον άνθρωπο και τον μετατρέπουν σε σκλάβο του συστήματος.
Το τρίτο στεφάνι
Έργο-σημείο αναφοράς για τη νεότερη ελληνική πεζογραφία, το οποίο αφηγείται την Ιστορία της χώρας μέσα από τη ζωή δύο γυναικών με φόντο τον Μεσοπόλεμο και την Κατοχή.