Η Κάτια Δανδουλάκη συναντά μια ηρωίδα που γράφτηκε ειδικά γι’ αυτήν

Ο μονόλογος «Καινούργιο παιδί» των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα μας ξαναφέρνει κοντά στην πρωταγωνίστρια που ξεχώρισε στην εγχώρια σκηνή.

Η Κάτια Δανδουλάκη συναντά μια ηρωίδα που γράφτηκε ειδικά γι’ αυτήν

Ξεχωριστή γυναικεία μορφή στο χώρο του θεάτρου, η Κάτια Δανδουλάκη μάς δίδαξε ότι η αστείρευτη νιότη κρύβεται στο συναίσθημα και στον τρόπο με τον οποίο πραγματώνεις τα όνειρά σου, χωρίς να παύει να αποδεικνύει πως ο επαγγελματισμός μπορεί να έχει το άρωμα της ευγένειας και τη χάρη της κομψότητας. Γοητευτική και ακέραιη, είναι η Ελληνίδα θιασάρχης που από το 1979 καταφέρνει να ισορροπήσει δύο αντίρροπες δυνάμεις: την ατσάλινη πυγμή που απαιτείται σ’ αυτήν τη δουλειά και την ευθραυστότητα του καλλιτέχνη.

Μετρά πάνω από εξήντα ρόλους στην καριέρα της, έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες (Λιουμπίμοφ, Μιλιβόγιεβιτς, Φασουλή, Κοντούρη, Λιβαθινό, Ζούλια, Λυμπεροπούλου) και δυνατούς συμπαίκτες: Παπαμιχαήλ, Φυσσούν, Τσακίρογλου, Φέρτη, Τσιβιλίκα κ.ά. Με προσεκτικές πάντα επιλογές, συνεχίζει να διανύει την αξιόλογη πορεία της στο χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης και σίγουρα οι νεότερες γενιές έχουν πολλά να μάθουν από την καλλιτεχνική διαδρομή της, αλλά και τη διαχείριση των ζητημάτων που κλήθηκε να αντιμετωπίσει.

Με το πείσμα παιδιού, τον ενθουσιασμό και το συναισθηματισμό του πρωτόβγαλτου, η Κάτια Δανδουλάκη, πάρα τις δυσκολίες που προτάσσει η εποχή μας, συνεχίζει να δηλώνει παρούσα. Και δεν πέρασε λίγα τελευταία! Δεν ήταν μόνο η καραντίνα και το αναγκαστικό κλείσιμο των θεάτρων που την επιβάρυνε πρακτικά και συναισθηματικά, ήταν και η καθοριστική δράση της στις καταγγελίες κατά του παλαιότερου συνεργάτη της Πέτρου Φιλιππίδη. Το προηγούμενο διάστημα, κλήθηκε από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών να καταθέσει τους λόγους για τους οποίους, το 2018, στις πρόβες για το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» χρειάστηκε να αντικαταστήσει το σκηνοθέτη Πέτρο Φιλιππίδη, στηρίζοντας με τον τρόπο αυτό την ηθοποιό Λένα Δροσάκη.

Δίκαιη και αλύγιστη μπροστά στη ζωή, μας συστήνει φέτος μια ηρωίδα που γέννησε η συγγραφική πένα των Θανάση Παπαθανασίου - Μιχάλη Ρέππα, η οποία, όπως και η πρωταγωνίστρια, στέκει με αισιοδοξία απέναντι σε όλα όσα της έχουν συμβεί, όλα όσα έχει ζήσει σε μια κοινωνία που γνώρισε την άνοδο και την πτώση. Ο μονόλογος, που γράφτηκε ειδικά για τη Δανδουλάκη, ανεβάζει στο σανίδι τη Δάφνη, μια γυναίκα γεννημένη σε αστικό σπίτι της δεκαετίας του ’50. Οι σκέψεις και οι εξομολογήσεις της καθρεφτίζουν τα θολά οράματα που συγκρούονται με τη σκληρή πραγματικότητα και τις αμέτρητες περιπτώσεις που έζησαν την ευμάρεια του ’90 και του 2000, μόνο και μόνο για να βρεθούν προ οδυνηρής εκπλήξεως στην οικονομική κρίση που ξέσπασε στη νέα χιλιετία. Το συγγραφικό δίδυμο, μάστορες της κοινωνικής ακτινογραφίας με όχημα το σαρκασμό, έχουν αναλάβει και τη σκηνοθεσία της παράστασης, η οποία θα κάνει πρεμιέρα στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη», από 7/10.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Το καινούργιο παιδί

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Μια γυναίκα της γενιάς του '50 φυλλομετρά τη ζωή της, από την ευμάρεια του '90 μέχρι την οικονομική κρίση του 2010. Μετά τη μελαγχολία γι’ αυτά που πέρασαν πάντα ακολουθεί η αισιοδοξία και η ελπίδα γι’ αυτά που ακολουθούν.

«Κάτια Δανδουλάκη»

Αγ. Μελετίου 61Α

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.