«Το Γεφύρι της Άρτας» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου στο Βεάκειο

Μία παράσταση εμπνευσμένη από το πασίγνωστο δημοτικό ποίημα με έμφαση στην καταπίεση των γυναικών σκηνοθετεί η Μαριάννα Κάλμπαρη.

«Το Γεφύρι της Άρτας» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου στο Βεάκειο

Το Θέατρο Τέχνης παρουσιάζει το πρωτότυπο θεατρικό «Το Γεφύρι της Άρτας» το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου (9 μ.μ.) στο Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο. Βασισμένο στο δημοτικό ποίημα και τον θρύλο του «Γιοφυριού της Άρτας», η παράσταση σε δραματουργία, σκηνοθεσία και σκηνογραφία της Μαριάννας Κάλμπαρη εστιάζει στη βασανισμένη «γυναίκα του Πρωτομάστορα» και ανοίγει μια συζήτηση για τη βία κατά των γυναικών, θέμα ιδιαίτερα επίκαιρο για τα σημερινά κοινωνικά δεδομένα.

«Το Γεφύρι της Άρτας» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου στο Βεάκειο - εικόνα 1

Αν και ο άδικος θάνατος της γυναίκας του Πρωτομάστορα -σύμφωνα με το θρύλο- συνέβαλε στην εξέλιξη της κοινωνίας, είναι συνυφασμένος όχι μόνο με την κοινωνική καταπίεση που ασκείται στις γυναίκες, αλλά και το ζήτημα της γυναικοκτονίας, αποτελώντας μία πράξη που συνέβαλε στη διαιώνιση φυλετικών στερεοτύπων. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα επιθυμεί να θίξει η παράσταση, ασκώντας κριτική στο ανδροκρατούμενο κοινωνικό σύστημα και δίνοντας φωνή σε γυναίκες που έπεσαν θύματα της πατριαρχίας και των αναχρονιστικών παραδόσεων. Το «Γεφύρι της Άρτας» συνδυάζει τον προφορικό λόγο με μουσική, τραγούδια, χορό, ακροβατικά, ακόμα και την αρχαία τέχνη της παντομίμας, προκειμένου να ζωντανέψει την ιστορία της πρωταγωνίστριας και να τιμήσει τις γυναίκες που έχασαν τη ζωή τους λόγω του φύλου τους.

«Το Γεφύρι της Άρτας» και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου στο Βεάκειο - εικόνα 2

Πρωταγωνιστούν οι Κατερίνα Λυπηρίδου, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Θοδωρής Σκυφτούλης, Αμαλία Τσεκούρα και Μαριλένα Μόσχου. Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τις Στέλλα Αραμπατζόγλου και Ιωάννα Ρήγα, σε μία σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή. Η γνωστή χορογράφος και συνιδρύτρια της ομάδας «κι όμως κινείται», Χριστίνα Σουγιουλτζή, επιμελείται το χορό και τα ακροβατικά σε δική της εκτέλεση.



©φωτογραφιών: Γιώργος Καλφαμανώλης

Περισσότερες πληροφορίες

Το γεφύρι της Άρτας

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Πατώντας στο δημοτικό τραγούδι, η Μ. Κάλμπαρη κάνει ένα σχόλιο για τις νέες γυναίκες του χθες αλλά και του σήμερα που έχασαν μεταφορικά και κυριολεκτικά τη ζωή τους εξαιτίας του φύλου τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ink": Που θα βρείτε το βιβλίο του Δημήτρη Παπαϊωάννου με αφορμή την παράσταση

"Sketches from life" είναι ο τίτλος της πρώτης έκδοσης του βιβλίου με τα σχέδια του διεθνούς φήμης δημιουργού, για το φως και το σκοτάδι του σώματος, αυτή τη φορά με την ιδιότητα του ζωγράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή καλλιτεχνικών προτάσεων στα φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων των φεστιβάλ θα επιμεληθεί ο ΟΠΑΝΔΑ και θα περιλαμβάνει συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, χορό και αφιερώματα, αναδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητες επτά δημοτικών κοινοτήτων της Αθήνας.

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.