Αναστάσης Ροϊλός: «Η αντιζηλία και ο φθόνος είναι δηλητήρια που βλάπτουν περισσότερο το δοχείο που τα περιέχει»

Ο Αναστάσης Ροϊλός μας μιλά για την παράσταση με την οποία περιοδεύει, για την επιτυχία, την αντιζηλία αλλά και για τα κοινά που έχει με το ρόλο που ερμηνεύει στις «Άγριες Μέλισσες».

Αναστάσης Ροϊλός: «Η αντιζηλία και ο φθόνος είναι δηλητήρια που βλάπτουν περισσότερο το δοχείο που τα περιέχει»

Τι θυμόσαστε από τον πρώτο ρόλο που ερμηνεύσατε στη ζωή σας;
Ο πρώτος ρόλος ήταν ο «Σιμιγδαλένιος», στο ομώνυμο έργο του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου, το 2009 στο ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Στέλλας Μιχαηλίδου. Ο Σίμι -έτσι με φώναζαν οι συνάδελφοι, όλοι με εμπειρία στο θέατρο, ακροβάτες, χορευτές, ψημένοι στη δουλειά στο θέαμα ο καθένας στον χώρο του, κι εγώ 19 χρονών πρώτη μου δουλειά και ακόμα στη σχολή- ήταν ο ρόλος αλλά και ο τόπος όπου άρχισα να παίρνω μυρωδιά τις διαφορές μεταξύ φοιτητή υποκριτικής, ερασιτέχνη και επαγγελματία ηθοποιού.

Μια παράσταση είναι επιτυχημένη όταν οι σκέψεις των καλλιτεχνών συναντιούνται, όταν δηλαδή υπάρχει αρμονία ή όταν περισσεύει το ταλέντο;
Η σύμπνοια και το ταλέντο είναι προαπαιτούμενα, έπειτα έρχεται η δουλειά σε βάθος. Αυτά όμως ως καλλιτεχνικά υλικά που είναι μπορούν να ανοίξουν τον δρόμο για την καλλιτεχνική επιτυχία της παράστασης. Η εισπρακτική επιτυχία, από την άλλη, βασίζεται ίσως στα παραπάνω αλλά όχι μόνο σε αυτά. Την εποχή του COVID η συνολική επιτυχία μιας παράστασης επηρεάζεται σημαντικά και από τις υγειονομικές συνθήκες. Από το τί επιτρέπεται να κάνουν οι ηθοποιοί στη σκηνή μέχρι το πόσοι θεατές επιτρέπεται να παρακολουθήσουν μία παράσταση.

Αναστάσης Ροϊλός: «Η αντιζηλία και ο φθόνος είναι δηλητήρια που βλάπτουν περισσότερο το δοχείο που τα περιέχει» - εικόνα 1

Σε ποιους απευθύνεται η παράσταση «Οι Πεταλούδες είναι ελεύθερες» στην οποία παίζεται;
Έργα που έχουν γίνει μεγάλες επιτυχίες στην εποχή τους, έχουν βραβευτεί και μεταφερθεί στον κινηματογράφο σημαίνει ότι κατάφεραν να αγγίξουν τις καρδιές των ανθρώπων. Οι «Πεταλούδες είναι ελεύθερες» του….είναι μία ρομαντική κομεντί, απευθύνεται λοιπόν, και λόγω περιεχομένου, χωρίς υπερβολή σε όλες τις ηλικίες. Η επιλογή του κειμένου ήταν πολύ συνειδητή και ακολουθεί τη σκέψη ότι ο κόσμος πέρασε δυο δύσκολους χειμώνες λόγω της πανδημίας, θελήσαμε λοιπόν να ασχοληθούμε με ένα ποιοτικό έργο που θα του προσφέρει γέλιο και συγκίνηση. Το στοίχημα στη δική μας παράσταση ήταν να βρεθεί ο πυρήνας του έργου -γραμμένου 50 χρόνια πριν- και να γίνει η κατάλληλη διασκευή (Ρέινα Εσκενάζυ) ώστε να λειτουργήσει εξίσου καλά στο ελληνικό κοινό του 2021. Η ανταπόκριση του κόσμου μέχρι στιγμής, κόντρα στις δυσκολίες της περιόδου, δείχνει ότι το στοίχημα κερδήθηκε.

Η καταξίωση σ’ αυτόν τον τόπο περνάει πάντα από ένα δύσβατο μονοπάτι; Έχετε νιώσει αντιζηλία στο δόμο σας;
Το μονοπάτι είναι πάντα δύσβατο και η αντιζηλία είναι μία μόνο από τις πολλές κακοτοπιές. Πιστεύω όμως ότι η αντιζηλία, ο φθόνος, η κακολογία, και τα συγγενή αισθήματα είναι δηλητήρια που βλάπτουν περισσότερο το δοχείο που τα περιέχει. Προσπαθώ να μην δίνω σημασία.

Το κοινό σας αγπάπησε μέσα από το ρόλο του Νικηφόρου Σεβαστού στις τηλεοπτκές «Άγριες Μέλισσες». Πόσα κοινά έχει ο Αναστάσης με τον Νικηφόρο;
Την αγάπη για τις πολιτικές επιστήμες και τη δυσκολία να τιθασεύσει τα μαλλιά του.

Με ποιους σκηνοθέτες θα θέλατε να συνεργαστείτε;
Θέλω σίγουρα να ξανασυνεργαστώ με κάποιους που έχω ήδη δουλέψει, να ολοκληρώσω συνεργασίες που διακόπηκαν λόγω ανωτέρας βίας αλλά και με κάποιους που έχουμε μιλήσει για μελλοντικά πράγματα. Ποιον πρωταγωνιστή θα θέλατε να συναντήσετε από κοντά; Μέχρι στιγμής η ζωή και το επάγγελμα με έχουν ξαφνιάσει ευχάριστα φέρνοντας στο δρόμο μου υπέροχους ηθοποιούς, που είναι καταξιωμένοι στον χώρο αλλά και ωραίοι άνθρωποι. Από κει και πέρα, από ένα υπαρξιακό επαγγελματικό ενδιαφέρον θα ήθελα να γνωρίσω και να μιλήσω με όλους τους άνω των 70.

Αναστάσης Ροϊλός: «Η αντιζηλία και ο φθόνος είναι δηλητήρια που βλάπτουν περισσότερο το δοχείο που τα περιέχει» - εικόνα 2

Είσαστε Αθηναίος, γέννημα-θρέμμα;
Γέννημα-θρέμμα Θεσσαλονικιός ερωτευμένος με την Αθήνα.

Στην Αθήνα που σας αρέσει να συχνάζετε;
Οπουδήποτε με καλή παρέα. Κυρίως αναζητώ μέρη φτιαγμένα με μεράκι και ιδανικά κοντά σε νερό ή πράσινο.

Υπάρχουν στιγμές που νοσταλγείτε κάτι από το παρελθόν;
Ό,τι νοσταλγώ πάω και το βρίσκω. Τι εννοώ: η νοσταλγία είναι μία συναισθηματική λειτουργία και πολλές φορές μπορεί να είναι και παγίδα που σε εμποδίζει να ζήσεις το παρόν και να σχεδιάσεις το μέλλον. Δεν σκέφτομαι έτσι, προσπαθώ να αναλύω τα πράγματα λογικά. Αν νοσταλγήσω, όμως, τα παιδικά μου καλοκαίρια στη Λευκάδα για παράδειγμα...τα χρόνια πίσω δε γυρνούν, αλλά μπορώ να κανονίσω να πάω λίγες μέρες, να περπατήσω, να ξαπλώσω και να κολυμπήσω στα μέρη που το έκανα μικρός. Αν είχατε ένα μαγικό ραβδί τι θα αλλάζατε από τη σημερινή πραγματικότητα; «Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία» ή έστω λίγη παραπάνω ενσυναίσθηση.

Την σκέψη σας την απασχολεί περισσότερο όσα έχετε ζήσει στη ζωή σας ή όσα δεν έχετε γνωρίσει ακόμα;
Το πριν και το μετά υπάρχουν στη σκέψη μου, ίσως πιο πολύ το μετά, αλλά περισσότερο απ’ όλα το τώρα. Αυτή την περίοδο έχω αρκετά να διαχειριστώ με το θέατρο και τις Μέλισσες. Μόλις πάρω μία ανάσα θα μπορέσω να σκεφτώ το μετά, κάποιο «όνειρο» αν θέλετε.

Πείτε μου ένα πράγμα που κάνατε πριν ξεκινήσετε να παίζεται στο θέατρο ή την τηλεόραση;
Οι μηχανές. Ήταν πάντα εκεί. Η μηχανή για μένα είναι το μόνο όχημα που μπορεί να κάνει ευχάριστη και την πιο άχαρη διαδρομή. Είναι το μέσο που μπορεί να μετατρέψει κάτι αδιάφορο σε κάτι καλό.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Στη μεγάλη θεατρική επιτυχία του Μπρόντγουεϊ, με φόντο την εποχή των λουλουδιών και της κοινωνικής απελευθέρωσης, ο συγγραφέας μιλά για τις ανθρώπινες σχέσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.