Παραστάσεις ανοιχτές σε προκλήσεις που κοιτούν πέρα από τις συμβάσεις των δύο φύλων κάνουν τρείς γνωστές ηθοποιούς να αφήσουν στην άκρη τη γοητευτική τους εμφάνιση και να υποδυθούν ανδρικούς ρόλους.
Διόνυσος η Μαρία Κεχαγιόγλου και Ξανθίας η Εύη Σαουλίδου
Η ταλαντούχα Μαρία Κεχαγιόγλου γνωρίζει σε βάθος το πνεύμα του θεού που βακχεύει όλη την κοινωνία. Πριν από τρία χρόνια δίδαξε στο σεμινάριο «Ο Διόνυσος μέσα μας» και τώρα ερμηνεύει στους «Βατράχους» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη. Στην ίδια παράσταση ανδρικό ρόλο κρατά και η Εύη Σαουλίδου, εκείνον του Ξανθία. «Η Εύη Σαουλίδου ανέδειξε την κωμικότητα του δούλου Ξανθία χωρίς σκηνικό θόρυβο, με αξιοσημείωτη ηρεμία και εσωτερικότητα, ενώ η Μαρία Κεχαγιόγλου έπαιξε με την ανθρώπινη πλευρά του Διονύσου, αναδεικνύοντας τη σκεπτικιστκή και φιλοσοφική διάθεση του συγγραφέα» διαβάζουμε στην κριτική της Τώνιας Καράογλου για την παράσταση. Οι «Βατράχοι» παίχτηκαν ήδη στην Επίδαυρο και μέχρι στιγμής η παραγωγή έχει ανακοινώσει τις ημερομηνίες 6 & 7 Σεπτεμβρίου (η πρώτη μέρα για δοκιμή) για το Ηρώδειο.
Μάντης Τειρεσίας η Ιωάννα Παππά
Η Ιωάννα Παππά μοιράζει προφητείς ως Τειρεσίας. Όσο εύθραυστη κι αν φαίνεται εξωτερικά η Ιωάννα Παππά, διαθέτει δύναμη και πυγμή πάνω στη σκηνή και δεν μας εκπλήσσει καθόλου που η Νικαίτη Κοντούρη της εμπιστεύτηκε το ρόλο του Τειρεσία, του τυφλού γέροντα που μοιράζει τις προφητείες του σε όλο τον θηβαϊκό μυθολογικό κύκλο, στις «Βάκχες» του Ευριπίδη. Είναι ένας ρόλος ζωής για την Ιωάννα Παππά. Η παράσταση ήταν αρχικά να παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2020, αλλά, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, αναβλήθηκε για το φετινό καλοκαίρι και ευτυχώς οι πρωταγωνιστές της παράστασης έμειναν πιστοί στο αρχικό όραμα και κατάφερε να γίνει. Θα παιχτεί στην Επίδαυρο στις 13-15/8.
Περισσότερες πληροφορίες
Βάτραχοι
Σε μια εποχή παρακμής της δραματικής ποίησης, ο θεός του θεάτρου, Διόνυσος, κατεβαίνει στον Άδη προκειμένου να φέρει πίσω έναν από τους σπουδαίους τραγικούς ποιητές.
Βάκχες
Η ανεπανάληπτη στο αρχαίο δράμα προσωποποίηση του θεού Διονύσου αποκτά διαστάσεις βίαιης συγκινησιακής σύγκρουσης που οδηγεί στην ισοπέδωση του Βασιλικού Οίκου της πόλης των Θηβών.