Γιώργος Ηλιόπουλος: «Η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου»

Για το θεατρικό σόλο «Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας» που ξεκινά περιοδεία, αλλά και όσα θα ζήσει ως Προκόπης στις «Άγριες μέλισσες» μας μίλησε ο Γιώργος Ηλιόπουλος.

Γιώργος Ηλιόπουλος: «Η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου»

Τι έχεις αγαπήσει στην παράσταση «Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας» και συνεχίζεις να την παρουσιάζεις για έκτη χρονιά;
Νομίζω πως αυτό που μας έχει κάνει να αγαπήσουμε τόσο πολύ αυτή την δουλειά κι εγώ και η Βασιλική Ανδρίτσου που την έχει σκηνοθετήσει, είναι η αγάπη που εισπράττουμε στο τέλος κάθε παράστασης από το κοινό. Είναι τόσο υπέροχο συναίσθημα αυτό !Η παράσταση απαιτεί από εμένα προσπάθεια αθλητή, η ταχύτητα των εναλλαγών αλλά και τα επίπεδα ενέργειας που απαιτούνται σε άλλες συνθήκες θα ήταν εξαντλητικά. Είναι η συμμετοχή του κόσμου που σε κάνει να τα ξεχνάς με μιας. Από την άλλη εγώ είμαι ένας ηθοποιός που έχω υπάρξει σε συλλογικές δουλείες, σε ομαδικές προσπάθειες- το έργο όταν το έγραψα δεν είχα φανταστεί ποτέ πως θα το έπαιζα εγώ. Αφού το έστειλα σε πολλούς συνάδελφους, χωρίς να πάρω απάντηση, έφτασε στα χέρια της Βασιλικής που με προέτρεψε να το κάνω εγώ. Στην αρχή δεν κρύβω πως πανικοβλήθηκα αλλά ευτυχώς που επέμεινε γιατί αλλιώς θα είχα χάσει ένα από τα μεγαλύτερα δώρα που θα μπορούσε να μου προσφέρει η δουλειά μου. Της είμαι βαθιά υπόχρεος.

Είναι αναγνωρίσιμος ο χαρακτήρας που ερμηνεύεις;
Αν υπάρχει συνταγή που έχει χρησιμοποιηθεί εδώ – σας ορκίζομαι εν αγνοία μου- είναι πως αυτός ο χαρακτήρας είναι τόσο, μα τόσο αναγνώσιμος. Το κοινό ταυτίζεται μαζί του σε μεγάλο βαθμό- συμπάσχει μαζί του σε όλη την διαδρομή ! Αν δεν αναγνωρίσει τον εαυτό του, αναγνωρίζει συμπεριφορές φίλων – με λίγα λόγια είναι τόσο οικείος στο θεατή που είναι σαν να συναντά ένα παλιό συμμαθητή. Αυτό είναι το στοίχημα της κάθε παράστασης. Από μόνο του αυτό είναι μεγάλο ρίσκο. Απίστευτα διασκεδαστική διαδρομή. Μας καλύπτει απόλυτα – δεν χρειάστηκε να δανειστούμε από την επικαιρότητα. Αυτό που κάθε φορά απαιτεί η παράσταση είναι να εμβαθύνω χρησιμοποιώντας το χιούμορ ως μέσο. Να μείνω πιστός και να μην παρασυρθώ.

Γιώργος Ηλιόπουλος: «Η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου» - εικόνα 1

Με ποια περιστατικά θα κλάψουμε και με ποια θα γελάσουμε;
Το μαγικό με την κωμωδία στο θέατρο είναι η έκπληξη που επιφυλάσσει το κοινό στον ηθοποιό. Κάθε παράσταση είναι διαφορετική και κάθε θεατής αντιδρά διαφορετικά. Υπάρχουν κάποια αστεία που τα ξέρουμε και είμαστε σίγουροι πως εδώ όλοι γελάνε. Υπάρχουν παραστάσεις που το κοινό γελά σε αλλά σημεία- φωτίζει αλλά γεγονότα με τις αντιδράσεις του. Ο Γιώργος, ο ήρωας, μέσα από την περιπέτεια που καλείτε να ζήσει, προσφέρει πολύ γέλιο αλλά ταυτόχρονα οφείλει κάποια στιγμή να πάρει το μάθημα του. Το «πάθος πρέπει να γίνει μάθος» αλλιώς κατά τη γνώμη μου δε θα είχε σκηνικό ενδιαφέρον. Κι είναι αυτή η διαδρομή του χαρακτήρα που κάθε βραδύ νιώθω πως την ακολουθεί μαζί μου το κοινό - από τα πιο ευχάριστα μέχρι τα στεναχωρά μονοπάτια της αυτογνωσίας, από το γέλιο στην συγκίνηση – που κάνει τη συνάντηση με αυτό το ρόλο μαγική εμπειρία από σκηνής κι από πλατείας.

Κοιτάζοντας πίσω στο παρελθόν ποια είναι η μεγαλύτερη υποχώρηση που έκανες για να μην «καταστρέψεις» τη ζωή σου;
Η ζωή μου δεν χαρακτηρίζεται από τις πιο επιτυχημένες επιλογές. Η «καριέρα» μου, μόνο σοφά χτισμένη δεν μπορείς να πεις πως είναι. Το θέμα είναι πως στη φάση που είμαι ξέρω –ή νομίζω πως ξέρω, κάποια από τα λάθη που έκανα – δεν ξέρω αν θα ήθελα να τα ξανακάνω. Θα ήθελα να είμαι πιο δυνατός και να πω: τα αγαπώ τα λάθη μου, θα τα ξανάκανα, δε θα άλλαζα τίποτα …Αλλά δεν είμαι …

Η κωμωδία είναι εύκολο είδος θεάτρου;
Η κωμωδία είναι ένα είδος που αγαπά ο θεατής αλλά που είναι πολύ σκληρό για τον ηθοποιό. Απαιτεί από εσένα να είσαι εύστροφος, ακριβής, παρατηρητικός, κοινωνικά ευαίσθητος, συναισθηματικά παρών, σωματικά επαρκής, ψυχικά διαθέσιμος κι όλα αυτά να φαίνονται πως επιτυγχάνονται χωρίς κόπο. Πως ένας ηθοποιός που κάνει κωμωδία απλά ανεβαίνει στη σκηνή και λέει αστεία και –αν είναι τυχερός – πληρώνεται. Δεν ισχύει. Αντιθέτως η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου. Κι εδώ αν θες απαιτείται η πιο μεγάλη προσπάθεια. Ούτε να διαλυθείς αλλά ούτε και να ξεβρακωθείς.Το παράδοξο είναι πως στο κόσμο η κωμωδία είναι εύκολο είδος. Όμως το επίπεδο, το γούστο αλλά κυρίως η ποιότητα του κάθε καλλιτέχνη εκεί φαίνεται. Όταν παίζεις Τσέχωφ, Σαίξπηρ, Ουίλιαμς είναι εύκολο να κρυφτείς. Να τυλιχτείς με τις αρετές τους και να πιστέψεις κι ο ίδιος πως κάποιος είσαι…

Λατρεύω τους ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου. Είμαι το εξώγαμο της Φίνος Φιλμς. Ο Λογοθετίδης, ο Αυλωνίτης, η Βασιλειάδου – όλοι αυτοί καλλιτέχνες μέσα από την τηλεόραση υπήρξαν το background των παιδικών μου χρονών.

Γιώργος Ηλιόπουλος: «Η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου» - εικόνα 2

Ισχύει αυτό που λέμε: ηθοποιός με κωμική φλέβα ή είναι όλα αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς;
Ακόμα παλεύω για να κερδίσω το «ηθοποιός» κι έχω ακόμα δρόμο μπροστά μου. Αλλά αν θέλετε να σας εκμυστηρευτώ κάτι που τελευταία ανακάλυψα είναι πως και η γνήσια κωμωδία όπως και το γνήσιο δράμα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα: δάκρυα.

Ποιος ηθοποιός υπήρξε πρότυπο για εσένα;
Χωρίς σκέψη θα πω το δάσκαλο μου, τον Κώστα Καζακο. Του χρωστώ τα πάντα. Είναι από τις μεγαλύτερες ευλογίες να έχεις δάσκαλο. Είναι ένα χέρι που το κρατάς σε όλη σου τη ζωή. Από την άλλη λατρεύω τους ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου. Είμαι το εξώγαμο της Φίνος Φιλμς. Ο Λογοθετίδης, ο Αυλωνίτης, η Βασιλειάδου – όλοι αυτοί καλλιτέχνες που μέσα από την τηλεόραση υπήρξαν το background των παιδικών μου χρονών.

Στη δραματική σειρά «Άγριες μέλισσες» μπόλιασες το ρόλο του Προκόπη με χιούμορ. Τι αγαπάς σ' αυτόν τον ρόλο;
Ο Προκοπής είναι αυτό που λέμε σε αψογά ελληνικά το comic relief της υποθέσεως. Ο χαρακτήρας που λειτουργεί σαν βαλβίδα εκτόνωσης όταν η βελόνα περάσει στο κόκκινο. Εγώ έπρεπε να βρω ένα τρόπο να γίνει τρισδιάστατος, να γίνει αναγνώσιμος χωρίς να ανήκει στους κεντρικούς ήρωες που η δράση δίνει ευκαιρίες να τους γνωρίσεις. Έπρεπε αυτός ο τύπος στης δεκαετίας του ‘60 να μιλήσει στο κοινό του 2020. Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι για να τον γνωρίσω και δε σου κρύβω την τεράστια χαρά που νιώθω βλέποντας πόσο πολύ τον αγαπά το κοινό.

Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια και τι να περιμένουμε στις «Άγριες μέλισσες»;
Όνειρα! Πολλά όνειρα! Είμαι ένας άνθρωπος που κατά 70% ζει εκεί. Υπάρχουν πολλοί ρόλοι που ονειρεύομαι να κάνω . Προς το παρόν η περιοδεία της παράστασης – θα πάμε σε όλη την Ελλάδα αρχίζοντας από τις 26 Ιουνίου στο κηποθέατρο Παπάγου. Αν όλα πάνε καλά η περιοδεία θα τελειώσει τα Χριστούγεννα. Από την άλλη είναι τα γυρίσματα της σειράς κι μεγάλες απαιτήσεις της φετινής σαιζόν μιας που μπαίνουμε στην περίοδο της Χούντας κι ο Προκοπής, ως αριστερός, θα αντιμετωπίσει πολλά. Δε σας κρύβω την ανυπομονησία μου αλλά και την χαρά μου που αυτοί οι συγγράφεις θα ασχοληθούν με αυτή την περίοδο. Είναι πολύ σημαντικό να θυμηθούμε πως η ελευθέρια δεν υπήρξε ποτέ δώρο αλλά κερδήθηκε- όσο κερδήθηκε μέσα από αγώνες.

Περισσότερες πληροφορίες

Πως να καταστρέψετε τη ζωή σας

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας εξίσου χιουμοριστικός και συγκινητικός μονόλογος που σκιαγραφεί την ψυχοσύνθεση του σύγχρονου άντρα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.