Το αινιγματικό κουβάρι των «Βακχών» ξετυλίγει η Νικαίτη Κοντούρη

Σακελλαρίου, Παπασπηλιόπουλος, Παππά, Πετρόπουλος, Τάκαλου, Ασπιώτης πρωταγωνιστούν στην παράσταση που ετοιμάζει η σκηνοθέτιδα για την Επίδαυρο.

Το αινιγματικό κουβάρι των «Βακχών» ξετυλίγει η Νικαίτη Κοντούρη

Ως «τελετουργία της συγκίνησης, του συναισθήματος, του μένους και του παραλόγου» ορίζει η σκηνοθέτιδα Νικαίτη Κοντούρη τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, που παρουσιάζει φέτος το καλοκαίρι, σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (13-15/8) αλλά και σε πανελλαδική περιοδεία. Στην συμπαραγωγή της Εταιρείας Τέχνης «Αrs Aeterna» και του Δηπεθε Ιωαννίνων πρωταγωνιστεί ένας θίασος σημαντικών ερμηνευτών. Ο Άκης Σακελλαρίου αναλαμβάνει το ρόλο του Διονύσου, του αινιγματικού αυτού αρχέγονου συμβόλου, που αντιπροσωπεύει τη μέθη, το πάθος και την κατάλυση των ορίων του εγώ. Το αντίπαλο δέος του ορθού λόγου, που αναγνωρίζουμε στο πρόσωπο του βασιλιά Πενθέα, ερμηνεύει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος. Ως μάντη Τειρεσία θα δούμε επί σκηνής την Ιωάννα Παππά, το ρόλο του Κάδμου ερμηνεύει ο Δημήτρης Πετρόπουλος, την Αγαύη, μητέρα του Πενθέα η Κωνσταντίνα Τάκαλου, ενώ Αγγελιοφόρος είναι ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Λουκία Μινέτου, την πρωτότυπη μουσική σύνθεση οι ΘΡΑΞ - ΠΑΝΚC, την κίνηση η Ανδρονίκη Μαραθάκη και τους φωτισμούς ο Νίκος Σωτηρόπουλος. Το Χορό συνθέτουν οι Ιουλία Γεωργίου, Θάλεια Γρίβα, Σμαράγδα Κακκίνου, Σοφία Κουλέρα, Φραγκίσκη Μουστάκη, Ελένη Στεργίου, Ιωάννα Τζίκα.

Η τραγωδία του 406-405 π.Χ., που διδάχθηκε μετά τον θάνατο του μεγάλου τραγικού ποιητή, πραγματεύεται την έλευση του Διονύσου στη Θήβα, την πατρίδα της μητέρας του Σεμέλης και κόρης του πρώτου βασιλιά της Θήβας, του Κάδμου. Στην πρώτη του εμφάνιση στην αρχαία ελληνική γραμματεία ως προσωποποιημένος θεός, ο Διόνυσος τιμωρεί ανελέητα όσους αντιστέκονται στη λατρεία του. Πολέμιος της θρησκείας του, ο Πενθέας γίνεται το σφάγιο στα χέρια των γυναικών της Θήβας με προεξάρχουσα τη μητέρα του, παραδομένες καθώς είναι στη θεϊκή μανία του Διονύσου.

Το αινιγματικό κουβάρι των «Βακχών» ξετυλίγει η Νικαίτη Κοντούρη - εικόνα 1

«Η τραγωδία κατορθώνει, με τα μεγάλα και απλά, συμπαγή δραματικά της μεγέθη, αυτό που σπάνια, νομίζω όσο πάει και πιο σπάνια, στην τέχνη συντελείται: την συγκέντρωση, την ολική τακτοποίηση της συγκίνησής μας», σημειώνει ο μεταφραστής Γιώργος Χειμωνάς στον πρόλογο του για τις «Βάκχες». Ο Ευριπίδης, απαντά στην ύβρη με τιμωρία, αποδίδει δικαιοσύνη και οδηγεί στην κάθαρση, αξιοποιώντας αυτόν τον μηχανισμό και επιστρατεύοντας όλα τα μέσα της θεατρικής πράξης, για να καταδείξει τον σπαραγμό στον οποίο οδηγεί η άρνηση της ίδιας της φύσης και των δυνάμεων που κυβερνούν τον κόσμο.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στα ανοιχτά θέατρα της Αττικής από 29/8 (Θέατρο Πέτρας): Ηλιούπολη 2/9, Βριλήσσια 3/9, Βεάκειο 8/9, Βράχων 9/9, Παπάγου 11 & 12/9, Ηρώδειο 2/10. Το πρόγραμμα της περιοδείας ενδέχεται να τροποποιηθεί.

i Προπώληση για το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών, aefestival.gr, tickets.aefestival.gr, www.ticketservices.gr.

Περισσότερες πληροφορίες

Βάκχες

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Η ανεπανάληπτη στο αρχαίο δράμα προσωποποίηση του θεού Διονύσου αποκτά διαστάσεις βίαιης συγκινησιακής σύγκρουσης που οδηγεί στην ισοπέδωση του Βασιλικού Οίκου της πόλης των Θηβών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.