Η τάση που θέλει το σύγχρονο ελληνικό έργο να ισχυροποιείται όλο και περισσότερο δείχνει να συνεχίζεται και αυτήν τη σεζόν, η οποία ξεκινάει με τέσσερις πρεμιέρες έργων από συγγραφείς της νεότερης και της σύγχρονης γενιάς. Από τον παλαιότερο, Γιάννη Τσίρο, στη sui generis Λένα Κιτσοπούλου και από εκεί στους πρωτοεμφανιζόμενους Γιώργο Καφετζόπουλο και Δημήτρη Φούτσια, ο καθένας φιλτράρει μέσα από την προσωπική του ματιά τα ερεθίσματα της ελληνικής πραγματικότητας.
Τα «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου μετράνε σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια από τη συγγραφή τους, αλλά συνεχίζουν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον, καθώς καταπιάνονται με στερεοτυπικές συμπεριφορές που δεν έχουν εκλείψει. Ο συγγραφέας εστιάζει στο σεξισμό, την εκμετάλλευση και εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος στην πατριαρχική κοινωνία και βάζει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μια ξένη γυναίκα που βρίσκεται παράνομα στην Ελλάδα και εργάζεται ως στρίπερ. Την παράσταση σκηνοθέτησε πέρυσι ο Γιώργος Παλούμπης και τώρα επαναλαμβάνεται με μία αλλαγή στη διανομή: Ηλίας Βαλάσης, Στέλιος Δημόπουλος, Γιώργος Πυρπασόπουλος και Νεφέλη Δούκα (Μικρό Χορν, από 24/10).
Ο Τσίρος είναι ένας από τους συγγραφείς που ξανασύστησαν το ρεαλισμό και το ανέβασμα στη σκηνή περιθωριακών αντιηρώων, δείχνοντας το δρόμο σε αρκετούς από τους νέους συγγραφείς (Ρωμνιός, Τσουρής, κ.ά.). Αυτόν δείχνει να ακολουθεί ο πρωτοεμφανιζόμενος Γιώργος Καφετζόπουλος με το «Τάο», μια μαύρη κωμωδία βίας, παρανομίας και αθάνατου ελληνικού δαιμόνιου. Αντώνης Καφετζόπουλος, Στάθης Σταμουλακάτος και Γιώργος Καφετζόπουλος ερμηνεύουν τους τρεις αντιήρωες, σε σκηνοθεσία της Δανάης Σπηλιώτη (Ριάλτο, από 23/10).
Σε τελείως διαφορετικό ύφος, το «κακό κορίτσι» του ελληνικού θεάτρου, Λένα Κιτσοπούλου, υπογράφει ένα σουρεαλιστικό αντι-αφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μια σπονδυλωτή φάρσα που αποδομεί τα στερεότυπά του. Πρόκειται για τις «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα» που δεν πρόλαβαν να ανέβουν λόγω του lockdown και κάνουν τώρα πρεμιέρα, ανανεωμένες μάλιστα με το υλικό της μετα-covid πραγματικότητας. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Ανέστης Αζάς και συμμετέχουν οι: Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά κ.ά. (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 22/10).
Σουρεαλιστική τρέλα κουβαλάει και το έργο του νέου συγγραφέα Δημήτρη Φούτσια, «Meatball#okeftes», που διαδραματίζεται σε μια διά νόμου χορτοφαγική κοινωνία κατά τη διάρκεια μιας φιλικής συνεστίασης: τέσσερις πολιτισμένοι άνθρωποι εκδηλώνουν άγρια ανθρωποφαγικά ένστικτα, όταν κάνει μυστηριωδώς την εμφάνισή του ένα κεφτεδάκι. Ο Γιώργος Λύρας σκηνοθετεί τους Άρτεμη Γρύμπλα, Απόστολο Καμιτσάκη, Βασιλική Κίσσα και Βαγγέλη Σαλεύρη (Αλίκη, από 22/10).
Περισσότερες πληροφορίες
Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα
Καυστικό αντιαφιέρωμα στο ελληνικό καλοκαίρι, μία σπονδυλωτή κωμική φάρσα του καλοκαιρού και του κορωνοϊού.
Αξύριστα πηγούνια
Το βραβευμένο έργο φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας.
Meatball #OKEFTES
Σε αστυνομικό γαϊτανάκι αποκαλύψεων εξελίσσεται ένα γεύμα, όταν οι ήρωες ανακαλύπτουν ένα δαγκωμένο κεφτεδάκι, στο νέο έργο με φόντο μια πράσινη κοινωνία όπου η κατανάλωση κρέατος απαγορεύεται.
Τάο
Στο θεατρικό ντεμπούτο του συγγραφέα, η κινεζική φιλοσοφία κοντράρεται με το ελληνικό ταμπεραμέντο, σε ένα σπιντάτο έργο σκληρού ρεαλισμού, με φόντο τη φυλακή και τον κόσμο της νύχτας.