Η σαιξπηρική «Τρικυμία» της ομάδας Ρόδα στο θέατρο Πέτρας

Για δύο βραδιές στο φεστιβάλ του Δήμου Πετρούπολης ανεβαίνει η παράσταση σε σκηνοθεσία της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας της ομάδας, Μαρίας Περετζή.

Η σαιξπηρική «Τρικυμία» της ομάδας Ρόδα στο θέατρο Πέτρας

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη της προσέγγιση πάνω στην «Τρικυμία» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η ομάδα Ρόδα της Μαρίας Περετζή παρουσιάζει εκ νέου την παράσταση στο θέατρο Πέτρας στις 15 και 16 Σεπτεμβρίου, σε δική της σκηνοθεσία. Η πολυμελής ομάδα, που μετρά περισσότερα από είκοσι χρόνια πορείας, δημιουργεί παραστάσεις με βασικά υλικά το χορό, το θέατρο και τη μουσική, με ένα ρεπερτόριο που εστιάζει σε διαχρονικά και πανανθρώπινα κείμενα, μεγάλους μύθους και έπη της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς, όπως τα «Γκιλγκαμές», «Αμφιάραος» και «Ραμαγιάνα». Αυτό που χαρακτηρίζει την ομάδα Ρόδα είναι η καθολικότητα της συμμετοχής των μελών της σε κάθε βήμα της θεατρικής διαδικασίας -από τη μουσική επένδυση, τα σκηνικά μέχρι τα εντυπωσιακά κοστούμια- γεγονός που καθορίζει την καλλιτεχνική της ταυτότητα.

Η σαιξπηρική «Τρικυμία» της ομάδας Ρόδα στο θέατρο Πέτρας - εικόνα 1

Η ομάδα ξαναδιαβάζει την «Τρικυμία», που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού με φιλοσοφικές προεκτάσεις. Στο έργο, που θεωρείται από τους μελετητές το τελευταίο θεατρικό του Σαίξπηρ, το ρόλο του πρωταγωνιστή επωμίζεται ο δούκας του Μιλάνου, Πρόσπερο, ο οποίος καταλήγει ναυαγός με την κόρη του Μιράντα και τους υπηρέτες του σε ένα παράξενο ερημονήσι, όταν ο αδερφός του σφετερίζεται το θρόνο του. Μέσα σε αυτό το κλίμα, έρχεται αντιμέτωπος με τους δαίμονές του, τα ανθρώπινα πάθη και το βάρος της εξουσίας. Σε αντίθεση με τα περισσότερα έργα του Σαίξπηρ, όπου οι αλαζονικοί χαρακτήρες που εκμεταλλεύονται την δύναμη τους τιμωρούνται, εδώ ο βάρδος σκύβει με περισσότερη κατανόηση και διάθεση για συγχώρεση πάνω από τον ήρωα του, εστιάζοντας στην προσπάθεια του ανθρώπου να ξεπεράσει τις δυσκολίες που τον οδηγούν μακριά από το δρόμο του και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Η σαιξπηρική «Τρικυμία» της ομάδας Ρόδα στο θέατρο Πέτρας - εικόνα 2

Κινητήριος δύναμη και συνδετικός κρίκος που διατρέχει όλο το έργο είναι το θέμα της μαγείας. Η τρικυμία προκαλείται εξαιτίας της μαγικής δύναμης του Πρόσπερο, καθώς και όλα τα γεγονότα που ακολουθούν. Σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη, η στιγμή που αποκηρύσσει την υψηλή τέχνη της μαγείας, ταυτίζεται με το τελευταίο κλείσιμο του ματιού του Σαίξπηρ στη θεατρική συγγραφή, καθώς έγραψε αυτόν τον ρόλο για να τον ερμηνεύσει ο ίδιος, καταθέτοντας έτσι την φιλοσοφική του αντίληψη περί ζωής. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε ότι βρίθει αναφορών προς το ίδιο το θέατρο και τη φύση του, παρομοιάζοντας πολλές φορές την μυστικιστική τέχνη του Πρόσπερο με την θεατρική ψευδαίσθηση, ενώ παράλληλα φλερτάρει και με το στοιχείο της μεταμόρφωσης.

Στην παράσταση η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά -φλάουτο, πιάνο, κρουστά- από τους Τάκη Πατερέλη και Γιώργο Ντούνη, με τη φωνή της Πίας Πιερράκου, σε επιμέλεια της Μαρίας Περετζή. Πρωταγωνιστούν: Σταμάτης Λόγος, Ίρις Μπαγλανέα, Ιουλία Βεντίκου, Μάνια Μεταξά, Πάτυ Παπαγεωργίου, Σταύρος Κάππας, Θωμάς Γκότσης, Δημήτρης Μπόζες, Δημήτρης Νέλλας, Γιάννης Αγγέλης, Γιώργος Κωστογιάννης, Χρήστος Βελαώρας, Γιώργος Ντούνης, Άννα Κυπραίου, Αλέξανδρος Μπάτσης, Πία Πιερράκου, Γεωργία Καρούτσου.

i Προπώληση μέσω viva.gr | Δείτε το trailer της παράστασης εδώ

Περισσότερες πληροφορίες

Τρικυμία

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη της προσέγγιση στο τελευταίο θεατρικό του Σαίξπηρ, η πολυμελής ομάδα επανεξετάζει το έργο, που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού με τις φιλοσοφικές αναζητήσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.