Τρεις από τις εκατόν είκοσι δύο εκδηλώσεις που σχεδίασε το υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο της δράσης «Όλη η Ελλάδα – Ένας πολιτισμός» έχουν την υπογραφή του Εθνικού Θεάτρου. Ποιες είναι και γιατί αξίζει να τις ψάξουμε;
«Αθηναίων Πολιτεία»
Η συνάντηση του Γιάννη Λιγνάδη (κείμενα) με τον Βασίλη Παπαβασιλείου (σκηνοθεσία) είναι από τις πιο δυνατές του φετινού καλοκαιριού. Διανοούμενοι, άνθρωποι των γραμμάτων διαφορετικής γενιάς σκύβουν πάνω από την αρχαία ιστοριογραφία και ανθολογούν κείμενα του Ηρόδοτου, του Θουκυδίδη, του Αριστοτέλη, του Πλούταρχου κ.ά., καθώς και άλλες ιστορικές-αρχαιολογικές πηγές, όπως επιγραφές, αρχαιολογικά κείμενα, για να ανασυνθέσουν –σε επεισοδιακή μορφή– την πορεία του αθηναϊκού πολιτεύματος προς τη δημοκρατία (7ος-6ος αι. π.Χ.). Σ’ αυτό το ανοιχτό μάθημα ιστορίας και φιλοσοφίας, πρωταγωνιστούν οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάνος Βαβαδάκης, Κώστας Κοράκης, Άγγελος Μπούρας, Κατερίνα Πατσιάνη. (Αρχαιολογικός Χώρος Ελευθερών 22/8, Αρχαιολογικός Χώρος Βραυρώνας 23/8, Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων 27/8, Αρχαιολογικός χώρος Ακαδημίας Πλάτωνος 2/9, Ρωμαϊκή Αγορά 6/9, Αρχαιολογικός Χώρος Ελευσίνας 9/9, Τύμβος Μαραθώνα 13/9, Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά 24/9, Ολυμπιείον 25/9)
«Τα σπουδαία ερείπια»
Είναι μια φρέσκια παράσταση με ταξιδιωτική αύρα κι αν δεν την είδατε στην Ακαδημία Πλάτωνος, το μέρος που αποτελούσε την πιο γνωστή από τις φιλοσοφικές σχολές της πόλης με ιδρυτή τον Πλάτωνα, έχετε ακόμη μία ευκαιρία. Η σκηνοθέτις Νατάσα Τριανταφύλλη είχε την πολύ ωραία ιδέα να κάνει μια δραματοποιημένη επιλογή αφηγήσεων ξένων περιηγητών στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος. Μάθετε πώς ήταν η Ελλάδα, με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών (16ος-19ος), ποιες ήταν οι προσδοκίες των ανθρώπων που ταξίδευαν μέχρι εδώ και πόσο εύκολη ή δύσκολη ήταν η εξοικείωση με έναν τόπο σαν την Ελλάδα του τότε. Παίζουν: Πάρις Θωμόπουλος, Ελευθερία Παγκάλου, Βασίλης Παπαδημητρίου, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Χαριτοπούλου. (Λύκειο Αριστοτέλους 25/8, Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου 21/8, Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά 26/8-4/9, Αρχαιολογικός Χώρος Ελευσίνας 10/9, Αρχαιολογικός Χώρος Ηετιώνειας Πύλης Πειραιά 12/9, Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου 18/9, Ολυμπιείον 26/9)
«Το αμάρτημα της μητρός μου»
Στην αγγλική γλώσσα και σε μορφή μονολόγου παρουσιάζει η Δανάη Ρούσσου το αυτοβιογραφικό διήγημα του Γεωργίου Βιζυηνού. Με την πρόθεση ν’ αναδειχτούν τόσο η αφηγηματική δεινότητα όσο και η φλεγόμενη γλώσσα του Βιζυηνού, η παράσταση σκιαγραφεί τις ηλικίες της πολυτάραχης ζωής του συγγραφέα –από 6 ετών μέχρι τα βαθιά του γεράματα– και τις συναισθηματικές και πνευματικές παλινωδίες του. Οι μουσικές του Νίκου Κυπουργού συνοδεύουν την ηθοποιό Ρένα Κυπριώτη στην ερμηνεία της, σ’ αυτήν παράσταση που έχει ήδη φιλοξενηθεί με μεγάλη επιτυχία σε κορυφαία ακαδημαϊκά ιδρύματα, όπως τα Harvard University της Βοστώνης, Columbia University της Νέας Υόρκης κ.ά. (Αρχαιολογικός χώρος Ακαδημίας Πλάτωνος 1/9, Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά 3/9, Ρωμαϊκή Αγορά 5/9, Αρχαιολογικός Χώρος Ελευσίνας 8/9, Μονή Καισαριανής 17/9)
Περισσότερες πληροφορίες
Σπουδαία ερείπια
Επιλεγμένες αφηγήσεις ξένων ταξιδιωτών και περιηγητών στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, στην προεπαναστατική Ελλάδα αλλά και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος.
Αθηναίων Πολιτεία
Ανθολόγηση κειμένων της αρχαίας ιστοριογραφίας, τα οποία συνέχονται θεματολογικά σε ένα ενιαίο ιστορικό-πολιτικό διακείμενο.
Tο αμάρτημα της μητρός μου
Ο Βιζυηνός αντλεί αφηγηματικό υλικό από τις προσωπικές και οικογενειακές μνήμες, από τις παραδόσεις και τα βιώματα της λαϊκής ζωής στην ιδιαίτερη πατρίδα του.