Πού θα παίξει ο Στέλιος Μάινας φέτος το καλοκαίρι;

Στην όαση ενός «Κήπου» μας καλεί να βρεθούμε αυτό το καλοκαίρι ο Στέλιος Μάινας με συμπρωταγωνίστρια την Κάτια Σπερελάκη.

Πού θα παίξει ο Στέλιος Μάινας φέτος το καλοκαίρι;

Ρεαλιστής, οραματιστής, στοχαστικός ο Στέλιος Μάινας είναι από τις ποιοτικότερες προσωπικότητες που διαθέτει το σύγχρονο θέατρο μας. Δεν το βάζει εύκολα κάτω και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τις καταστάσεις της ζωή και της δουλειάς, βρίσκεται η ουσιαστική αξία και η ποιότητα του. «Τα πάντα είναι ψυχολογία. Η οικονομία είναι ψυχολογία, οι δείκτες της αλλάζουν με την ψυχολογία του κόσμου» δήλωνε πέρυσι στο «α» μιλώντας για την παράσταση «Κήπος» του Μπρους Γκουτς.

Μετά τη μετάθεση των «Βακχών» σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη για το καλοκαίρι του 2021 κι έχοντας μια ψυχολογία που του επιτρέπει να ελπίζει και να κοιτάζει μπροστά, ο Στέλιος Μάινας αποφάσισε να περιοδεύσει το καλοκαίρι με την επανάληψη του «Κήπου» του Μπρους Γκουτς. Πόσο επίκαιρη και συμβολική είναι στ’ αλήθεια η δραμεντί του Αμερικάνου συγγραφέα, ηθοποιού αν σκεφτεί κανείς πως όλος ο πλανήτης βίωσε τόσο καθολικά την απομόνωση και τη μοναξιά! Για τα αναγκαία συστατικά της ζωής, την αλληλεγγύη και την αγάπη μιλά το έργο, το οποίο πρωτοείδαμε το 2019 σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά στο Από Μηχανής Θέατρο. Οι παραστάσεις συνεχίστηκαν στο θέατρο Αμαλία της Θεσσαλονίκης και αν δεν προέκυπτε η πανδημία και η καραντίνα θα ταξίδευε για την Κρήτη. Πότε όμως δεν είναι αργά και το επόμενο διάστημα ο «Κήπος» θα παιχτεί σε ανοιχτά θέατρα της χώρας.

Πού θα παίξει ο Στέλιος Μάινας φέτος το καλοκαίρι; - εικόνα 1

Ο Στέλιος Μάινας υποδύεται ένα μοναχικό τύπο, βετεράνο του Βιετνάμ και η συμπρωταγωνίστρια του, Κάτια Σπερελάκη, μια ευαίσθητη γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει στη μοναξιά της μεγαλούπολης. Η συνάντηση τους θα είναι καταλυτική και για τους δυο σε μια παράσταση με δραματικές στιγμές και χιούμορ. Στη σύντομη συζήτηση που είχαμε με τον Στέλιο Μάινα υποστήριξε σθεναρά την άποψη πως το θέατρο βασίζεται στην εκατέρωθεν ανταλλαγή βιώματος και ατενίζοντας το μέλλον πιστεύει πως η πρωτόγνωρη συνθήκη που ζούμε θα βοηθήσει να αποκαλυφθεί ποιοι είναι οι επαγγελματίες και ποιοι οι ερασιτέχνες του θεάτρου.

«Το θέατρο σου δείχνει ένα τρόπο να ζεις. Αν δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο κάνεις θέατρο, τότε όλοι οι άλλοι αδυνατίζουν, εξαφανίζονται πάρα πολύ γρήγορα και μένεις με ένα ερώτημα. Σ’ ένα έργο αποτυπώνονται οι σκέψεις του συγγραφέα και το κοινό αυτό που ζητά δεν είναι η αποκωδικοποίηση αλλά η ερμηνεία. Ζητά να συναντηθεί με την ιστορία μέσα από τον τρόπο με τον οποίο την έχουν κατανοήσει ο σκηνοθέτης και ο ηθοποιός. Το θέατρο είναι κάτι ζωντανό και η σύσταση του δεν αλλάζει. Οι ψηφιακές παραστάσεις είναι καλές για την αποτύπωση ενός γεγονότος, αλλά δεν είναι το ίδιο το γεγονός. Δεν μπορείς να ψηφιοποιήσεις τη διαδραστικότητα. Μόνο αρχειακά και μουσειακά μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ψηφιοποίηση του θεάτρου. Οπότε η τέχνη του θεάτρου είναι εδώ, παραμένει ζωντανή και από τον Σεπτέμβριο αν όλα πάνε καλά θα μπορούμε να κάνουμε θέατρο υπό συνθήκες. Με τον τρόπο που θα κινηθούν οι χώροι εστίασης και τα καφέ θα κινηθεί και το θέατρο. Οι θεατές μπορούν να είναι ασφαλείς με την προϋπόθεση ότι θα τεθούν οι προβλεπόμενες αποστάσεις κι εμείς, οι ηθοποιοί, θα πρέπει να δείξουμε μια σοβαρότητα και να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο πως λειτουργούμε στην προσωπική μας ζωή και στις πρόβες. Μέσα σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση θα φανεί ποιοι αγαπούν πραγματικά το θέατρο και ποιοι είναι απλώς ερασιτέχνες. Εκείνοι που το αγαπούν θα μείνουν και θα ανοίξουν τον κύκλο των συνεργασιών κι εκείνοι που ήρθαν να τ’ αρπάξουν θα την κάνουν. Υπάρχει μία μερίδα παραγωγών που δεν θ’ ανοίξουν τα θέατρα πριν την πρώτη πρώτου του 2021 γιατί θα ζητήσουν αποζημιώσεις από την κυβέρνηση. Θα ζητήσουν χαριστικές ρυθμίσεις χωρίς να έχουν καμία διακινδύνευση στο χώρο. Όταν δεν υπάρχει μία δεν ξέρω από πού μπορείς να πάρεις χρήματα... Η δουλειά είναι αυτή που μας πάει μπροστά, που μας εξελίσσει και πρέπει να δουλέψουμε με ασφάλεια».

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κήπος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Δύο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται, σε μια προσπάθεια να γεφυρώσουν τη μεγάλη απόσταση που τους χωρίζει και να βρουν τη σωτηρία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.