Είναι ίσως από τα πιο προβεβλημένα πρόσωπα της χρονιάς. Ξεκίνησε τη σεζόν με το βραβείο ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού για την «Τερέζ Ρακέν», τυγχάνει απίστευτης αναγνωρισιμότητας από τη συμμετοχή της στις «Άγριες μέλισσες» και τώρα πρωταγωνιστεί στο Εθνικό με τον Δημήτρη Λιγνάδη στο «Μακμπέθ» (από 7/2). Η Μαρία Κίτσου και η Μαρία Κρύου είχαν μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για όλα αυτά.
Πρωταγωνιστείς στο πλευρό του Δημήτρη Λιγνάδη ως Λαίδη Μακμπέθ. Είναι ρόλος ζωής για σένα;
Ήταν το όνειρό μου να παίξω αυτόν τον ρόλο και η συνάντησή μου με τον Δημήτρη είναι η ιδανική συνθήκη, καθώς δεν προσεγγίζουμε τη Λαίδη Μακμπέθ ως δαιμονικό χαρακτήρα. Έχει τις αδυναμίες που διακρίνουν κάθε άνθρωπο, αλλά επιλέγει να ενεργοποιήσει τις σκοτεινές πλευρές του εαυτού της για να επιτύχει τα σχέδιά της.
Καταρχάς υπάρχει ένα ωραίο σενάριο, καλογραμμένο, με ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Σε κάθε επεισόδιο υπάρχουν αγωνία, αλήθεια, ζωντάνια και ο κόσμος είχε πολλά χρόνια να δει κάτι τέτοιο, το λαχταρούσε. Από την άλλη υπάρχει κι ένα επιτυχημένο καστ. Ο Λευτέρης Χαρίτος επέλεξε συνεργάτες που θεωρούσε ιδανικούς για τους ρόλους και πράγματι είναι. Είναι όλοι εξαιρετικοί, δεν υπάρχει ούτε ένας που να δημιουργεί πρόβλημα και αυτό είναι μαγικό. Έτσι γνώρισε ο κόσμος και κάποιους ηθοποιούς που κάνουν κυρίως θέατρο.
Έχεις κάποιες αρχές στη δουλειά σου;
Βασική μου αρχή είναι να μην κάνω πράγματα που δεν θέλω. Όχι ότι δεν έχω ανάγκη τα προς το ζην, θέλω όμως να επιλέγω και κυρίως να συνεργάζομαι με ανθρώπους με όραμα, που έρχονται με χαρά στην πρόβα, έχουν την ανάγκη της δημιουργίας και δεν υιοθετούν φασιστικές συμπεριφορές. Επίσης θεωρώ ότι ο μισθός για έναν ηθοποιό είναι θέμα αξιοπρέπειας. Ποτέ δεν έχω κάνει παράσταση και να μην έχω πληρωθεί στις πρόβες σε αντίθεση με πολλούς συναδέλφους. Δυστυχώς, είμαστε διασπασμένοι, δεν έχουμε αλληλεγγύη κι έτσι κάποιες φορές μας εκμεταλλεύονται οι παραγωγοί.
Τι θεωρείς επιτυχία σε αυτό που κάνεις;
Η επιτυχία για μένα συνδέεται με το πόσο ψηλά βάζω τον πήχη για τον εαυτό μου και πόσο ικανοποιημένη είμαι με το αποτέλεσμα. Επιτυχία επίσης είναι να έρχεται ο κόσμος στα καμαρίνια και να σε αγκαλιάζει με συγκίνηση. Με ενδιαφέρει τρομερά η συγκίνηση στο θέατρο και όχι ο στείρος ακαδημαϊσμός.
Δουλεύεις με το ένστικτο;
Ναι, αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν μελετάω σαν σκυλί. Δουλεύω σκληρά, αλλά το ένστικτό μου σίγουρα το εμπιστεύομαι.
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σου;
Ο μεγαλύτερος φόβος μου, θα ακουστεί βαρύγδουπο αλλά είναι αληθινό, είναι να πεθάνω χωρίς να έχω ζήσει.
Ποιος ή τι είναι ο μεγάλος έρωτας στη ζωή σου;
Είμαι ερωτευμένη με τον έρωτα και τον θέλω στη ζωή μου σε όποια μορφή, από τον σύντροφο μέχρι τους φίλους και τη δουλειά μου. Για μένα ο έρωτας είναι έμπνευση, δύναμη, ομορφιά.
Τι θα άλλαζες στον χαρακτήρα σου;
Από πού να αρχίσω... Παρόλο που οι άλλοι λένε ότι είμαι ένας πολύ δυνατός άνθρωπος, θα ήθελα να είμαι πιο δυνατή, πιο ανεξάρτητη συναισθηματικά, να μη με καταβάλλουν τόσο πολύ οι δυσκολίες. Τις αντιμετωπίζω, αλλά το τίμημα είναι μεγάλο για μένα. Θα ήθελα επίσης να είμαι πιο αισιόδοξη, να παίρνω τα πράγματα πιο χαλαρά και να λέω δεν πειράζει. Αυτό το δεν πειράζει είναι μεγάλη κουβέντα! Πολλές φορές φοβάμαι να χαρώ, διότι πάντα κάτι έρχεται και παίρνει τη χαρά μου. Θα ήθελα ακόμη να μη φοβάμαι το θάνατο. Ο θάνατος είναι το δώρο που μας έκανε ο θεός για να μπορούμε να ζούμε σαν αθάνατοι.
Τι σε έχει σημαδέψει στη ζωή σου;
Ο θάνατος του πατέρα μου. Τον έχασα στα 27 μου ξαφνικά μέσα σε ενάμιση μήνα. Ύστερα από αυτό δεν ήμουν η ίδια.
Ποιο είναι το μότο σου;
Όλα θα πάνε καλά στο τέλος κι αν δεν πάνε καλά δεν είναι το τέλος.
Τι εκτιμάς περισσότερο στους ανθρώπους;
Την αφοσίωση, την ειλικρίνεια, την καλοσύνη, την ευγένεια, την ενσυναίσθηση.
Έχεις εκφράσει την επιθυμία να σκηνοθετήσεις. Πότε σκέφτεσαι να το κάνεις;
Θέλω σαν τρελή να σκηνοθετήσω και μόλις τελειώσουν οι «Άγριες μέλισσες» –απ’ ό,τι φαίνεται θα πάνε και δεύτερη σεζόν–, θα πάρω μια απόσταση από τα θεατρικά δρώμενα ως ηθοποιός για να πάω στο επόμενο project, τη σκηνοθεσία. Έχω ανάγκη την απόσταση για να ξαναβρώ την αθωότητα, την αγνότητα, τη ζωντάνια, την αγάπη θέλω να ξαναβρώ τον πυρήνα μου ή κάτι καινούργιο και μόνο με την απόσταση μπορείς να τα δεις αυτά.
Περισσότερες πληροφορίες
Μακμπέθ
Η δίψα για εξουσία, ο φθόνος, η αλαζονεία, η ενοχή, η άνοδος και η πτώση δίνουν τροφή σε αυτό το «καταραμένο» έργο του Σαίξπηρ.