Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα

H Mαριάννα Κάλμπαρη φέρνει στο φως της σκηνής ένα από τα ολιγοπαιγμένα έργα του Ντέιβιντ Μάμετ και υπογράφει, μαζί με έναν ωραίο θίασο, μία από τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις της σεζόν.

Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα

Με τον πολυγραφότατο και ακόμη ενεργό Αμερικανό συγγραφέα Ντέι­βιντ Μάμετ το ελληνικό θέατρο έχει αναπτύξει μια ιδιότυπη σχέση. Δείχνει να τον έχει κατοχυρώσει ως δημιουργό της «Ολεάννας», άντε και του «Αμερικάνικου βούβαλου» και των «Οικόπεδων με θέα», με αποτέλεσμα να βλέπουμε σπανιότατα κάποιο άλλο από τα δεκάδες έργα που έχει υπογράψει. Ο «Edmond», που έρχεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (από την Πέμπτη 6/2, σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη), είναι ένα από αυτά κι έχει παρασταθεί μόνο μία φορά στην Ελλάδα, και μάλιστα εκτός αθηναϊκού κέντρου (ΚΘΒΕ, 1990).

Είναι γεγονός ότι ο Μάμετ, ο κατεξοχήν σύγχρονος αμφισβητίας του αμερικανικού μύθου, δείχνει με μια πρώτη ματιά «πολύ Αμερικάνος». Δεν είναι τυχαίο το ότι οι πρώτες ελληνικές αντιδράσεις απέναντι στο συγκεκριμένο έργο ήταν πως η περιθωριακή πλευρά της Νέας Υόρκης δεν μπορεί να συνδεθεί με την ελληνική πραγματικότητα. Τώρα, εν έτει 2020, με το ρατσισμό, το σεξισμό και την τυφλή βία σε έξαρση, ποιος μπορεί να το υποστηρίξει αυτό; Κάτι «τόσο αμερικάνικο» αποδεικνύεται τελικά παγκόσμιο, δικαιώνοντας τον Μάμετ που υποστήριζε πως έγραψε μια «αλληγορία για τη σύγχρονη κοινωνία».

Έρχεται ο «Edmond», για μόλις δεύτερη φορά στην Ελλάδα - εικόνα 1

Στο «Edmond» ο Μάμετ επιχειρεί να συμπυκνώσει τη χρεοκοπία του λευκού Δυτικού, ο οποίος πορεύεται με οδηγό τις βαθιά ρατσιστικές, σεξιστικές και ομοφοβικές πεποιθήσεις του, μαζί με την οργή για ένα σύστημα που βγάζει τη χειρότερη πλευρά του. Ο ήρωας είναι ένας γιάπης που, εξαιτίας μιας επίσκεψης σε μια μάντισσα, παρατάει σπίτι και σύζυγο και αρχίζει μια περιπλάνηση στη νυχτερινή Νέα Υόρκη του περιθωρίου. Αυτή η περιπλάνηση ξεκινάει από στριπτιζάδικα και πορνεία, για να καταλήξει στο φόνο και στη φυλακή, και είναι στην πραγματικότητα μια κάθοδος στην άβυσσο της ανθρώπινης ύπαρξης. Η κινηματογραφική δομή του με τις είκοσι τρεις σύντομες σκηνές, τους κοφτούς διαλόγους και την εφιαλτική ατμόσφαιρα το καθιστούν δελεαστικό, όχι όμως εύκολο εγχείρημα, καθώς είναι ένα έργο που ξεβολεύει κι ενοχλεί, ίσως το πιο σκληρό που έχει γράψει ο Μάμετ.

Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης τον απαιτητικό ρόλο του Έντμοντ ερμηνεύει ο ταλαντούχος Γιάννος Περλέγκας, ενώ τους υπόλοιπους μοιράζονται οι Κωσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Πασσάς, Σταύρος Καλλιγάς, Βάλια Παπαχρήστου, Δημήτρης Μαγγί­νας, Μαριλένα Μόσχου και Παναγιώτης Ρενιέρης. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Χριστίνας Κάλμπαρη, η μουσική της Nalyssa Green και οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου.

Περισσότερες πληροφορίες

Έντμοντ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Μια σύγχρονη παραβολή για την κατάρρευση του αμερικανικού ονείρου και το αδιέξοδο, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα στα οποία μας έχει οδηγήσει ο καταναλωτισμός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.