The Children

3

Παρά το επείγον του θέματός του, δηλαδή τον οικολογικό προβληματισμό και το ζήτημα της ευθύνης ­απέναντι στις μελλοντικές γενιές, το έργο της Βρετανίδας πρωτοπαρουσιαζόμενης δραματουργού εμφανίζεται κάπως θολό – μάλλον εξαιτίας και της απρόσωπης σκηνοθεσίας.

The Children

Η 37χρονη Λούσι Κίρκγουντ αποτελεί μία από τις ακτιβιστικές φωνές του βρετανικού θεάτρου, μετρώντας ήδη δεκαπέντε χρόνια παρουσίας. Ξεκίνησε από το πειραματικό Fringe Festival του Εδιμβούργου και πλέον βλέπει τα έργα της να ανεβαίνουν σε αναγνωρισμένες βρετανικές σκηνές όπως το Royal Court. Εκεί έκανε πρεμιέρα και το «Children» με το οποίο συστήνεται στη χώρα μας. Το έργο γράφτηκε το 2016, λίγα χρόνια μετά το πυρηνικό ατύχημα στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας, και είναι απευθείας γεννημένο από τον οικολογικό προβληματισμό που πλέον έχει εισαχθεί δυναμικά στη δημόσια σφαίρα.

Η υπόθεση αφορά ένα ζευγάρι επιστημόνων, τη Χέιζελ και τον Ρόμπιν, που έχει αποτραβηχτεί σε ένα εξοχικό σπίτι λίγο έξω από την απαγορευμένη ζώνη ύστερα από ένα ατύχημα στο πυρηνικό εργοστάσιο όπου εργάζονταν και οι δύο. Η καθημερινότητά τους περιγράφεται ως δύσκολη, ίσως και δυστοπική (διακοπές ρεύματος, δυσκολία εύρεσης καθαρού νερού κ.ά.), αλλά οι δυο τους δείχνουν να έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Η έλευση της Ρόουζ, μιας παλιάς τους συναδέλφου, που έρχεται με συγκεκριμένη πρόταση ώστε να αντιμετωπίσουν τις ευθύνες τους απέναντι στη νεότερη γενιά, η οποία καλείται να πληρώσει τα δικά τους ολέθρια λάθη, θέτει εντέλει το ηθικό δίλημμα.

The Children - εικόνα 1

Η Κίρκγουντ δημιουργεί ένα έργο ρεαλιστικά απαισιόδοξο, εκθέτοντας με ψυχραιμία αλλά κι ευθύτητα τους προβληματισμούς της και, κυρίως, την ιδεολογική σύγκρουση που επιφέρουν οι διαφορετικές κοσμοθεωρίες των ηρώων. Παράλληλα, στην προσπάθειά της να μην καταλήξει σε μια στείρα, προπαγανδιστική σκηνική σύνθεση, εστιάζει στις σχέσεις των τριών προσώπων, που τους συνδέουν περισσότερα απ’ ό,τι το επαγγελματικό παρελθόν τους. Μέχρις ενός σημείου, μάλιστα, η προσωπική ιστορία δείχνει να μονοπωλεί το έργο, το οποίο, καθώς αργεί να φτάσει στο στόχο του και είναι κάπως ανοικονόμητο, δεν έχει τον ενοχλητικό αντίκτυπο που θα επιθυμούσε η συγγρα­φέας.

Τουλάχιστον αυτή είναι η μετριοπαθής αίσθηση που μεταφέρεται στην παράσταση του Νικορέστη Χανιωτάκη, η οποία ακολουθεί απλώς το έργο χωρίς να αφήνει ένα διακριτό στίγμα. Επίσης δεν εκμεταλλεύεται ιδιαίτερα τις νύξεις που του παρέχει, τη δυστοπία που περιβάλλει τους ήρωες (το σκηνικό και η ατμόσφαιρα είναι μάλλον καλοβαλμένα για ένα χώρο που τελεί υπό τη συνεχή απειλή μιας τρομερής καταστροφής), τα βάρη του παρελθόντος, τις προσωπικότητες των δύο γυναικών που τις οδήγησαν σε τελείως διαφορετικές αποφάσεις ζωής. Γι’ αυτά χρειαζόταν μάλλον μεγαλύτερη λεπτοδουλειά στην υποκριτική καθοδήγηση απ’ ό,τι τελικά βλέπουμε επί σκηνής: η Ρένια Λουιζίδου (Χέιζελ), η Πέγκυ Σταθακοπούλου (Ρόουζ) και ο Γεράσιμος Σκια­δαρέσης (Ρόμπιν) πιστεύουν στους ρόλους τους, είναι δυναμικοί, αναδεικνύουν το χιούμορ όπου υπάρχει, δείχνουν όμως να μένουν στο πρώτο επίπεδο των πραγμάτων.

ΙΛΙΣΙΑ Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια, 2107210045. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

The children

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Η έκρηξη ενός πυρηνικού αντιδραστήρα φέρνει τρεις ανθρώπους αντιμέτωπους με την περιβαλλοντική καταστροφή αλλά και την παρακμή του ανθρώπινου είδους.

Ιλίσια

Παπαδιαμαντοπούλου 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.