Ερρίκος Λίτσης: «Επιτυχία είναι να μπορείς και να λες "όχι" καμιά φορά…»

Όλοι οι χαρακτήρες που έχει ερμηνεύσει κινούνται στην κόψη του ξυραφιού. Αυτό συμβαίνει και με τον Μήτσο ή Μήτς στο «Γκουντ λακ» του Βασίλη Κατσικονούρη. Διαβάστε όσα μας είπε ο Ερρίκος Λίτσης και θα καταλάβετε γιατί.

Ερρίκος Λίτσης: «Επιτυχία είναι να μπορείς και να λες "όχι" καμιά φορά…»

Ποιο ρόλο ερμηνεύεται στο νέο έργο του Βασίλη Καστικονούρη «Γκουντ λακ»;
Είμαι ο Μήτσος ή Μητς, επί το αμερικανικότερον, αγνώστων λοιπών στοιχείων. Κυνηγός των χαμένων ονείρων και των χαμένων ευκαιριών της νιότης του. Τυχοδιώκτης, νοσταλγός της «εξέγερσης» και του rock’ n’ roll. Μάνατζερ των «Γκουντ Λακ» αλλά και του Νήλ Γιάνγκ, του Ότις Ρέντινγκ και πολλών άλλων, των οποίων ουκ έστιν αριθμός! Μυθομανής; Αθεράπευτα ρομαντικός κυνηγός του ονείρου; Απατεώνας; Εσείς θα κρίνετε!

Ποιο είναι το σκηνικό μέσα στο οποίο ζουν οι ήρωες του έργου;
Το σκηνικό που κινείται ο Μητς και οι «Γκουντ Λακ», είναι η Ελλάδα που οδεύει προς τη νέα χιλιετία. Με συναυλίες της Μαντόνα, σκυλάδικα, στριπτιτζάδικα, βλαχοπόπ αισθητική, με οικονομικές εφημερίδες και χρηματιστήριο φούσκα, με «μετατροπές» δραχμών σε ευρώ και καταλήγει στο glamour των Ολυμπιακών Αγώνων. Με τους νέους μεταμορφωμένους από εναλλακτικούς και με ροκ ανησυχίες, σε συμβιβασμένους κατασκευαστές διαφημίσεων και οργανοπαίχτες σε σκυλάδικα.

Η φράση γκουντ λακ εμπεριέχει μια ειρωνεία; Ποιο είναι το πιο δυνατό στοιχείο στη δραματουργία του Κατσικονούρη;
Ειρωνεία, όχι, δεν θα το έλεγα. Μάλλον σαρκασμό και αυτοσαρκασμό θα μπορούσα να πω πως περιέχει. Οι ήρωες του «Γκουντ λακ» σαρκάζουν ο ένας τον άλλον με χιούμορ που κόβει σαν ξυράφι αλλά παράλληλα αυτοσαρκάζονται, «αυτομαστιγώνονται», και έτσι λειτουργούν αμφίδρομα δημιουργώντας εκτός των άλλων εξαιρετικές κωμικές καταστάσεις. Ο ίδιος ο συγγραφέας, συνειδητά ή όχι, σαρκάζει μιαν Ελλάδα που έχτιζε παλάτια στην άμμο… Αυτό είναι και ένα από τα δυνατά στοιχεία της δραματουργίας του έργου. Όπως και η αμεσότητα των διαλόγων. Διάλογοι έξυπνοι, γεμάτοι χιούμορ και ρεαλισμό.

Ερρίκος Λίτσης: «Επιτυχία είναι να μπορείς και να λες "όχι" καμιά φορά…» - εικόνα 1

Γράφονται σπουδαία ελληνικά έργα σήμερα;
Εάν με το σήμερα εννοούμε τον ‘21ο αιώνα, τότε απαντώ χωρίς επιφύλαξη, ναι. Γράφονται και σήμερα σπουδαία ελληνικά έργα. Μερικά από αυτά είχα την τύχη να τα απολαύσω και σαν παραστάσεις από εκλεκτούς συναδέλφους. Ναι, έχουμε σπουδαία ελληνικά έργα και σήμερα. Ας τα ανακαλύψουμε.

Ποιος από τους ρόλους που έχετε ερμηνεύσει μέχρι σήμερα σας έχει στιγματίσει;
Γενικά δεν νοιώθω να με έχει «στιγματίσει» κάποιος ρόλος. Θα ξεχώριζα όμως κάποιους όλους σαν ιδιαίτερα σημαντικούς στην καριέρα μου. Κινηματογραφικά είναι ο «Τάκης» την «Ψυχή στο στόμα», ο «Δημήτρης» στο «Σπιρτόκουτο», ο «Φαίδων» στο «Fuck Freud», ο «Σωκράτης» στο «The Republic», ο «Αντώνης» στο «Χώρα Προέλευσης», αλλά και οι βραβευμένοι Μάριος και Αλέκος στο «Μάριος & το κοράκι» και «Κόφ’το» αντίστοιχα. Θεατρικά θα στεκόμουν στον ιδιαίτερο «Willy» που ερμήνευσα στις «Ευτυχισμένες Μέρες» (Μπέκετ) του Εκ. Λυγίζου, στο Γιατρό του «Σιλωάμ» (Ι. Καμπανέλλη) του Γ. Γιανναράκου, στον Τζό Κάμποτ του «Reservoir dogs» (Ταραντίνο) του Τρ. Δελλή, στον Στρατηγό του «Σκληρά και Τρυφερά» (Μ. Κρίμπ) του Χρ. Λύγκα…

Μερικές φορές, πολύ σοβαρά θέματα της ζωής μας μοιάζει να μη θέλουμε να τα αναγνωρίσουμε; Είσαστε άνθρωπος που κρύβει τις σκέψεις και τα συναισθήματα του;
Εγώ προσωπικά τα πολύ ή λίγο σοβαρά θέματα της ζωής μου τα αναγνωρίζω και προσπαθώ να τα αντιμετωπίζω στο μέτρο του δυνατού. Τα συναισθήματα μου συνήθως τα εκδηλώνω, ιδιαίτερα τα θετικά. Όσον αφορά τις σκέψεις, οι σκέψεις είναι …σκέψεις! Άλλοτε τις διατυπώνω οπότε γίνονται λόγος (γραπτός ή προφορικός), και άλλοτε τις κρατάω για τον εαυτό μου, οπότε …παραμένουν σκέψεις!

Ερρίκος Λίτσης: «Επιτυχία είναι να μπορείς και να λες "όχι" καμιά φορά…» - εικόνα 2

Τα πράγματα στο θέατρο έχουν πάει καλά, όπως θα θέλατε;
Νομίζω ότι τα πράγματα στο θέατρο μου έχουν πάει μάλλον καλά. Δεν έχω παράπονο. Αντίθετα θα έλεγα ότι είμαι χαρούμενος που τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια είμαι ανελλιπώς στο «σανίδι» και μάλιστα τις πιο πολλές φορές με έργα που αν όχι εμπορικά απαραίτητα, καλλιτεχνικά τα θεωρώ επιτυχίες. Πάντως, όλα όσα έχω παίξει τα αγαπώ και τα εκτιμώ εξίσου.

Πώς ορίζεται την επιτυχία και πως την αποτυχία;
Επιτυχία είναι να κάνεις αυτό που σου αρέσει, αυτό που θέλεις και σε εμπνέει. Επιτυχία είναι να μπορείς και να λες «όχι» καμιά φορά…Αποτυχία είναι να μην συμβαίνει τίποτα απ’ όλα τα παραπάνω…

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;
Στις 7 Μαρτίου, κάνει πρεμιέρα στο θέατρο «Σταθμός» το έργο «Ηλέκτρα», μια σύγχρονη τραγωδία, της Ελένης Τριανταφυλλοπούλου σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μωραϊτη, όπου και παίζω με την Άλκηστη Νικολαϊδου. Θα παίζεται για πέντε Σαββατοκύριακα. Για την επόμενη σεζόν συζητάω για κάποια θεατρικά χωρίς να έχω καταλήξει ακόμα, αλλά πιθανόν να παρουσιαστούν και οι φετινές παραγωγές που συμμετέχω, για δεύτερη χρονιά. Ίδωμεν. Μακροπρόθεσμα, φθινόπωρο του ’20, θα ξέρω αν θα παίξω σε μια χολιγουντιανή κινηματογραφική παραγωγή που πρόκειται να γυριστεί στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού, το καλοκαίρι του 2021. Δυστυχώς, λόγω προσυμφωνητικού δεν μπορώ να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες…Οψόμεθα…

Περισσότερες πληροφορίες

Γκουντ λακ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας ανεκδιήγητος μάνατζερ, ο οποίος οδηγεί στην καταστροφή το ροκ γκρουπ Γκουντ Λακ, πρωταγωνιστεί στο νέο κωμικό έργο του συγγραφέα.

Radar

Πλατεία Αγίου Ιωάννη και Πυθέου 93 (απέναντι από τη στάση μετρό Άγιος Ιωάννης)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.