Με Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Τενεσί Ουίλιαμς αλλά και δυο σημαντικούς Έλληνες συγγραφείς, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και τον Μάριο Ποντίκα, κάνουν ποδαρικό γνωστές σκηνές της πόλης.
#1 «Ο δρόμος περνά από μέσα»
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, έχοντας ζήσει τη μετεμφυλιακή εξαθλίωση της Ελλάδας, έγραψε θεατρικά έργα που σε πρώτη ανάγνωση παραπέμπουν στην ηθογραφία. Το συγκεκριμένο, του 1992, είναι από τα πιο δυνατά του, καθώς αποτυπώνει τη σύγκρουση δύο γενιών, την πάλη των τάξεων και την αρπακτική διάθεση του Νεοέλληνα. Ο βραβευμένος με το βραβείο «Κάρολος Κουν» Χρήστος Σουγάρης το σκηνοθετεί και παίζουν οι Ρούλα Πατεράκη, Πέρης Μιχαηλίδη, Πάρις Θωμόπουλος, Κωνσταντίνα Κλαψινού και Αλέξανδρος Βάρθης. (Μικρό Χορν, σε avant premiere για τους αναγνώστες του «α» στις 15/1)
#2 «Τριαντάφυλλο στο στήθος»
Ίσως το μοναδικό... αισιόδοξο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη. Μια Ιταλίδα μετανάστρια στην Αμερική του Νότου, μια απλή και συναισθηματικά αγνή γυναίκα, αλλάζει συμπεριφορά μετά τον ξαφνικό θάνατο του λατρεμένου της συζύγου. Ορκίζεται πίστη και εγκράτεια κόντρα στην πληθωρική της φύση. Τα πράγματα όμως αλλάζουν όταν στο μικρόκοσμό της εμφανίζεται ένας άγνωστος άντρας με το ίδιο, σαν του άντρα της, τριαντάφυλλο στο στήθος. (Θέατρο Τέχνης-Υπόγειο, από 15/1)
#3 «Γάμος»
Από τους πρωτοπόρους συγγραφείς του θεάτρου της Μεταπολίτευσης, ο Μάριος Ποντίκας ορθώνει έναν ισχυρό λόγο απέναντι στην ανασφάλεια, το φόβο, την οργή, την εξαθλίωση, την απάθεια και κυρίως την πατριαρχία. Η μικρή κόρη μιας φτωχής οικογένειας βιάζεται. Ακολουθούν αλλεπάλληλοι «βιασμοί» της από τους δικούς της, την κοινωνία, τη δικαιοσύνη και τα μέσα ενημέρωσης. Σαράντα χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμά του από τον Κάρολο Κουν, ο Κώστας Παπακωνσταντίνου και η Αγγελική Μαρίνου ανεβάζουν τον «Γάμο» με τους Ελ. Βλάχο, Β. Καμαράτου, Μ. Τρίκκα κ.ά. (Σταθμός, από 13/1)
#4 «Αγάπης Αγώνας Άγονος»
Ο βασιλιάς Φερδινάνδος και οι ακόλουθοί του ορκίζονται ότι μπορούν να ασκητέψουν για τρία χρόνια στερούμενοι τις χαρές του έρωτα και της ζωής, αφοσιωμένοι πλήρως στην έρευνα της σοφίας. Καταπατούν όμως σύντομα τον όρκο τους, όταν μια Γαλλίδα πριγκίπισσα με την ακολουθία της καταφθάνει στο παλάτι. Ένας ύμνος στον έρωτα είναι το πρώτο έργο που έγραψε ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ, και ο σκηνοθέτης Λύσανδρος Σπετσιέρης, λάτρης της εικόνας και της μείξης των παραστατικών τεχνών, το ανεβάζει με δεκαπενταμελή θίασο. (Δεκατέσσερα, από 13/1)
Περισσότερες πληροφορίες
Γάμος
Με αφορμή το βιασμό της μικρότερης κόρης μιας φτωχής οικογένειας, ο συγγραφέας καταπιάνεται με θέματα όπως η πατριαρχία, η ενδοοικογενειακή βία και η διαμόρφωση της κοινής γνώμης.
Τριαντάφυλλο στο στήθος
Το μοναδικό έργο του συγγραφέα με αισιόδοξο τέλος, που μιλάει για τον έρωτα, μας υπενθυμίζει ότι η ζωή προχωράει κι εμείς οφείλουμε να την ακολουθήσουμε.
Αγάπης αγώνας άγονος
Ένα παγανιστικό παιχνίδι μεταμορφώσεων, μια κωμωδία με χιούμορ, παρεξηγήσεις και παιχνίδια λεκτικού ανταγωνισμού, ζωντανεύει σε ένα ονειρικό σκηνικό περιβάλλον.
Ο δρόμος περνά από μέσα
Με επιρροές από τον Μπέκετ, τον Ίψεν και τον Τσέχοφ, ο σπουδαίος δραματουργός υπογράφει μια αλληγορία για μια οικογένεια την οποία στοιχειώνουν γεγονότα ακαθόριστα.