Φρόσω Κορρού: «Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή»

Εξαιρετικά ταλαντούχα η Φρόσω Κορρού έχει υπογράψει την κίνηση σε πάμπολλες σημαντικές παραστάσεις. Μια συζήτηση μαζί της μας αποκάλυψε ένα σπάνιο άνθρωπο με άποψη, ευαισθησία και πολύπλευρη σκέψη.

Φρόσω Κορρού: «Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή»

Η τελευταία παράσταση που συν σκηνοθετείς με τον Δημήτρη Κουρούμπαλη έχει τον τίτλο «Striptease» και πρωταγωνιστούν τέσσερα αγόρια. Τι τους ζητήσατε να κάνουν;
Να φέρουν το δικό τους κόσμο στη σκηνή, να μοιραστούν μαζί μας προσωπικές σκέψεις, εξομολογήσεις κι όλο αυτό ξεκινά από την δική μας ανάγκη χαράς, χιούμορ και αλήθειας. Κουράστηκα από την θεατρίλα. Γι' αυτό και στην παράσταση δεν υπάρχει καμία θεατρική σύμβαση. Ο Σπύρος Κατσιάνος, ο Διονύσης Λάνης, ο Σωτήρης Μανίκας και ο Σταύρος Τσουμάνης είναι οι ηθοποιοί που παίζουν και κάθε χαρακτήρας που υποδύονται βγαίνει μπροστά λέει την ιστορία του και στήνει ένα δικό του κόσμο. Υπάρχουν βέβαια κάποιες ενώσεις και προκύπτουν ποιητικές στιγμές. Το «Striptease» έχει τη φόρμα της επιθεώρησης, έχει νούμερα, μουσική, χορό, τραγούδι και θεματικά αγγίζει ιστορίες που αφορούν όλους. Μιλάμε για τον έρωτα, για το φόβο, για το πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς την λέξη κρίση, για το AIDS. Σατιρίζουμε την επικαιρότητα με ένα δικό μας τρόπο και υπάρχουν δυνατές κωμικές στιγμές. Μάλιστα όταν δίνει το έναυσμα ο ηθοποιός συμμετέχει και το κοινό κι αυτό είναι καταπληκτικό.

Τι σε έχει κουράσει στο θέατρο;
Βλέπω πολλές παραστάσεις και δυστυχώς δε βλέπω να κατατίθεται κάτι καινούργιο. Γίνονται παραστάσεις σε κάτι απαράδεκτους χώρους. Το να παίξεις θέατρο σε έναν εγκαταλελειμμένο χώρο έχει μία δυναμική, έχει κάτι να πει, αλλά το θέμα είναι πως συνδέεις αυτή την επιλογή με την παράσταση. Δεν έχει νόημα να το κάνεις απλά για να το κάνεις χωρίς να υπάρχει μια ιδέα γύρω από αυτό. Ο Πίτερ Μπρουκ έκανε θέατρο πάνω σε ένα χάλι, αλλά δεν είχε δέκα πέντε προβολείς από πάνω του για να το παίξει θέατρο και για να πει κάτι πολύ δυνατό. Οι περισσότεροι δεν δημιουργούν ένα ιδιαίτερο τοπίο, υπάρχει μια φλυαρία και μια ψευτιά. Σήμερα δεν κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας, κάνουμε θέατρο για την εικόνα μας. Λείπουν οι ιδέες και η τόλμη.

Φρόσω Κορρού: «Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή» - εικόνα 1
Φρόσω Κορρού

Διδάσκεις κίνηση σε δραματικές σχολές και παράλληλα, με τον σύντροφο σου Δημήτρη Κουρούμπαλη έχετε συστήσει την εταιρεία So7 όπου κάνετε μαθήματα σε αποφοίτους δραματικών σχολών, ενώ οργανώνεται και κύκλους εργαστηρίων. Είναι υψηλό το γνωστικό επίπεδο των μαθητών;
Υπάρχουν κενά στις γνώσεις αλλά δεν φταίνε τα παιδιά. Όταν έρχεται ένα παιδί και δεν έχει ιδέα ποιος είναι ο Χατζιδάκις ή ο Μπέκετ είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού να τους συστήσει. Ο δάσκαλος οφείλει να μαγέψει τον μαθητή και να τον οδηγήσει στη γνώση, να τον κάνει να θέλει να δει μια ταινία του Μπέργκμαν για παράδειγμα. Δεν υπάρχουν γοητευτικοί δάσκαλοι. Κρίμα γιατί μόνο μέσα από τη γνώση γινόμαστε καλύτεροι. Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή. Στη So7ασχολούμαστε κυρίως με το σωματικό θέατρο και φροντίζουμε οι σπουδαστές να αποκτήσουν έναν εσωτερικό άξονα και να αναπτύξουν κουλτούρα και αισθητική.

Συνάντησες στην πορεία σου γοητευτικούς δασκάλους;
Ναι. Όταν έφυγα από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης για τη Γαλλία φοίτησα στο Πανεπιστήμιο Paris VIII St. Denis απ’ όπου και πήρα το μεταπτυχιακό της δίπλωμα πάνω στην «Τέχνη του θεάματος» και μου αρχικά μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι έκανα μαθήματα φιλοσοφίας. Αναρωτιόμουν τι σχέση μπορεί να έχει η φιλοσφία με το γεγονός ότι είμαι χορεύτρια. Σύντομα κατάλαβα ό,τι το σώμα είναι όλη η φιλοσοφία. Αυτό αλλάζεις συνολικά την έκφραση μας. Το μυαλό μπλοκάρει το σώμα, πάμε και φτιάχνουμε ένα σώμα που δεν είναι δικό μας. Το φοβόμαστε. Μόνο να το κατηγορούμε ξέρουμε αν έχει παχύνει, αν έχει αδυνατίσει…Οφείλουμε ένα σεβασμό στο σώμα. Άλλαξε τη ζωή μου ο πλούτος των μαθημάτων που διδάχτηκα στο εξωτερικό. Και δεν ήταν μόνο τα μαθήματα, ήταν η ηθική. Η ηθική είναι αισθητική. Άλλαξε η αισθητική και η ηθική μου.

Φρόσω Κορρού: «Αν χάσουμε το σκοπό να γινόμαστε καλύτεροι η ζωή είναι βαρετή» - εικόνα 2
Δημήτρης Κουρούμπαλης

Κατά τη γνώμη σου, την τελευταία δεκαετία, ποιος άνθρωπος έφερε κάτι νέο στο καλλιτεχνικό τοπίο της χώρας;
Ο Γιώργος Λούκος ήταν ο άνθρωπος που έστησε γέφυρα ανάμεσα σ’ εμάς, τους Αθηναίους, και μεγάλα διεθνή ονόματα στον τομέα του θεάτρου και του χορού. Οι επιλογές του μας έδειξαν ποια είναι η σύγχρονη χορευτική δημιουργία. Ξεφύγαμε λίγο από το χώρο του μπαλέτου. Αποκτούμε εμμονές στην Ελλάδα και τα πράγματα λειτουργούν κάποιες φορές σαν φωτοβολίδα. Τώρα ας πούμε διανύουμε μια περίοδο όπου όλα τα παιδιά θέλουν να κάνουν μιούζικαλ. Πάμε στο πολυθέαμα λοιπόν αλλά...πως πάμε; Τι ξέρουν τα παιδιά από ρυθμική ή από μουσική;

Με το Δημήτρη Κουρούμπαλη τι σας έχει φέρει κοντά καλλιτεχνικά;
Το κοινό όραμα. Έχουμε κοινό προβληματισμό για τη ζωή μας και για τον τόπο που ζούμε. Οι δουλειές μας προκύπτουν όταν μας πιάνει στεναχώρια γι’ αυτό που βιώνουμε. Τότε θέλουμε να βγούμε να πούμε κάτι άλλο.

Περισσότερες πληροφορίες

Striptease

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 65 '

Τέσσερις νέοι ηθοποιοί σατιρίζουν καθημερινές καταστάσεις, ερωτικές κι εργασιακές σχέσεις της γενιάς των εικοσάρηδων. Κάθε παράσταση εξελίσσεται διαφορετικά, με άλλους καλεσμένους και τη συμμετοχή του κοινού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Μπέκετ

Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σκηνοθέτης και το έργο σταθμός του 20ού αι για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης σε μια μεγάλη συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/04/2024

Η Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου έρχεται ξανά στο Εθνικό Θέατρο

Τρεις παραγωγές από την Κύπρο "ταξιδεύουν" αυτόν τον Μάιο στην Αθήνα και τη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του Εθνικού.

Updated | Πέντε θέατρα αποχαιρετούν έξι παραστάσεις

Έργα μερικών από τους καλύτερους Έλληνες συγγραφείς (Ρέππας-Παπαθανασίου, Άκης Δήμου, Γιάννης Τσίρος), ένα του Φλομπέρ αλλά και μία διαδραστική κωμωδία κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή των Βαΐων.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Ελλάδα και Τουρκία ανεβάζουν από κοινού την ερωτική τραγωδία του Σαίξπηρ

Μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή μεταξύ του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ετοιμάζεται αυτή την περίοδο πάνω σε ένα από τα σπουδαιότερα κλασικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας.

"Ένας εχθρός του λαού": Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί Ίψεν

Το θέατρο Ρεκτιφιέ υποδέχεται τη νέα δουλειά της σκηνοθέτριας πάνω σε ένα έργο πολιτικό, όπου ένας γιατρός που αμφισβητεί την πλειοψηφία αποκηρύσσεται ως "εχθρός του λαού".

Θέατρο Σταθμός: Συνεχίζει με φόρα και το Μάιο

Συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους και μετά τις διακοπές του Πάσχα τέσσερις παραγωγές, ενώ το θέατρο φιλοξενεί επίσης μία σημαντική παράσταση της περιφέρειας.