Το νεοελληνικό έργο συναντά τα κλασικά κείμενα στις παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα αυτήν την προ-εορταστική εβδομάδα στη θεατρική Αθήνα.
«Οι ψευδοεξομολογήσεις»
Η Στέλλα Κρούσκα, ο Φώτης Μακρής (ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία) και άλλοι έξι ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στο αριστούργημα του Μαριβό, που θεωρείται ουσιαστικά άπαιχτο, καθώς παρουσιάζεται 65 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα από το Εθνικό Θέατρο. Πρόκειται για μια καθαρόαιμη σε φόρμα κωμωδία που μιλάει για έναν αταίριαστο έρωτα. (Studio Μαυρομιχάλη)
«Επανάσταση: Δαιμονισμένοι / Μεγάλοι αμαρτωλοί»
Ο Κωνσταντίνος Χατζής συνεχίζει τη μελέτη του πάνω στο έργο του Ντοστογιέφσκι, τοποθετώντας τους αμαρτωλούς ήρωες του συγγραφέα στο πλαίσιο μιας ιδιαίτερης σκηνικής εγκατάστασης, όπου έρχονται αντιμέτωποι με την τιμωρία τους. Παίζουν: Κ. Χατζής, Γ. Παπαπαύλου, Θ. Ιωαννίδης, Ν. Μάνεσης. (Υπόγειος Χώρος Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης»)
«Η Σαμάνθα και ο Μαξ στο βυθό της ασφάλτου»
Το έργο του Άκη Δήμου επιστρέφει στη σκηνή δεκατρία χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα από δύο νέους ηθοποιούς, τον Πάρι Σκαρτσολιά και την Έυη Τσάφου. Υποδύονται δύο φίλους που, στην προσπάθειά τους να αφήσουν πίσω όλα όσα τους περιορίζουν, μπλέκονται σε ένα γλυκόπικρο γαϊτανάκι αποκαλύψεων. (Vault)
«Υβόννη»
Ο Μ. Γιγιντής προσεγγίζει το έργο του Πολωνού συγγραφέα, εστιάζοντας στην Υβόννη, την οποία ερμηνεύει στον πρώτο της θεατρικό ρόλο η N. Green. Ο ερχομός της βωβής ηρωίδας στο παλάτι, μετά τον αρραβώνα της με τον πρίγκιπα Φίλιππο, διαταράσσει τις ισορροπίες, ενώ αντικατοπτρίζει την τάση της κοινωνίας να αποκλείει το διαφορετικό. Παίζουν ακόμη οι Ν. Αναστασόπουλος, Γ. Καπελέρης. (Μπάγκειον)
«Ο Κάτω Παρθενώνας»
Η Βάνα Πεφάνη καθοδηγεί σκηνοθετικά ένα ωραίο υποκριτικό ντουέτο, τους Χρήστο Σαπουντζή και Λεωνίδα Κακούρη, στο έργο του Μηνά Βιντιάδη που αποτυπώνει τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στη σύγχρονη κοινωνία μέσα από την τυχαία συνάντηση ενός χρηματιστή με έναν άστεγο, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τις ταξικές διαφορές αλλά και με τους προσωπικούς τους δαίμονες. (Από 16/12, Άλμα)
«Το ηρεμιστικό»
Ένα από τα τέσσερα διηγήματα που έγραψε ο Σάμιουελ Μπέκετ το 1946, μεταφέρεται στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τη σκηνοθέτιδα Άσπα Τομπούλη. Στο έργο, που μιλάει για την επιμονή του ανθρώπου να υπάρξει κόντρα στην αποτυχία, τη ματαίωση και τη φθορά, πρωταγωνιστούν η Δέσποινα Σαραφείδου (Βραβείο ερμηνείας «Κάρολος Κουν» 2018) και ο Σπύρος Βάρελλης. (Φούρνος)
Περισσότερες πληροφορίες
Επανάσταση: Δαιμονισμένοι / Μεγάλοι αμαρτωλοί
Ο σκηνοθέτης υπογράφει τη συνέχεια της παράστασης «Δαιμονισμένοι», στο πλαίσιο της μελέτης του πάνω στα έργα του Ντοστογιέφσκι «Έγκλημα και τιμωρία», «Οι Δαιμονισμένοι» και «Αδελφοί Καραμάζοφ».
Ο Κάτω Παρθενώνας
Με την τυχαία συνάντηση ενός χρηματιστή κι ενός αστέγου σκιαγραφείται η λεπτή γραμμή μεταξύ δολοφονίας και σωτηρίας, φτώχειας και ηθικής εξαθλίωσης, εκεί που το χρήμα χάνει την αξία του απέναντι στην απειλή της ζωής.
Η Σαμάνθα και ο Μαξ στο βυθό της ασφάλτου
Δύο νέοι αποφασίζουν να αφήσουν όλα όσα τους περιορίζουν και να ακολουθήσουν το ένστικτό τους, γεγονός που τους οδηγεί σε μια γλυκόπικρη σειρά αποκαλύψεων.
Οι ψευδοεξομολογήσεις
Το έργο ανεβαίνει 65 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμά του από το Εθνικό Θέατρο κι έχει θέμα έναν αταίριαστο έρωτα, που καταφέρνει όμως να θριαμβεύσει στο τέλος.
Υβόννη
Το έργο αποτυπώνει την τάση της κοινωνίας να απομονώνει, λόγω φόβου, οτιδήποτε δεν καταλαβαίνει ή θεωρεί διαφορετικό.
Το ηρεμιστικό
Ένα από τα τέσσερα διηγήματα του συγγραφέα, γραμμένο το 1946, ισορροπεί μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας καθώς αφηγείται τις νυχτερινές περιπλανήσεις ενός ανθρώπου σε μια άγνωστη πόλη.