Αξύριστα πηγούνια

3

To ανδρικό βλέμμα πάνω στο ανυπεράσπιστο γυναικείο σώμα γίνεται στο έργο του Τσίρου μια καίρια κριτική της πατριαρχίας. Η παράσταση το υπηρετεί ικανοποιητικά, όμως η δυναμική της αποδεικνύεται ασθενέστερη.

Αξύριστα πηγούνια

Ηδη με το πρώτο του αυτό έργο, ο Τσίρος έχτισε τη ρεαλιστικού ύφους δραματουργία του που καταπιάνεται με διάφορες εκφάνσεις της σύγχρονης Ελλάδας. Εδώ τον απασχολεί το ανδρικό βλέμμα στη γυναικεία υπόσταση και συνεπακόλουθα ο σεξισμός, η εκμετάλλευση και η εμπορευματοποίησή της από μία φαλλοκρατική, πατριαρχική κοινωνία. Το ωραίο εύρημά του βάζει στο επίκεντρο του δραματικού ενδιαφέροντος μία στρίπερ, μια ξένη γυναίκα που βρισκόταν παράνομα στην Ελλάδα, όμως στη σκηνή βλέπουμε τρεις άνδρες.

Είναι όλοι τους εργαζόμενοι στο νεκροτομείο όπου βρίσκεται πια το νεκρό σώμα της, ενώ και οι τρεις εμπλέκονται με διαφορετικό τρόπο μαζί της. Έτσι, το έργο παρουσιάζει έντεχνα μια ανδρική μικροκοινωνία, στην οποία κάθε ήρωας αντιπροσωπεύει και μια διαφορετική στάση απέναντι στη γυναίκα, την ξένη, την κατώτερη. Χωρίς διδακτισμούς και μανιχαϊστικές κατηγοριοποιήσεις, ο Τσίρος κάνει ωραίο θέατρο που και βάθος έχει και απαιτήσεις.

Αξύριστα πηγούνια - εικόνα 1

Ο Γιώργος Παλούμπης στην παράστασή του πιάνει το αίσθημα του έργου και επιτυγχάνει ωραίες ερμηνείες. Ο Αντώνης Κρόμπας, ο Ηλίας Βαλάσης και ο Στέλιος Δημόπουλος στιγματίζουν ευδιάκριτα τους διαφορετικούς χαρακτήρες των ηρώων τους και χτίζουν μια σωστή σχέση μεταξύ τους. Η σκηνοθετική ιδέα να δοθεί μεγαλύτερος ρόλος από αυτόν που ορίζει το έργο στη γυναίκα (Μαρία Νεφέλη Δούκα) είναι ωραία, καθώς το προκλητικό γυμνό σώμα της πρώτης σκηνής μάς ξανασυστήνεται αλλιώς και η ανώνυμη γυναίκα αποκτάει ταυτότητα. Από την παράσταση όμως λείπει η κλιμάκωση, ενώ, επιπροσθέτως, μεταδίδει μια αίσθηση συναισθηματικής «αποστασιοποίησης». Ωραία τα σκηνικά της Νατάσας Παπαστεργίου, μεταφέρουν καίρια την ψυχρή, θλιβερή ατμόσφαιρα της συγκεκριμένης πτέρυγας ενός δημόσιου νοσοκομείου.

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 2105232097. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Αξύριστα πηγούνια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Το βραβευμένο έργο φλερτάρει με το χιούμορ, το ρεαλισμό και το σασπένς, μιλώντας για την ανθρώπινη εκμετάλλευση, τους μετανάστες, το σεξισμό, τις οικονομικές ανισότητες και τις σχέσεις εξουσίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.