Top girls

3

«Γυναικείες» ιστορίες ντοκουμεντάρονται από τη Βρετανίδα σπουδαία συγγραφέα Κάριλ Τσέρτσιλ και αποκτούν συλλογικό ενδιαφέρον, με τον Θωμά Μοσχόπουλο να σκηνοθετεί την παράσταση με αξιοσημείωτη συνέπεια.

Top girls

Πέντε γυναίκες από διαφορετικές περιόδους της ιστορίας και της τέχνης, που έχουν δώσει τον προσωπικό τους αγώνα επιβίωσης, συναντιούνται με μια γυναίκα του σήμερα. Η Τσέρτσιλ στρέφει το βλέμμα της πάνω τους με την οπτική κινηματογραφιστή. Παρακολουθεί στιγμές της ζωής τους, ακούει τις επιθυμίες και τις ματαιώσεις της εξερευνήτριας και συγγραφέως Ιζαμπέλα Μπερντ (1831-1904), της Γιαπωνέζας παλλακίδας λαίδης Νίτζο (1258-μετά το 1307), της χαζο-Γκρέτα, που αποτέλεσε θέμα μιας ελαιογραφίας του 1563 του ζωγράφου Πίτερ Μπρίγκελ, της Πάπισσας Ιωάννας, η οποία φέρεται να κατέλαβε τον παπικό θρόνο κατά την περίοδο του Μεσαίωνα, και της Γκριζέλντα, μιας μορφής της ευρωπαϊκής λαογραφίας, που διακρίνεται για την υπακοή και την υπομονή της (γύρω στα 1350), και τις ανάγει σε θεατρικό ιδίωμα. Παράλληλα σκιαγραφεί το προφίλ μιας σύγχρονης σκληρής επαγγελματία, της Μάρλεν, και κρυφακούει τους φόβους και τις αγωνίες της.

Η Τσέρτσιλ πετυχαίνει κάτι αξιοσημείωτο σε επίπεδο κοινωνιολογικής παρατήρησης: ξεσκεπάζει την προβληματική ηθική και τη θρυμματισμένη αξιοπρέπεια που απορρέουν από την εφαρμογή της καπιταλιστικής φιλελεύθερης οικονομίας και της αναπόφευκτης εξώθησης του ανθρώπου στο κατόπι του κέρδους. Για να λειτουργήσει όμως σήμερα το έργο της, το οποίο παρακολουθεί το γυναικείο ζήτημα τη δεκαετία του ’80 και είναι γραμμένο στο peak της θατσερικής διακυβέρνησης, χρειάζονται πιο ξεκάθαρες τοποθετήσεις για το τι θέλουν οι συντελεστές να πάρει μαζί του ο θεατής φεύγοντας. Αν αυτό δεν γίνει σαφές, το έργο κινδυνεύει να φανεί λίγο και ξεπερασμένο και να αφήσει τον θεατή μετέωρο. Άλλωστε, από τότε μέχρι σήμερα οι κοινωνικοί συσχετισμοί έχουν αλλάξει και σε γεμίζουν σκεπτικισμό οι ιδέες που προβάλλει το έργο γύρω από την υποχώρηση της εικόνας της παραδοσιακής γυναίκας και την επικράτηση μιας άλλης με πιο ανδροπρεπή χαρακτηριστικά.

Top girls - εικόνα 1

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος, με τη συνεργασία της Κλερ Μπρέισ­γουελ στα κοστούμια και της Ευαγγελίας Θεριανού στα σκηνικά, έστησε ένα εξαιρετικό σκηνικό περιβάλλον. Σκηνοθέτησε δίχως εύκολους εντυπωσιασμούς, με συνέπεια, σκέψη και υπόγεια ενέργεια την παράσταση. Ωστόσο μια γενναία διασκευή και, κυρίως, μια σύμπτυξη της πρώτης πράξης –κατά την οποία χάνεται ο ειρμός με τον τρόπο που γίνονται οι προσωπικές αφηγήσεις και η μία ηρωίδα διακόπτει την άλλη για να πει την ιστορία της– σίγουρα θα βοηθούσαν το τελικό αποτέλεσμα. Όμορφες παρουσίες, αλλά ανέκφραστες είναι η Βίκυ Βολιώτη, η Ευδοκία Ρουμελιώτη, η Ειρήνη Μακρή και η Άλκηστις Πολυχρόνη, ενώ πιο αποφασισμένες για το ήθος και τη σκηνική συμπεριφορά του χαρακτήρα τους είναι η Αλεξία Καλτσίκη, η Αλεξάνδρα Αϊδίνη και η Μαρία Καβογιάννη.

ΠΟΡΤΑ Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι, 2107711333. Διάρκεια: 140΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Top girls

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 140 '

Ένα έργο για τη γυναικεία χειραφέτηση, στο πρώτο μέρος του οποίου διάσημοι χαρακτήρες έργων καταθέτουν τις διαφορετικές πτυχές του «κοινωνικού επιτεύγματος» των γυναικών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".