Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη

Η ωμά ρεαλιστική ματιά του Βασίλη Μπισμπίκη δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Το νιώθουμε σε κάθε του παράσταση και πιστεύουμε πως το ίδιο θα συμβεί με τον «Πατέρα» του Στρίντμπεργκ, που θα παιχτεί σε avant premiere στις 8/10 για τους αναγνώστες του «α».

Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη

«Shopping and fucking» του Μαρκ Ρέιβενχιλ (2014), «Δεσποινίς Τζούλια» του Στρίντ­μπεργκ (2017), «Άρης» της Σοφίας Αδαμίδου και «Άνθρωποι και ποντίκια» βασισμένο στο έργο του Τζον Στάινμπεκ (2018). Αυτές τις τέσσερις σκηνοθεσίες μετρά μέχρι σήμερα στο θέατρο ο Βασίλης Μπισμπίκης και, αν σας φαίνονται λίγες συγκριτικά με την αναγνωρισιμότητα που έχει το όνομά του, το σίγουρο είναι πως τίποτα δεν γίνεται τυχαία.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης έδειξε με τη δημιουργία του Cartel σε ένα παλιό μηχανουργείο στον Βοτανικό, ανάμεσα σε αποθήκες και μάντρες υλικών ανακύκλωσης, ποιο είδος θεάτρου τον ενδιαφέρει. Επιλέγει έργα που κοιτάζουν τον κατατρεγμένο άνθρωπο, τον απαξιωμένο, εκείνον που κυνηγά την ουτοπία κατάματα, ενώ προσπαθεί να αναλύσει τον κόσμο που αλλάζει χρησιμοποιώντας έναν ρεαλιστικό κώδικα επί σκηνής. Οι ηθοποιοί του βρίζουν, φτύνουν, αγκαλιάζονται, κλαίνε... Η ιδιοσυγκρασία κάθε χαρακτήρα γίνεται η σπίθα για να πάρει φωτιά η σκηνή.

Ακραία ρεαλιστικός «Πατέρας» στην Αποθήκη - εικόνα 1

Ο ακραίος ρεαλισμός που χρησιμοποίησε στην πιο πρόσφατη δουλειά του, το «Άνθρωποι και ποντίκια», έβαλε το κοινό σε μια ενδιάμεση θέση μεταξύ σκηνής και πραγματικότητα με απολύτως ρευστά όρια – και αυτό έκανε αίσθηση. Ο Μπισ­μπίκης ήρθε να βαθύνει την τομή που έκανε στο ελληνικό θέατρο ο φίλος και συνεργάτης του Γιάννης Οικονομίδης με το «Στέλλα κοιμήσου». Δεν είναι αυτοαναφορικός, έχει όμως τον τρόπο να γίνεται προσωπικός και, όντας πατέρας ο ίδιος, πιστεύουμε πως αυτήν την εμπειρία θα τη χρησιμοποιήσει και στον «Πατέρα» του Στρίντμπεργκ, ο οποίος ανεβαίνει στο Αποθήκη σε avant premiere στις 8/10.

Η κλασική ιστορία του μεγάλου δημιουργού, γραμμένη το 1887, μεταφέρεται στην Αθήνα του 2019 με όχημα μια νατουραλιστική σκηνοθετική φόρμα. Είναι πρόκληση ο ρόλος του ίλαρχου πατέρα για τον Τάσο Ιορδανίδη και της συζύγου του για τη Μαρίνα Ασλάνογλου, ενός αντρόγυνου που αλληλοσπαράσσεται και στο τέλος συντρίβεται. Και είναι πρόκληση, διότι οι δύο πρωταγωνιστές θα πρέπει να βρουν το συγκινησιακό φορτίο το οποίο φέρουν οι χαρακτήρες που ερμηνεύουν με μια διαφορετική οξύτητα, από τη στιγμή που ο σκηνοθέτης έχει δηλώσει την επιθυμία του να μεταφέρει το έργο στη σκηνή «με όρους ακραίου ρεαλισμού, για να καταδείξει, με δόσεις μαύρου χιούμορ, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, απογυμνωμένες από τα φτιασίδια κάθε πιθανού καθωσπρεπισμού».

Περισσότερες πληροφορίες

Ο πατέρας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο του Στρίντμπεργκ μεταφέρεται κάπου στην Αθήνα του 2019, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, όπου δύο σύζυγοι συγκρούονται μέχρι τελικής πτώσεως για την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους.

Αποθήκη

Σαρρή 40

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Αλίφειρα": Τελευταίες παραστάσεις για την πικρή κωμωδία του Ανδρέα Στάικου

Το έργο του συγγραφέα και σκηνοθέτη που αντλεί έμπνευση από την μυστηριώδη αρχαία πόλη της Αρκαδίας ολοκληρώνει τον κύκλο του.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

"Ριχάρδος III*": Δείτε πρώτες φωτογραφίες από το έργο του Σαίξπηρ σε διασκευή Ανδρέα Φλουράκη

Ο αστερίσκος στον "Ριχάρδο ΙΙΙ*" καταδεικνύει τις σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών, που όλο και πιο συχνά πλέον έρχονται στη δημοσιότητα, στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για τη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη "The Cenci Family"

Από το Μανχάταν ξεκινά την πορεία της η νέα παράσταση της σκηνοθέτιδας που υπογράφει το έργο μαζί με τον Άρη Ασπρούλη, αντλώντας από το ρηξικέλευθο πνεύμα του Αντονέν Αρτώ και την πραγματική ιστορία της πρώτης γυναίκας που εναντιώθηκε στην πατριαρχία και δολοφονήθηκε.

Προλάβετε το "Μια άλλη Θήβα" τον Μάιο

Η επιτυχημένη παράσταση σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου θα συνεχιστεί για λίγο ακόμη, με τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη στο δίδυμο του έργου του Σέρχιο Μπλάνκο.

"Πόθεν έσχες" ρωτάνε οι 4Frontal στο θέατρο Βεάκη

Ένας απατεώνας που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, γίνεται το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής στο νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη που έρχεται το Μάιο από την επιτυχημένη ομάδα.

"Ink": Που θα βρείτε το βιβλίο του Δημήτρη Παπαϊωάννου με αφορμή την παράσταση

"Sketches from life" είναι ο τίτλος της πρώτης έκδοσης του βιβλίου με τα σχέδια του διεθνούς φήμης δημιουργού, για το φως και το σκοτάδι του σώματος, αυτή τη φορά με την ιδιότητα του ζωγράφου.

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή καλλιτεχνικών προτάσεων στα φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων των φεστιβάλ θα επιμεληθεί ο ΟΠΑΝΔΑ και θα περιλαμβάνει συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, χορό και αφιερώματα, αναδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητες επτά δημοτικών κοινοτήτων της Αθήνας.