Δράσεις και παραστάσεις που εμπνέονται και κινούνται γύρω από την αρχαία ελληνική γραμματεία παρουσιάζονται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και στην Αρχαία Αγορά.
Μεγάλες Αφηγήσεις - Η Επιστροφή Αθήνα 2019
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης διοργανώνει το ερευνητικό και καλλιτεχνικό πρόγραμμα Μεγάλες Αφηγήσεις - Η Επιστροφή Αθήνα 2019, μέσα από το οποίο διερευνά τη συνάντηση ανάμεσα στην Αρχαία Ελληνική Τραγωδία και τις Πολιτικές Επιστήμες. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται στις 12-14/9 η νέα δουλειά του Δήμου Αβδελιώδη πάνω στις «Ικέτιδες» του Ευριπίδη, σε δική του μετάφραση και σκηνοθεσία. Στη σκηνή τρεις ηθοποιοί και δύο μουσικοί αναλαμβάνουν την αφήγηση της δράσης. Η εκφορά του λόγου λειτουργεί ως πρωτογενής φορέας μετάδοσης του νοήματος, αναδεικνύοντας έτσι την απλότητα που ενυπάρχει στο αρχαίο δράμα. Ο γλύπτης και χαράκτης Αριστείδης Πατσόγλου δημιουργεί τον γεμάτο συμβολισμό περιβάλλοντα σκηνικό χώρο, τα γλυπτά και τα κοστούμια.
Παράλληλα, εγκαινιάζεται η έκθεση Oresteia_Reversed (έως 22/9), όντας το αποτέλεσμα της δουλειάς 23 σύγχρονων δημιουργών κόμικς, εμπνευσμένο από την Ορέστεια του Αισχύλου.
Κομβικό μέρος του προγράμματος αποτελεί το διήμερο επιστημονικό Φόρουμ «Το Αρχαίο Δράμα και το Πολιτικό: Παράσταση - Φιλοσοφία - Πολιτική Θεωρία» (18-19/9, 3.00 μ.μ.-8.30 μ.μ.), το οποίο διερευνά το ζήτημα της ποίησης και της εφαρμογής της πολιτικής σήμερα. Συμμετέχουν ερευνητές, ακαδημαϊκοί και καλλιτέχνες από αναγνωρισμένα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού (Πανεπιστήμιο Freie του Βερολίνου, Πανεπιστήμιο του Bochum, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο του Exeter, Πανεπιστήμιο της Βόννης) αλλά και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος (Arc-Net), η καλλιτεχνική και ερευνητική ομάδα Magenta και το Συμβούλιο Τεχνών της Ελλάδας. Από το πρόγραμμα δεν λείπουν τα σεμινάρια και τα εργαστήρια γύρω από τη θεματολογία «Αρχαίο Δράμα και Πολιτικές Επιστήμες» (13-17/9). Είναι απαραίτητη η προεγγραφή στο adrama@mcf.gr.
www.ancientdrama.gr και mcf.gr
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης | Είσοδος ελεύθερη | Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα«Οι πέτρες μιλούν»
Ταυτόχρονα, συνεχίζει για ολόκληρο τον Σεπτέμβριο η πολιτιστική δράση «Οι πέτρες μιλούν» στη Στοά του Αττάλου στην Αρχαία Αγορά. Με τη σκηνοθετική επιμέλεια της Έφης Θεοδώρου, δίνεται η ευκαιρία σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες να έρθουν σε επαφή με αποσπάσματα σπουδαίων κειμένων στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα γαλλικά, όπως η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα, ο «Επιτάφιος» του Θουκυδίδη, το «Έπος του Διγενή Ακρίτα» κ.λ.π. Οι δράσεις πραγματοποιούνται κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, με ελεύθερη είσοδο. Πρόκειται για μία προσφορά μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού προς τους ξένους επισκέπτες της Αθήνας κι όχι μόνο.
www.stonesspeak.gr | fb: @stonesspeak.gr | instagram: stones_speak
Στοά του Αττάλου | Αρχαία Αγορά | Είσοδος ελεύθερη | Πληροφορίες:Περισσότερες πληροφορίες
Οι πέτρες μιλούν
Αποσπάσματα της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή, της «Ρητορικής» του Αριστοτέλη, του «Συμποσίου» του Πλάτωνα, του «Επιταφίου λόγου του Περικλή» του Θουκυδίδη, του προοιμίου της «Οδύσσειας» του Ομήρου και του δημώδους «Έπους του Διγενή Ακρίτα» ζωντανεύουν σε τρεις γλώσσες, ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά, συνοδεία ζωντανής μουσικής από τον Νίκο Πλάτανο. Ο «Επιτάφιος» του Περικλή δια χειρός Θουκυδίδη αναλύει το ήθος και τα ιδανικά των αρχαίων Αθηναίων, στην πόλη των οποίων γεννήθηκε η δημοκρατία. Ο Πλάτωνας μας χαρίζει μια από τις ποιητικότερες περιγραφές της φύσης του Έρωτα, ενώ ο Αριστοτέλης ανατέμνει τη νεανική ψυχή που «αγαπά την υπεροχή». Ο Σοφοκλής πλάθει την Αντιγόνη, μοναδικό σύμβολο αγάπης και αντίστασης. Στον περίφημο ομηρικό ύμνο «Εις Αφροδίτην» κυριαρχεί η μοναδική ομορφιά και δύναµη της θεάς του έρωτα. Στην «Απολογία του Σωκράτη», ο κορυφαίος Έλληνας φιλόσοφος αποχαιρετά τη ζωή παραδίδοντας συγκινητικά μαθήματα ήθους σε όλους μας. Τέλος, το προοίμιο της «Οδύσσειας» αποδίδεται μελοποιημένο στα Αρχαία Ελληνικά.
Ικέτιδες
Τρεις ηθοποιοί και δύο μουσικοί αφηγούνται τη δράση της λιγότερο παιγμένης τραγωδίας του Ευριπίδη, με την εκφορά του λόγου να λειτουργεί ως πρωτογενής φορέας του νοήματος.