Τα ταμεία άνοιξαν για την αγορά εισιτηρίων τεσσάρων παραστάσεων που χειροκρότησε με θέρμη το κοινό τον περασμένο χειμώνα. Δείτε ποιες είναι οι παραστάσεις που αξίζει να βάλετε στη λίστα σας και διαβάστε τις κριτικές της Τώνιας Καράογλου για τις παραστάσεις.
«Απόψε αυτοσχεδιάζουμε»
Ο Δημήτρης Μαυρίκιος, μέγας θαυμαστής του Λουίτζι Πιραντέλο, έδωσε τη σκηνοθετική σφραγίδα του στο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» στήνοντας μια παράσταση «θεάτρου εν θεάτρω», που εκτυλίσσεται τόσο εντός όσο κι εκτός σκηνής της Κεντρικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου. Το εξαιρετικό καστ που ενώνει την παλιά με τη νέα γενιά πρωταγωνιστών: Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Μαρία Βαρδάκα, Γιάννης Βογιατζής, Δημήτρης Κακαβούλας, Δημήτρης Μαυρίκιος, Γιώργος Μπένος, Ράνια Οικονομίδου, Εύα Οικονόμου-Βαμβακά, Στέφανος Παπατρέχας, Γιούλικα Σκαφιδά, Νεκτάριος Φαρμάκης και Λυδία Φωτοπούλου (από το καστ αποχωρεί ο Αλέξανδρος Βάρθης) εκφράζει το πνεύμα του Πιραντέλο που δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Σατιρίζει τους πάντες, τις σκηνοθετικές προθέσεις και την νοοτροπία, τις υπερβολικές εξάρσεις των ηθοποιών και την διάθεση να κυριαρχήσουν επί σκηνής.
«Ο άνθρωπος που γελά»
Ευαισθητοποιημένος πολιτικά και κοινωνικά ο συνθέτης και σκηνοθέτης Θοδωρής Αμπαζής βλέποντας την ομίχλη του φασισμού να σκιάζει τον ήλιο της Ευρώπης θέλησε να μας αφυπνίσει με την επιλογή του συγκεκριμένου έργου. Ο πολιτικός χαρακτήρας του έργου «Ο άνθρωπος που γελά» του Βίκτορος Ουγκό ξεπροβάλλει πίσω από έναν θυελλώδη έρωτα, καταγγέλλοντας την τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης που λυγίζει, αλλοτριώνεται και συντρίβεται κάτω από τις ταξικές διαφορές στην Αγγλία του 18ου αιώνα. Η παράσταση είναι μια μουσικοθεατρική σύνθεση, εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα του Ουγκό και σε αντίθεση με άλλες του δουλειές, εκτός από τα χαρακτηριστικά μουσικοθεατρικά υλικά, υπάρχουν αρκετά αμιγώς λυρικά μέρη που κάνουν την παράσταση να φλερτάρει έντονα με το μιούζικαλ. Πρωταγωνιστεί ένας πολυπληθής θίασος, με τους Αιμιλιανό Σταματάκη, Μαρία Δελετζέ, Εβελίνα Παπούλια, Κώστα Βασαρδάνη, Θέμη Πάνου μεταξύ άλλων. Το λιμπρέτο της διασκευής υπογράφει η Έλσα Ανδριανού και τις χορογραφίες η Αγγελική Στελλάτου.
Θέατρο Rex Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», από 25/9 |«Ξύπνα Βασίλη»
«Η πρόταση για το "Ξύπνα Βασίλη" ήρθε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου κ. Στάθη Λιβαθινό. Επανήλθα στο πρωτότυπο θεατρικό κείμενο του Δημήτρη Ψαθά και στην ταινία του Δαλιανίδη. Διέκρινα, αρχικά, πως ο Ψαθάς δεν καυτηριάζει μόνο τον παροξυσμό και την επίφαση των ιδεολογιών, αλλά ένα σύνολο στοιχείων, που συστήνουν την παθογένεια της κοινωνίας τότε και σήμερα» μας έλεγε ο Άρης Μπινιάρης με αφορμή το ανέβασμα της κωμωδίας του Δημήτρη Ψαθά τον περασμένο χειμώνα. Η παράσταση του συζητήθηκε όσο καμία κάνοντας μάλιστα απανωτά sold out! Ενθουσίασε όχι μόνο για την πρωτοτυπία του τρόπου ανεβάσματος με τη χρήση κάμερας αλλά και για την φρεσκάδα της εκτέλεσης. Παίζουν οι Γιώργος Γάλλος, Ελισσάβετ Κωνσταντινίδου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής, Λυδία Τζανουδάκη, Έλενα Τοπαλίδου. Στην παράσταση που ξεκινά τον επόμενο μήνα δεν θα συμμετέχουν ο Αινείας Τσαμάτης και η Ηρώ Μπέζου. Οι αντικαταστάτες τους δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.
Σκηνή Νίκος Κούρκουλος, από 2/10 | Κριτική
«Μικρές ιστορίες για αγρίους»
Δεν είναι λίγοι οι ενήλικες που λάτρεψαν την παράσταση της εφηβικής σκηνής του Εθνικού σε σκηνοθεσία της Μαρίας Σαββίδου. Οι «Μικρές ιστορίες για αγρίους» είναι μια σκηνική σύνθεση από τις ιστορίες του σπουδαίου Γάλλου παιδαγωγού Μπερνάρ Φριό, που εμπνεύστηκε από αληθινές μαρτυρίες παιδιών. Ιστορίες για όλα τα σημαντικά ή τα φαινομενικά ασήμαντα θέματα που απασχολούν την εφηβεία δίνονται με έναν βαθύ και μαζί ανάλαφρο τρόπο, σαν να ακροβατούν ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία.
Το κοινό μπορεί να προμηθευτεί ηλεκτρονικά τα εισιτήριά του στις εξής διευθύνσεις: www.ticketservices.gr - tickets.public.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Mια παράσταση-ύμνος στο θέατρο και στους ανθρώπους του, που συνδυάζει τη δραματουργία του Πιραντέλο με την πρωτότυπη μουσική του Χατζιδάκι, αποτυπώνοντας την εκρηκτική σχέση ανάμεσα στον δημιουργό και στο δημιούργημά του.