Ένα απόγευμα με τον θρυλικό Γουίνσλοου, τον μάστερ των ηχητικών μιμήσεων από τη «Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή»

Έχει μείνει γνωστός ως ο «Άνθρωπος με τις δέκα χιλιάδες φωνές» αλλά πρακτικά μπορεί να κάνει πολύ περισσότερες. Ο Μάικλ Γουίνσλοου ύστερα από ένα εκπληκτικό σόου στο Athens Comedy Festival μιλάει για την τέχνη τού να σολάρεις στα μικρόφωνα.

Ένα απόγευμα με τον θρυλικό Γουίνσλοου, τον μάστερ των ηχητικών μιμήσεων από τη «Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή»

Hταν η τρίτη φορά που καλούσα το νούμερο και, ύστερα από λίγα χτυπήματα, μια μηχανική γυναικεία φωνή με ενημέρωσε: «Συγγνώμη, αλλά το άτομο που καλείτε δεν έχει εγκαταστήσει ακόμη το σύστημα καταγραφής ήχων». Αν μιλούσαμε για οποιονδήποτε άλλον άνθρωπο, ένα αυτόματο μήνυμα στην τηλεφωνική του γραμμή θα ήταν καθ’ όλα φυσιολογικό, όμως στην περίπτωση του Μάικλ Γουίνσλοου πρέπει να προσέχεις διπλά. Ο θρυλικός κωμικός από την Αμερική, που αγαπήθηκε διεθνώς μετά τον ρόλο του Λαρβέλ Τζόουνς στη «Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή», κρύβει μια ολόκληρη ορχήστρα στις φωνητικές του χορδές και μπορεί πανεύκολα να σε τρολάρει, μιμούμενους ήχους.

Όποιος είδε το εκπληκτικό σόου του στο Athens Comedy Festival, το φεστιβάλ stand up comedy και αυτοσχεδιασμού που πλημμύρισε για τρίτη συνεχή χρονιά με κόσμο το «Gazi Live», καταλαβαίνει τι εννοώ: χρησιμοποιώντας μονάχα το στόμα του, ο τύπος έπαιξε μπουζούκι, σόλαρε μανιασμένα με την κιθάρα του Τζίμι Χέντριξ, έντυσε μια ολόκληρη σκηνή του «Star Wars» με διαστημικές ριπές κι εκρήξεις κι ενσάρκωσε τον Πρινς – αυτά και άλλα πολλά, διαδοχικά ή ταυτόχρονα.

«Τα ηχητικά εφέ και όλες οι αναπαραστάσεις που έκανα ήταν μια συντροφιά για μένα, ένας τρόπος να αντιμετωπίσω την κατάσταση που βίωνα».

Η φωνή στο τηλέφωνο του Γουίνσλοου, πάντως, ήταν όντως φωνητικό μήνυμα. «Έχω σταματήσει να κάνω φάρσες με τα ηχητικά εφέ, διότι κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται άβολα», μου λέει χαμογελώντας. «Επίσης φροντίζω να είμαι περισσότερο προσεκτικός, μια και τα ζώα δεν το πολυσυμπαθούν· νομίζουν πως μιλάω τη γλώσσα τους και, αν κρίνω από τις αντιδράσεις τους, μάλλον δεν λέω καλά πράγματα – λογικά είναι όπως στις ξένες γλώσσες, που μαθαίνεις πρώτα τις βρισιές».

Μπαίνοντας στην έβδομη δεκαετία της ζωής του, ο πάντα ακμαίος Γουίνσλοου μπορεί να ανακαλέσει αμέτρητες ιστορίες με ηχητικά εφέ που έγιναν περισσότερο πιστευτά από όσο υπολόγιζε. «Θυμάμαι πριν από χρόνια, όταν ήμουν στη Μόσχα για γυρίσματα, φορούσα ένα ραδιοπομπό που δεν είχε ρυθμιστεί όπως έπρεπε και κατά λάθος έπιασε τις συχνότητες του ρωσικού στρατού. Ξαφνικά ήρθαν οι στρατιώτες με ανιχνευτές και όπλα, ψάχνοντας κάτι ανάμεσα σε σκύλο που γαβγίζει πάνω σε μηχανή και γάτα που τσιρίζει στα ρώσικα, και βρήκαν εμένα! Ευτυχώς εγώ τη γλίτωσα με ένα αυτόγραφο· για την εταιρεία παραγωγής, από την άλλη, δεν ξέρω πόσο πήγε το πρόστιμο».

Ένα απόγευμα με τον θρυλικό Γουίνσλοου, τον μάστερ των ηχητικών μιμήσεων από τη «Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή» - εικόνα 1

Από την παιδική του ηλικία, τότε που κάθε πιτσιρίκι κάνει τις πρώτες του απόπειρες να δημιουργήσει ήχους με το στόμα, ο Γουίνσλοου κατάλαβε το ταλέντο του και ξεκίνησε να το εξελίσσει. «Ως οικογένεια στρατιωτικών, αλλάζαμε μέρος κατοικίας ανά δύο χρόνια, από την Αμερική μέχρι τη Γερμανία και την Ιαπωνία, οπότε ήταν πολύ δύσκολο να κάνω φίλους και να δεθώ μαζί τους. Τα ηχητικά εφέ και όλες οι αναπαραστάσεις που έκανα ήταν μια συντροφιά για μένα, ένας τρόπος να αντιμετωπίσω την κατάσταση που βίωνα». Τα αεροπλάνα που ακούγονταν στα σπίτια που έμενε με την οικογένειά του, δίπλα από τις αεροπορικές βάσεις, έδωσαν τα πρώτα ερεθίσματα για το νέο του ηχητικό λεξιλόγιο, ενώ γρήγορα έμαθε να μιμείται ζώα, σειρήνες, ξυριστικές μηχανές και ό,τι άλλο έφτανε στα αφτιά του.

Λάτρευε τις ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν και όταν γίνονταν προβολές στο σχολείο, έντυνε τις βωβές σκηνές με ήχους και μουσικές – γεγονός που εξόργιζε τους καθηγητές, οι οποίοι τον πετούσαν συχνά έξω από το μάθημα. «Προσπαθούσαν να με σταματήσουν συνεχώς τα πρώτα χρόνια. Ενοχλεί να είσαι διαφορετικός».
Ύστερα από κάποια χρόνια στο ραδιόφωνο και μια περίοδο που γύριζε στους δρόμους κάνοντας περφόρμανς που έμπλεκαν κωμωδία και μουσική, μιμήσεις και ηχητικά εφέ, μια τυχαία συνάντηση άλλαξε για πάντα την καριέρα του Γουίνσλοου.

«Σε μια παράσταση stand up το κοινό είναι η ορχήστρα», μου λέει στο τέλος. «Είναι μοναδικό να έχεις χιλιάδες κόσμου από κάτω και να ακούς το γέλιο που μεταφέρεται σαν κύμα από μπροστά προς τα πίσω».

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, οι δημιουργοί της «Μεγάλης των Μπάτσων Σχολής» βρέθηκαν σε ένα από τα σόου του διάσημου τζαζίστα Κάουντ Μπέιζι το οποίο άνοιγε ο Γουίνσλοου. «Κανονικά, δεν υπήρχα στο αρχικό σενάριο, αλλά μόλις με είδαν σκέφτηκαν πως θα ήμουν ένα πολύ καλό release point και με άφησαν ελεύθερο να αυτοσχεδιάσω». Ήταν η πρώτη φορά που ο κόσμος του beatboxing γνώρισε παγκόσμια αναγνώριση και, φυσικά, η δημοτικότητά του Γουίνσλοου εκτοξεύτηκε, ανοίγοντας νέα επαγγελματικά μονοπάτια: συνεργασίες με παιχνίδια κι εφαρμογές, συμμετοχές σε ταινίες κινουμένων σχεδίων, σύμπραξη με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Βερολίνου αλλά και γιγάντιες stand up παραστάσεις (μέχρι και 57.000 θεατών!).

Ένα απόγευμα με τον θρυλικό Γουίνσλοου, τον μάστερ των ηχητικών μιμήσεων από τη «Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή» - εικόνα 2

«Σε μια παράσταση stand up το κοινό είναι η ορχήστρα», μου λέει στο τέλος. «Είναι μοναδικό να έχεις χιλιάδες κόσμου από κάτω και να ακούς το γέλιο που μεταφέρεται σαν κύμα από μπροστά προς τα πίσω». Την ίδια στιγμή ο Γουίνσλοου δεν έχει σταματήσει να δίνει σόου σε μικρά comedy clubs – εκεί όπου γεννιέται το κωμικό είδος. Κάθε φορά που πιάνει το μικρόφωνο βλέπεις το ίδιο ασίγαστο πάθος να μεταδώσει χαρά και γέλιο, όπως τότε που ήταν μικρός και αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τις όποιες νουθεσίες ή όπως σήμερα που σε μια χαλαρή κουβέντα θα βρει αμέτρητες αφορμές να μιμηθεί αντικείμενα, ζώα, φωνές ανθρώπων ή μηχανές. Τώρα που το ξανασκέφτομαι δεν είμαι τόσο σίγουρος για το αυτόματο μήνυμα.

Χορηγοί Athens Comedy Festival: Schweppes, Pitatakia, efood, Cosmote Deals for You.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.