Αμέσως μετά το Πάσχα οι θίασοι ανασυντάσσονται και η σεζόν κάνει επανεκκίνηση με ολοκαίνουργιες παραστάσεις. Έξι νέες παραγωγές παρουσιάζουν ρηξικέλευθες ματιές σε κλασικά έργα αλλά και φιλόδοξα πρωτότυπα κείμενα.
«Στη μνήμη ενός μικρού παιδιού»
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης έψαξαν, κατέγραψαν κι έκαναν τις ιστορίες που ανακάλυψαν δικές τους. Το αστυνομικό θρίλερ που συνέγραψαν βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που καθόρισαν τα παρασκήνια της καλλιτεχνικής ζωής της Αθήνας του 1910, όπως η μνημειώδης αυτοκτονία του ποιητή Περικλή Γιαννόπουλου και η σχέση της αυτοχειρίας του με τον συγγραφέα Πλάτωνα Ροδοκανάκη. (Άσυλο Ανιάτων, από 11/5)
«Αντιγόνη»
Η Έβελυν Ασουάντ, την οποία ξεχωρίσαμε στις «Τρωάδες» του Θόδωρου Τερζόπουλου, θα πρωταγωνιστήσει στην τραγωδία του Σοφοκλή που σκηνοθετεί ο Σάββας Στρούμπος. Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα ενός πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία τραγωδία, ενώ ο Δημήτρης Δημητριάδης δημιούργησε μια νέα μετάφραση για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας. (Άττις - Νέος Χώρος, από 8/5)
«Το ξύπνημα της άνοιξης»
Σε μια παράσταση κατάλληλη για θεατές άνω των 15 ετών παρουσιάζει ο Δημήτρης Καραντζάς το έργο-σταθμός του Φρανκ Βέντεκιντ. Διατηρώντας το ωμό και ανηλεές ύφος της γραφής του Γερμανού δραματουργού, παρακολουθεί μια γενιά εφήβων να έρχεται αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, το ρομαντισμό, τη βία, την αυτοκτονία και τον έρωτα. (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 8/5)
«Ο κύκλος του έρωτα»
«Ένα ερωτικό παιχνίδι με δέκα δυνατούς “παίκτες” του ελληνικού θεάτρου»: με αυτόν τον υπότιτλο και με τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Αυγουστίνο Κούμουλο, Άννα Μάσχα, Κίττυ Παϊταζόγλου, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Σίσσυ Τουμάση, Κώστα Φιλίππογλου, Χάρη Φραγκούλη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη και Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο ανεβάζει ο Θωμάς Μοσχόπουλος το «Ερωτικό γαϊτανάκι» του Άρθουρ Σνίτσλερ. (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 3/5)
«Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας»
Αναζητώντας τις κρυφές πτυχές του σαιξπηρικού δράματος, ο Έκτορας Λυγίζος ανασύρει από το αριστουργηματικό κείμενο το διχασμό ανάμεσα στο συλλογισμό και στη δράση που φέρουν οι ήρωές του. Για να μεταφέρει το αποτέλεσμα της έρευνάς του επί σκηνής, χρησιμοποιεί ως βασικό εργαλείο το παιχνίδι ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τον ηθοποιό. (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 3/5)
«Γέρμα»
Σε ένα ακριτικό ελληνικό χωριό του 2019 μεταφέρει ο Θανάσης Σαράντος τη δράση του κλασικού έργου του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Η Πηνελόπη Μαρκοπούλου ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο της γυναίκας που συμβολίζει τον πόθο για μια ζωή χωρίς συμβάσεις και ψυχοφθόρες σχέσεις. Παίζουν ακόμη οι Βίλμα Τσακίρη, Τάσος Σωτηράκης, Θανάσης Σαράντος, Βασιλίνα Κατερίνη. (Θησείον, από 10/5)
Περισσότερες πληροφορίες
Το ξύπνημα της άνοιξης
Ένα σχόλιο πάνω στο συντηρητισμό της κοινωνίας, που πατάσσει την αθωότητα και την ενστικτώδη τάση της νιότης για την ανακάλυψη του κόσμου αλλά και του εαυτού.
Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας
Έχουμε έναν εαυτό που συλλογίζεται, αφηγείται και καθοδηγεί κι έναν που δρα και βιώνει. Πάνω σε αυτήν τη σύγκρουση χτίζεται και η συγκεκριμένη διασκευή του πιο αινιγματικού σαιξπηρικού έργου.
Ο κύκλος του έρωτα
Δέκα ζευγάρια σε μια σκυταλοδρομία σεξουαλικών συναντήσεων. Κάθε διαδοχική σκηνή παίρνει ένα δραματικό πρόσωπο από την προηγούμενη και το εισάγει στην επόμενη. Μέχρι το τέλος του παιχνιδιού όλοι οι χαρακτήρες είναι ασαφώς συνδεδεμένοι μεταξύ τους.
Αντιγόνη
Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα ενός πολύμηνου ερευνητικού εργαστηρίου πάνω στην αρχαία τραγωδία, που αντιμετωπίζει την «Αντιγόνη» ως ένα έργο για την επανεκκίνηση της ζωής μετά τον πόλεμο.
Γέρμα
Μια εκδοχή του εμβληματικού έργου του Ισπανού ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα για πέντε ηθοποιούς, με φόντο ένα ακριτικό χωριό της Ελλάδας σήμερα.