Η αρχή του Αρχιμήδη

3

Το σύγχρονης προβληματικής κείμενο και η σπουδαία ερμηνεία του Μιχάλη Συριόπουλου τοποθετούν την παράσταση στις πιο πολυσυζητημένες της φετινής σεζόν και ως ένα βαθμό απαλείφουν τις ανισότητές της.

Η αρχή του Αρχιμήδη

Το σύγχρονης προβληματικής κείμενο και η σπουδαία ερμηνεία του Μιχάλη Συριόπουλου τοποθετούν την παράσταση στις πιο πολυσυζητημένες της φετινής σεζόν και ως ένα βαθμό απαλείφουν τις ανισότητές της.

Πίσω από τον τίτλο που αφορά ένα νόμο της φυσικής κρύβεται μια ιστορία πιθανής σεξουαλικής παρενόχλησης ανηλίκου: ένας δάσκαλος κολύμβησης (Μιχάλης Συριόπουλος) αντιμετωπίζει την κατηγορία ότι φίλησε στο στόμα έναν από τους μαθητές του στην προσπάθειά του να τον ενθαρρύνει. Η υπόθεση οργανώνεται ώστε να φωτιστούν επιμέρους οπτικές γωνίες –της διευθύντριας του κολυμβητηρίου (Μαρία Φιλίνη), του δεύτερου δασκάλου (Γιάννης Σοφολόγης), ενός πατέρα (Σεραφείμ Ράδης)– που χρησιμεύουν ως τροφή για σκέψη αλλά όχι για να βοηθήσουν την οριστική κρίση, καθώς ο συγγραφέας επιλέγει να μην αποσαφηνίσει την αθωότητα ή την ενοχή του ήρωα.

Η αρχή του Αρχιμήδη - εικόνα 1

Ο τρόπος που δομεί την ιστορία του έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και προσθέτει πόντους στο έργο: κάθε σκηνή διακόπτεται για να ακολουθηθεί από την επόμενη που όμως δεν πιάνει το νήμα της υπόθεσης από εκεί που είχε μείνει αλλά την πάει ένα στάδιο πριν για να παραθέσει τι είχε προηγηθεί. Αυτή η μη γραμμική αφήγηση δεν εξάπτει απλώς το ενδιαφέρον του θεατή αλλά τον βάζει σε μια συνεχή επαναδιαπραγμάτευση των δεδομένων.

Η παράσταση δικαιώνεται απολύτως με την ερμηνεία του Μιχάλη Συριόπουλου. Ο ήρωας που υποδύεται δεν είναι ένας δάσκαλος με «πολιτικά ορθή» συμπεριφορά, οι απόψεις του είναι παρεξηγήσιμες και οι κατηγορίες εναντίον του θα μπορούσαν να ευσταθούν· ο ηθοποιός επιτυγχάνει μια πραγματικά αξιοσημείωτη δουλειά στο πλάσιμο αυτού του χαρακτήρα, διεκδικώντας την αθωότητά του και, ταυτόχρονα, παρουσιάζοντας ανάγλυφα τις πτυχές της προσωπικότητάς του. Φαίνεται, όμως, να μένει μόνος δίπλα στις μέτριες παρουσίες των υπόλοιπων, που εμφανίζονται κάπως αμήχανοι. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου ερέθισε τις αισθήσεις μας (η σκηνή κατακλύζεται από ήχους παιδικών φωνών και παφλασμών, η χρήση του σκηνικού ξαφνιάζει), όμως η δουλειά με τους ηθοποιούς παρουσιάζεται άνιση.

SKROW Αρχελάου 5, Παγκράτι, 2107235842. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η αρχή του Αρχιμήδη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Ένα σύγχρονο ισπανικό έργο στο οποίο μια αθώα κίνηση ενθάρρυνσης από έναν δάσκαλο οδηγεί σε μια αλληλουχία εκρηκτικών αντιδράσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

Generation lost

Η "χαμένη γενιά" των millennials διεκδικεί τη φωνή της σε ένα θεατρικό έργο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε δικές τους μαρτυρίες. Ανεβαίνει στη σκηνή με δόσεις αυτοαναφορικότητας και φλυαρίας, όχι όμως χωρίς θέρμη και ταλέντο.

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.