Τζάσμιν

3

Η γοητεία του σεναρίου του Γούντι Άλεν για το «Blue Jasmine» αλλά και της κεντρικής του ηρωίδας δικαιολογούν –αλλά μόνο εν μέρει δικαιώνουν– τη ριψοκίνδυνη απόφαση της Ελένης Ράντου να το διασκευάσει και να το ερμηνεύσει στη σκηνή.

Τζάσμιν

Η γοητεία του σεναρίου του Γούντι Άλεν για το «Blue Jasmine» αλλά και της κεντρικής του ηρωίδας δικαιολογούν –αλλά μόνο εν μέρει δικαιώνουν– τη ριψοκίνδυνη απόφαση της Ελένης Ράντου να το διασκευάσει και να το ερμηνεύσει στη σκηνή.

Υπήρξε μία από τις πιο επιτυχημένες ταινίες του Γούντι Άλεν και χάρισε μάλιστα το Όσκαρ α΄ γυναικείου ρόλου στην Κέιτ Μπλάνσετ για την ερμηνεία της. Πατώντας πάνω στο θεατρικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς «Λεωφορείον ο Πόθος», ο Άλεν δημιούργησε μια σύγχρονη μεταγραφή: η Τζάσμιν, μια οικονομικά και συναισθηματικά χρεοκοπημένη Νεοϋορκέζα, αναγκάζεται, μετά την αυτοκτονία του συζύγου της, να καταφύγει στο σπίτι της κοινωνικά υποδεέστερης αδερφής της στο Σαν Φρανσίσκο. Εκεί προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της και να κάνει μια νέα αρχή, αδυνατώντας όμως να απαγκιστρωθεί από τις καταστροφικές ψευδαισθήσεις και τα ζωτικά ψεύδη της.

Τζάσμιν - εικόνα 1

Η ωραία αυτή ιστορία επιβάλλεται και κυριαρχεί και στη θεατρική εκδοχή, χάρη στη σκηνικά ρέουσα διασκευή που συνυπογράφει η Ράντου με τον Βαγγέλη Χατζηνικολάου, που εξυπηρετεί τις θεατρικές ανάγκες· το αποτέλεσμα ζημιώνεται όμως από την ανησυχία που προδίδει η σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή, όπως και η ερμηνεία της Ράντου ανά σημεία να «κατεβάσουν» το έργο στην πλατεία, ελαφραίνοντας την ατμόσφαιρά του.

Ο Φασουλής εκμεταλλεύεται ωραία τα δύο χρονικά επίπεδα στα οποία διαδραματίζεται η ιστορία, δηλαδή το παρόν και τα φλας μπακ στο παρελθόν, κι έτσι το ενδιαφέρον διατηρείται αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Σε αυτό το κομμάτι η σκηνοθεσία δικαιώνεται, καθώς οι σκηνές του παρελθόντος που εισβάλλουν στη δράση λειτουργούν ως μια διαρκής ειρωνική αντιπαραβολή της «ένδοξης», εύρωστης πρότερης ζωής της ηρωίδας με την τωρινή κατάληξή της. Μάλιστα, τα σκηνικά της Μαγιούς Τρικεριώτη αποδεικνύονται πολύτιμος σύμμαχος, μια και καταφέρνουν να ανταποκριθούν με αμεσότητα στις συνεχείς χρονικές και χωρικές αλλαγές, χωρίς να ζημιώνουν το ρυθμό της παράστασης, ενώ και η όψη τους είναι αντάξια μιας φροντισμένης παραγωγής, που δίνει σημασία στη λεπτομέρεια και αναδίνει ένα ωραίο feeling (χάρη και στη μουσική επιμέλεια του Ιάκωβου Δρόσου).

Από την άλλη όμως ο Φασουλής διολισθαίνει σε μια σκηνοθεσία δύο ταχυτήτων, καθώς φορτίζει τους λαϊκούς, «δευτεροκλασάτους» χαρακτήρες με μια τυποποιημένη κωμικότητα, που τους καθιστά καρικατούρες: οι ερμηνείες της Καλλιρόης Μυριαγκού (Τζίντζερ), του Παντελή Δεντάκη (Τσίλι) και του Κώστα Κορωναίου (Δρ Φλίκερ, Αλ) είναι χαρακτηριστικές ως προς αυτό, κάτι που εντείνεται και από τα χτυπητά κοστούμια της Κικής Γραμματικοπούλου. Αντιθέτως, η σκηνοθεσία φωτίζει σε σωστότερους, εσωτερικούς κι ευαίσθητους τόνους τον Ντουάιτ, τον νέο άντρα στη ζωή της Τζάσμιν, τον οποίο υποδύεται ωραία ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος.

Τζάσμιν - εικόνα 2

Οι σκηνές της Ελένης Ράντου μαζί του είναι οι καλύτερες της παράστασης, όπως και αυτές που έχουν να κάνουν με το παρελθόν της, στις οποίες αποφασιστική αποδεικνύεται η ξεχωριστή, υπόγειας δυναμικής παρουσία του Μάξιμου Μουμούρη στον ρόλο του πρώην συζύγου (Χαλ). Η ανισότητα στην ερμηνεία της πρωταγωνίστριας, η οποία σε κάποιες στιγμές ακούγεται μελοδραματική και όχι κλονισμένη όπως είναι στην πραγματικότητα η ηρωίδα ή νιώθει εν ώρα παράστασης την ανάγκη να πάρει την επιβεβαίωση του κοινού, δεν περνάει απαρατήρητη.

ΔΙΑΝΑ Ιπποκράτους 7, κέντρο, 2103626596. Διάρκεια: 135΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Τζάσμιν

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 135 '

Η θεατρική διασκευή της Ελένης Ράντου, σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Χατζηνικολάου, πάνω στο σενάριο του «Βlue Jasmine» του Γούντι Άλεν, η οποία πραγματεύεται το οδοιπορικό της πτώσης και την τραυματική εμπειρία της απώλειας.

Διάνα

Ιπποκράτους 7

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το μπουφάν της Χάρλεϊ ή πάλι καλά": Last call για την παράσταση με τη Μαριάννα Τουμασάτου

Το έργο του Βασίλη Κατσικονούρη σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σταύρου, που έχει ως ηρωίδα μια μάνα που μιλά στον εύζωνα γιο της, μετρά τις τελευταίες του παραστάσεις στο Coronet.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/04/2024

"Μήδειας μπούρκα": Το Θεσσαλικό Θέατρο στην Αθήνα με τη βραβευμένη παράσταση για την ηρωίδα - σύμβολο

Η θεατρική παράσταση που ταξίδεψε μέχρι τη Νέα Υόρκη και βραβεύτηκε, σε κείμενο του Ανδρέα Φλουράκη, σκηνοθεσία της Κυριακής Σπανού και τη Μαρσέλα Λένα στον επώνυμο ρόλο, έρχεται το Μάιο για λίγες παραστάσεις στο Θέατρο Εν Αθήναις.

"#Free Prometheus": Όταν ο Αισχύλος συνάντησε τους Fem tettix

Μία κωμωδία παραλόγου που δανείζεται στοιχεία από τον "Προμηθέα Δεσμώτη" είναι το τρίτο πρωτότυπο έργο της ανατρεπτικής ομάδας το οποίο παρουσιάζεται στο studio Μαυρομιχάλη.

Έξι θεατρικές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου κατεβάζουν αυλαία

Ο πρώτος θεατρικός οργανισμός της χώρας αποχαιρετά το "Goodbye, Lindita" και πέντε ακόμη παραγωγές του που φτάνουν στο τέλος του φετινού τους κύκλου.

"Ιnk": Η παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου επιστρέφει!

Ύστερα από ένα χρόνο παγκόσμιας περιοδείας, η τελευταία δουλειά του Δημήτρη Παπαϊωάννου ξανά στο Μέγαρο Μουσικής.

"Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου": Το νέο έργο της σχολής του Πορεία είναι εδώ

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ "Νέο αίμα" παρουσιάζεται για λίγες παραστάσεις το έργο της Αργυρώς Βώβου το οποίο προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Πορεία.

Η Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου καταγγέλλει τη διοίκηση του ΣΕΗ για παραπλάνηση των Ελλήνων ηθοποιών

Με επιστολή της η ΠΕΘ κάνει λόγο για παραπλάνηση των εργαζομένων ηθοποιών σχετικά με το μέλλον του εργασιακού τους καθεστώτος.