Πραγματικά και φανταστικά πρόσωπα, ιστορικά γεγονότα, θέατρο του παραλόγου από all star θιάσους και μια σύγχρονη αλληγορία για την κοινωνική μοναξιά και τις σχέσεις πρωταγωνιστούν στις πρεμιέρες της εβδομάδας.
#1 «Το είδος της - Ο τελευταίος μονόλογος της Ann Sexton»
Η Μάρω Παπαδοπούλου, μετά το «Ντε Σαντ. Στη Ζυστίν», σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, επιστρέφει στο θεατρικό είδος του μονολόγου, και μάλιστα σε δικό της κείμενο και σκηνοθεσία. Με όχημα την ποίηση της Αμερικανίδας εξαιρετικής ποιήτριας Αν Σέξτον, το έργο ανατρέχει σε όλα τα σημαντικά γεγονότα της ζωής της, εν είδει εξομολόγησης πριν από την αυτοκτονία της, στις 4 Οκτωβρίου 1974, που εξερευνά τη γυναικεία ταυτότητα και τους αμέτρητους ρόλους που αυτή περιέχει. (Faust, από 16/2)
#2 «Δον Ζουάν»
Η Νέλλη Καρρά ανεβάζει στη σκηνή τέσσερις ηθοποιούς, τις Μαριλένα Γερµανού, Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Κατερίνα Καλουµένου και Δήµητρα Κολοκυθά, που εναλλάσσονται στο ρόλο του Δον Ζουάν, σε μια νέα εκδοχή του μολιερικού έργου. Ένας ήρωας-σύμβολο της ελεύθερης και χωρίς ηθικές αντιστάσεις σεξουαλικότητας, που παίρνει πάντα αυτό που θέλει και προκαλεί αποφεύγοντας με κυνισμό τη στοιχειώδη κοινωνική ηθική, δίνει την ευκαιρία στο Μολιέρο να σατιρίσει την αριστοκρατία και τη φεουδαρχική αντίληψη που θέλει τον έρωτα να μην είναι τίποτε άλλο πέρα από ένα κυνήγι. (Skrow, από 14/2)
#3 «Ύψωμα 731»
Ο Άρης Μπινιάρης επιστρέφει με τη νέα του μουσικοθεατρική παράσταση, που μιλά για την αξία της ελευθερίας με φόντο την ιστορική μάχη στο Ύψωμα 731 τον Μάρτιο του 1941. Η νίκη του ολιγάριθμου ελληνικού στρατού επί των δυνάμεων του Μουσολίνι «731 μέτρα πάνω από τον Άδη...» μετουσιώνεται σε μουσική, λόγο και κίνηση μέσα από εφημερίδες της εποχής καθώς και μαρτυρίες και απομνημονεύματα ανθρώπων που συμμετείχαν ή έζησαν τη μάχη από κοντά. Εκτός από τον ίδιο τον σκηνοθέτη, επί σκηνής θα βρεθούν ο Κωνσταντίνος Σεβδαλής αλλά και τρεις μουσικοί. (Πορεία, από 18/2)
#4 «Όταν πεθάνω, θάψτε με στο facebook!»
Ο Αντώνης Τσιπιανίτης υπογράφει ένα έργο-σχόλιο πάνω στην κοινωνική μοναξιά που χαρακτηρίζει την εποχή μας και τις σχέσεις που γεννιούνται στο διαδίκτυο. Ο Αλέξανδρος Λιακόπουλος το σκηνοθετεί σε μια διαδραστική παράσταση, με πρωταγωνιστές τον Εστραγκόν και την Οφηλία, ονόματα που παραπέμπουν στο μπεκετικό και το σαιξπηρικό σύμπαν αντίστοιχα. Δύο ιδιαίτεροι άνθρωποι με ευαισθησίες, που αναζητούν τον έρωτα. Πού συναντιούνται; Στη θεραπευτική κοινότητα του facebook, όπως τη χαρακτηρίζει ειρωνικά το έργο. Πρωταγωνιστούν οι Δημήτρης Γιώτης, Μαρίνα Γεωργοπούλου και Γιώργης Κοντοπόδης. (Μπέλλος, από 20/2)
#5 «Ευτυχισμένες μέρες»
Το εμβληματικό έργο που έγραψε ο Μπέκετ το 1961 ανεβαίνει σε καινούργια μετάφραση του Μάνου Λαμπράκη και σκηνοθεσία του Θανάση Δόβρη. Τον ρόλο της μεσήλικης Γουίνι, η οποία μισοθαμμένη σχεδόν μονολογεί, γραπώνεται από τις λέξεις και τα μικροπράγματα, προσπαθώντας να δώσει νόημα στην καθημερινότητα, αναλαμβάνει η Μαρία Παρασύρη, ενώ ο Κώστας Κουτσολέλος ενσαρκώνει τον άντρα της Γουίλι. Μέσα από τις δύο αυτές υπάρξεις, υπολείμματα του αλλοτινού εαυτού τους, ο Ιρλανδός συγγραφέας μιλάει για όλα αυτά που μας εγκλωβίζουν, τη μοναξιά, την αγωνία για επικοινωνία και –πάνω απ’ όλα– το χρόνο. (Skrow, από 18/2)
#6 «Η φαλακρή τραγουδίστρια»
Ένα all star cast, αποτελούμενο, μεταξύ άλλων, από τους Αλέξανδρο Μυλωνά, Φαίη Ξυλά, Σωκράτη Πατσίκα, Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο, πρωταγωνιστεί σε αυτήν τη σκηνική μεταφορά του διάσημου θεατρικού του Ιονέσκο. Γραμμένη το 1950, η καυστική όσο και πρωτοποριακή για την εποχή της παρωδία καυτηριάζει, μέσα από διαλόγους που φανερώνουν ανία αλλά και παντελή έλλειψη πνεύματος και ιδεών, την παθητική στάση των ανθρώπων απέναντι σε όσα καθορίζουν τη ζωή τους. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Μαρία Ξανθοπουλίδου. (Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, από 18/2)
Περισσότερες πληροφορίες
Δον Ζουάν
Έρωτας και λαγνεία, καταδίκη και αποπλάνηση. Η μορφή του περίφημου γόη κατοικεί στο βλέμμα τεσσάρων ηθοποιών αλλάζοντας πρόσωπο.
Ευτυχισμένες μέρες
Ένα από τα πιο δυσνόητα έργα του Μπέκετ ταυτίζει την έννοια του «χώρου» με τον «χρόνο» και το «θάνατο», παρουσιάζοντας τον σύγχρονο άνθρωπο ως ένα ψήγμα της ύπαρξής του.
Η φαλακρή τραγουδίστρια
Η εποχή στην οποία έζησε ο συγγραφέας αντικατοπτρίζεται στο πιο γνωστό του έργο, που μιλάει για την παθητική στάση των ανθρώπων απέναντι στις ιδεολογίες που καθορίζουν τη ζωή τους.
Το είδος της - Ο τελευταίος μονόλογος της Anne Sexton
Η Μ. Παπαδοπούλου εμπνέεται από την αυτόχειρα συγγραφέα Αν Σέξτον και στήνει μια παράσταση που αναζητά τη γυναικεία ταυτότητα μέσα από ρόλους όπως οι κόρη, ερωμένη, σύζυγος, μητέρα, θεραπευόμενη
Όταν πεθάνω, θάψτε με στο facebook
Ένα σχόλιο στην κοινωνική μοναξιά της εποχής μας και τις σχέσεις που γεννιούνται στο διαδίκτυο.
Ύψωμα 731
Το πεδίο της μάχης στο ύψωμα 371, όπου το 1941 ο ολιγάριθμος ελληνικός στρατός νίκησε τα στρατεύματα του Μουσολίνι, ανάγεται στο υπαρξιακό και ψυχικό πεδίο των ανθρώπων.
Όταν πεθάνω, θάψτε με στο facebook
Το πρωτότυπο έργο-σχόλιο πάνω στη μοναξιά της εποχής μας και στις σχέσεις που γεννιούνται στο διαδίκτυο επιστρέφει για δεύτερη χρονιά, με ανανεωμένο κείμενο.