Με λένε Έμμα

3

Το ταξίδι της απεξάρτησης από τις ουσίες βρίσκεται στο επίκεντρο του έργου που μας συστήνει σε πανελλήνια πρώτη η ομάδα Νάμα, η οποία επιμένει να στρέφει την προσοχή της στο παγκόσμιο θεατρικό γίγνεσθαι.

Με λένε Έμμα

Το ταξίδι της απεξάρτησης από τις ουσίες βρίσκεται στο επίκεντρο του έργου που μας συστήνει σε πανελλήνια πρώτη η ομάδα Νάμα, η οποία επιμένει να στρέφει την προσοχή της στο παγκόσμιο θεατρικό γίγνεσθαι.

Το έργο («People, places and things») έκανε πρεμιέρα μόλις το 2015 στο Εθνικό Θέατρο της Βρετανίας, όπου γνώρισε τεράστια επιτυχία, και μεταφέρθηκε αμέσως μετά στο Γουέστ Εντ, αλλά και εκτός συνόρων, στο Μπρόντγουεϊ, όπου συνάντησε την ίδια απήχηση. Η παρουσίασή του στην Ελλάδα πρέπει κατ’ αρχήν να επαινεθεί, καθώς μας φέρνει σε επαφή με τη σύγχρονη παγκόσμια δραματουργία διαρρηγνύοντας τη ρουτίνα που χαρακτηρίζει το ελληνικό θέατρο της κρίσης: τη στροφή, δηλαδή, που παρατηρείται προς τα μεγάλα έργα του παρελθόντος και την επανανάγνωση των κλασικών.

Με λένε Έμμα - εικόνα 1

Ο ΜακΜίλαν έγραψε ένα ειλικρινές έργο για την εξάρτηση και την απεξάρτηση, χωρίς ωραιοποιήσεις, φτηνούς συναισθηματισμούς και κλισέ. Πιάνει την πρωταγωνίστριά του από την πρώτη της επίσκεψη στο κέντρο απεξάρτησης και την ακολουθεί με ντοκιμαντερίστικο σχεδόν ύφος στη διαδρομή της μέχρι τη λήξη της θεραπείας. Προσδίδοντάς της το επάγγελμα της ηθοποιού, ενσωματώνει έξυπνα στο έργο ένα παιχνίδι μεταξύ θεάτρου και αλήθειας, ενώ το ξάφνιασμα που μας επιφυλάσσει για το φινάλε συγκαταλέγεται στα θετικά της γραφής του.

Το «πρόβλημα» όμως που, προσωπικά, εντοπίζω είναι ο προσγειωμένος ρεαλισμός του έργου. Ένα θέμα τόσο δυνατό όπως η εξάρτηση και το τι συνεπάγεται για τον εξαρτημένο και τις σχέσεις του με τους άλλους –πράγματα που πολύ καθαρά δείχνει το έργο– χρειαζόταν, θεωρώ, μια τολμηρότερη αντιμετώπιση: είτε ένα ωμό στιλ κατά το in yer face theatre, που θα μας πετούσε «στα μούτρα» τις άβολες αλήθειες του, είτε μια πιο εσωτερική γραφή, ποιητικότερων αποχρώσεων. Τώρα έχουμε ένα καλό, αληθινό έργο, που όμως ακούγεται υπερβολικά «τακτοποιημένο».

Η σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη φρόντισε σε κάποιο βαθμό να του προσδώσει στιγμές σκηνικής φαντασίας (κυρίως κατά την αναπαράσταση των παραισθήσεων), όμως στη γενική της δουλειά ακολούθησε τους τόνους που χαρακτηρίζουν το έργο. Το θέμα είναι ότι φαίνεται να μην κατέκτησε, τουλάχιστον όχι στον απόλυτο βαθμό, τις σχέσεις μεταξύ των ηρώων (εκτός της ηρωίδας, εμφανίζονται οι γονείς της, η θεραπεύτρια, η γιατρός και άλλοι εξαρτημένοι), σε ένα έργο που κατ’ εξοχήν επιβάλλει την ουσιαστική επικοινωνία τους – πράγμα παράδοξο για μία σκηνοθέτιδα που έχει αποδειχθεί δεξιοτέχνης της ρεαλιστικής γραμμής.

Με λένε Έμμα - εικόνα 2

Ίσως οι ηθοποιοί χρειάζονται περισσότερο χρόνο, πάντως η διαφορά μεταξύ των έμπειρων ηθοποιών (Χάρης Τζωρτζάκης, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου) και της νεότερης ομάδας είναι εμφανής. Η Μαίρη Μηνά, πάντως, που αναλαμβάνει το ρόλο της Έμμα, δικαιώνει την επιλογή της Σκότη. Η νεαρή ηθοποιός μάς αυτοσυστήνεται, μετά την κάπως αμήχανη έναρξη, με μια λιτή, εσωτερική, ουσιαστικά δραματική ερμηνεία ενός δυσκολότατου ρόλου.

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 2103464380. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Με λένε Έμμα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Μια έξυπνη, ταλαντούχα τοξικοεξαρτημένη ηθοποιός καταλήγει από τη σκηνή του θεάτρου σε ένα κέντρο αποτοξίνωσης, όπου προσπαθεί να ανακαλύψει εκ νέου τον εαυτό της και να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της με τον κόσμο.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.