Σταμάτης Φασουλής: «Είναι σχεδόν κουσούρι να αγαπάς μόνο έναν άνθρωπο»

Δύο χρόνια μετά τον «Μπαμπά» στο «Δημήτρης Χορν» ο Σταμάτης Φασουλής ανεβαίνει και πάλι στο θεατρικό σανίδι για να ερμηνεύσει τον «Συμβολαιογράφο» του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή κι εμείς μιλήσαμε μαζί του για αυτόν τον ρόλο-πρόκληση.

Σταμάτης Φασουλής: «Είναι σχεδόν κουσούρι να αγαπάς μόνο έναν άνθρωπο»

Δύο χρόνια μετά τον «Μπαμπά» στο «Δημήτρης Χορν» ο Σταμάτης Φασουλής ανεβαίνει και πάλι στο θεατρικό σανίδι για να ερμηνεύσει τον «Συμβολαιογράφο» του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή στο Χώρα (από 14/12). Μιλήσαμε μαζί του για αυτόν τον ρόλο-πρόκληση.

Σταμάτης Φασουλής: «Είναι σχεδόν κουσούρι να αγαπάς μόνο έναν άνθρωπο» - εικόνα 1

Τι έπαιξε ρόλο στην απόφασή σας να πρωταγωνιστήσετε στον «Συμβολαιογράφο»;
Ο Ραγκαβής έχει δημιουργήσει ένα φοβερό ψυχογράφημα, με απίστευτο σασπένς χάρη στο αστυνομικό στοιχείο. Επιπλέον, με συγκίνησε ο τρόπος με τον οποίο διασκεύασε το έργο ο Πέτρος Ζούλιας. Ο Σιορ Τάπας που ερμηνεύω μου αρέσει για το αμφίβολο, το αφύσικο του χαρακτήρα του. Είναι δύσθυμος, ειρωνικός, φαταούλας και όταν χάνει το βασίλειό του χάνει την ισορροπία του, τρελαίνεται. Μπορεί να κάνει τα πάντα για να εξασφαλίσει τη λατρεμένη του κόρη.
Ξέρετε τι σκεφτόμουν στην πρόβα; Όταν δίνουμε αγάπη σε έναν άνθρωπο, είμαστε πολύ ευάλωτοι και αν χαθεί αυτή η αγάπη, ξαφνικά χάνουμε τον κόσμο. Αν την αγάπη μας τη μοιράζουμε σε πολλούς, κάτι θα μείνει που να μας αγαπάει και να το αγαπάμε. Είναι σχεδόν κουσούρι να αγαπάς μόνο έναν άνθρωπο, είναι σαν να θέτεις τον εαυτό σου στον πολύ μεγάλο κίνδυνο να μην υπάρχεις χωρίς τον άλλον. Αν απλώνεις την αγάπη σου παντού, είσαι περισσότερο προφυλαγμένος από τον άγριο γκρεμό της ζωής.

«Μου αρέσει να υπάρχουν σε έναν θίασο όλες οι ηλικίες. Όταν είμαι μόνος με νέους, αισθάνομαι ξένος και όταν είμαι μόνος με μεγάλους, πλήττω αφόρητα. Θέλω να υπάρχει ώσμωση.»

Αντέχουν όμως όλοι την αγάπη;
Η μητέρα μου έλεγε πως κάθε δεντράκι έχει τον ίσκιο του, εννοώντας ότι πρέπει να κοιτάξεις κάπου που μπορούν να σε αγαπήσουν. Στο θέατρο αγαπάω όλους τους ηθοποιούς με τους οποίους συνεργάζομαι. Αλλιώς δεν μπορώ να σκηνοθετήσω.

Όσο μεγαλώνετε, μεγαλώνει και η αγκαλιά σας;
Όσο μεγαλώνω δεν κλειδώνω. Για την ακρίβεια, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Παλιότερα φοβόμουν πολλά πράγματα, αλλά με τα χρόνια άλλαξα και σε αυτό βοήθησε πολύ το θέατρο. Μάλλον καταλάβαινα ενδόμυχα ότι θα με σώσει.

Σταμάτης Φασουλής: «Είναι σχεδόν κουσούρι να αγαπάς μόνο έναν άνθρωπο» - εικόνα 2

Είστε άνθρωπος της μνήμης, σκέφτεστε το παρελθόν;
Δεν μου αρέσει να σκέφτομαι τα παλιά, διότι πονάνε, είτε είναι καλά είτε κακά. Τα κακά σε θλίβουν και τα καλά δεν θα ξανάρθουν. Υπάρχουν μόνο το παρόν και το μέλλον για μένα. Άλλωστε, το παρόν περιέχει και το παρελθόν. Έχω καθοριστεί από αυτά που έχω περάσει, τα φέρω πάνω μου με κάθε τρόπο.

Για το μέλλον τι σκέφτεστε;
Για το συλλογικό μέλλον φοβάμαι πάρα πολύ. Ζούμε τη χειρότερη περίοδο των τελευταίων ετών και δεν βλέπω λύση. Η διακυβέρνηση της χώρας βρίσκεται πέραν του λογικού, κινείται στο χώρο της επιστημονικής φαντασίας. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο η δια­φθορά που κυριαρχεί είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο δεν μπορείς να το εξαλείψεις δια­φθείροντας κι εσύ τον κόσμο.

Από το θέατρο έρχονται ελπιδοφόρα μηνύματα;
Ναι, υπάρχουν ωραίοι ηθοποιοί και κάποιους από αυτούς θα τους δείτε στην παράσταση. Με τον Αντώνη Λουδάρο συνεργαζόμαστε εδώ και είκοσι χρόνια, τον έχω μαζί μου από το «Βίρα τις Άγκυρες». Είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζομαι με τον Κώστα Φαλελάκη και η πρώτη που συναντώ στο θέατρο την Ευγενία Δημητροπούλου, η οποία ερμηνεύει τον ρόλο της κόρης του Σιορ Τάπα. Και μόνο που τη βλέπω την αγαπάω όλο και πιο πολύ. Τι γλύκα έχει αυτό το κορίτσι! Είναι σαν να έχει ένα εσωτερικό φως. Μου αρέσει να υπάρχουν σε έναν θίασο όλες οι ηλικίες. Όταν είμαι μόνος με νέους, αισθάνομαι ξένος και όταν είμαι μόνος με μεγάλους, πλήττω αφόρητα. Θέλω να υπάρχει ώσμωση.

Σταμάτης Φασουλής: «Είναι σχεδόν κουσούρι να αγαπάς μόνο έναν άνθρωπο» - εικόνα 3

Στην παράσταση κάνει το ντεμπούτο της η κόρη του Γεράσιμου Σκιαδαρέση και της Μπέσυς Μάλφα;
Η Όλγα είναι εκπληκτική, είναι αποκάλυψη, είναι ένα θαύμα. Θα σας καταπλήξει όλους με το ταλέντο της!

Οι συνεργάτες σας σας αποκαλούν δάσκαλο. Πώς αισθάνεστε με αυτό;
Όταν το ακούω δημόσια ντρέπομαι, όταν το σκέφτομαι παρηγοριέμαι. Αισθάνομαι σκηνοθέτης… Ίσως ο σκηνοθέτης είναι και δάσκαλος.

© φωτογραφιών: Μαριλένα Αναστασιάδου

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Συμβολαιογράφος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Μία κλασική αστυνομική νουβέλα, γεμάτη έρωτες, μυστικά και συνομωσίες, που διαδραματίζεται στην Κεφαλονιά του 19ου αιώνα και συναγωνίζεται επάξια τα σύγχρονα ψυχολογικά θρίλερ.

Χώρα

Αμοργού 20

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.