Κωμικές και δραματικές, περισσότερο ή λιγότερο «δύσκολες», έξι παραστάσεις που μπαίνουν στον θεατρικό στίβο αυτήν την εβδομάδα ανοίγουν διάλογο με την κοινωνία.
«F*cking men»
Το έργο του Τζο ντι Πιέτρο ρίχνει μια διαφορετική, γκέι ματιά στο σύγχρονο κομφορμισμό, στα ταμπού και τα όρια της ανεκτικότητας. Ο μεταφραστής Αντώνης Γαλέος καθοδηγεί σκηνοθετικά δέκα άντρες ηθοποιούς, οι οποίοι θα μας δείξουν πώς βιώνεται το σεξ και κυρίως ο έρωτας, πέρα από τα φύλα και τις κοινωνικές νόρμες. (Vault , από 3/11)
«Δύο θεοί»
Η καυστική πένα του Λένου Χρηστίδη αναθέτει σε δύο έγκλειστους σε ίδρυμα να διασώσουν την ιστορία της ανθρωπότητας που απειλείται με πυρηνική καταστροφή σε μια δισκέτα. Ο Παντελής Δεντάκης σκηνοθετεί μια παράσταση που πλέκει την επιστημονική φαντασία με τα κόμικς, με πρωταγωνιστές τους Σταύρο Σβήγκο, Ορέστη Τζιόβα, Σωκράτη Πατσίκα κ.ά. (Ροές, από 5/11)
«Γυάλινος κόσμος»
Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί μια μεγάλη κυρία του θεάτρου στο αυτοβιογραφικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς. Η Μπέτυ Αρβανίτη θα ερμηνεύσει την Αμάντα Γουίνγκφιλντ, τη γυναίκα που συμβολίζει, εκτός από τη μητέρα του ίδιου του Ουίλιαμς, όλες τις μητέρες που με την υπερπροστατευτικότητά τους ευνουχίζουν τα παιδιά τους. (Οδού Κεφαλληνίας, από 2/11)
«Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν»
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου είπε «ναι» στην πρόκληση να γράψει μουσική για το αλληγορικό έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ, ο οποίος διατυπώνει το ερώτημα: υπάρχει καλοσύνη σε έναν κόσμο στον οποίο βασιλεύει η εκμετάλλευση; Ο Νικορέστης Χανιωτάκης σκηνοθετεί έναν ωραίο θίασο, αποτελούμενο από τους Πέγκυ Τρικαλιώτη, Λήδα Πρωτοψάλτη, Γεράσιμο Γεννατά κ.ά. (Θησείον, 2/11)
«Λωξάντρα»
Τη λατρέψαμε μέσα από το μυθιστόρημα της Μαρίας Ιορδανίδου και την τηλεοπτική του μεταφορά. Η Ελένη Κοκκίδου ενσαρκώνει τη γοητευτική Πολίτισσα σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, έχοντας μαζί της, εκτός από τους καταξιωμένους ηθοποιούς Γιώργο Αρμένη και Μιχάλη Μητρούση, την Ελένη Τσαλιγοπούλου ως τραγουδίστρια Ευθαλία. (Βεάκη, από 7/11)
«Ο θάνατος του Ιβάν Ίλιτς»
Τις σκέψεις του για τη ζωή που σταδιακά χάνει τους χυμούς της και την αγωνία του για το επέκεινα εκφράζει ο Λέον Τολστόι στη νουβέλα του. Οι ηθοποιοί Γιώργος Γαλίτης και Θανάσης Κουρλαμπάς, στην πρώτη τους συνεργασία, ισορροπούν ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό παίζοντας όλους τους ρόλους, υπό την καθοδήγηση της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη. (Αλκμήνη, από 5/11)
Περισσότερες πληροφορίες
Γυάλινος κόσμος
H πρώτη μεγάλη θεατρική επιτυχία του Ουίλιαμς και το πιο αυτοβιογραφικό του έργο, σε μια ρεαλιστική προσέγγιση μουσικής δομής που φωτίζει τη διαδικασία της ανάσυρσης του παρελθόντος ως καταφυγίου των ηρώων.
Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς
Ένα ερμηνευτικό στοίχημα για τους δύο ηθοποιούς τόσο σε κωμικό όσο και σε δραματικό επίπεδο, που υποδύονται όλους τους ρόλους του αριστουργήματος του Τολστόι, για το θάνατο του δικαστή Ιβάν Ιλίτς Μετσνίκοφ, για πέμπτη συνεχή χρονιά στην επιτυχημένη παράσταση. Ο ευκατάστατος δικαστής Ιβάν Ιλίτς, αρρωσταίνει βαριά. Η αρρώστια κι ο επικείμενος θάνατός του, εκμηδενίζουν όλη την προηγούμενη ζωή του. Επιτυχίες, ανούσιες συναναστροφές, εξουσία, κύρος και χρήμα στέκουν αδύναμα μπροστά στο τέλος. Ολόκληρη η ύπαρξή του σείεται συθέμελα μέχρι που αποφασίζει ότι θα ξεγελάσει το θάνατο.
Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν
Οι θεοί κατεβαίνουν στη Γη αναζητώντας αγωνιωδώς έναν καλό άνθρωπο. Μπορεί όμως να επιβιώσει ένας καλός άνθρωπος μέσα σε έναν κόσμο διεφθαρμένων;
F*cking men
Ένα έργο που μιλάει για τον έρωτα και το συναίσθημα ως δυνάμεις οι οποίες υπερβαίνουν τα φύλα και κάνουν τους ανθρώπους να υπερβαίνουν τον εαυτό τους.
Δύο θεοί
Στο βραβευμένο ως καλύτερο έργο το 1999 στα Βραβεία «Κάρολος Κουν», δύο φίλοι, ενόψει της συντέλειας του κόσμου, ξαναγράφουν (όπως τους βολεύει) την Ιστορία για τους... επόμενους.
Λωξάντρα
Μια μεσοαστική ελληνική οικογένεια της Κωνσταντινούπολης ζει τις μικρές και τις μεγάλες στιγμές της καθημερινότητας, με φόντο τα ιστορικά γεγονότα των τελών του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα.