Mια άκρως επίκαιρη αισθηματική κωμωδία, κατευθείαν από την κορυφή του βρετανικού θεατρικού box office, επέλεξε ο Τάσος Ιορδανίδης για να μας υπενθυμίσει την ουσία των ανθρώπινων σχέσεων και την αξία των νέων ξεκινημάτων. Το «Beginning» γράφτηκε μόλις πέρυσι από τον Ντέιβιντ Έλντριτζ, έκανε πρεμιέρα τον προηγούμενο Οκτώβριο στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, όπου αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς, και συνέχισε την καταιγιστική πορεία του στο Ambassadors Theatre στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου τη νέα χρονιά.
Εκτός από τη σκηνοθεσία, ο Τάσος Ιορδανίδης υπογράφει και τη μετάφραση, σε ένα έργο που μιλάει για τις σύγχρονες σχέσεις, γι’ αυτούς που θέλουν και για εκείνους που δεν ξέρουν αν μπορούν, μέσα στη σκληρή καθημερινότητα της υπερκατανάλωσης, του success story και της υπερπληροφόρησης. Αυτό όμως που κάνει το «Beginning» να ξεχωρίζει στο είδος του είναι ότι δεν μιλάει απλώς για την αρχή μιας σχέσης όπως θα έπρεπε να είναι, αλλά όπως είναι πραγματικά. Λίγο αμήχανη, γλυκιά και την ίδια στιγμή πικρή, με τους ήρωες να κουβαλούν τις δικές τους αλήθειες και τα βάρη τους στην πλάτη.
Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης, το έργο είναι ένα «ρομάντζο του 21ου αιώνα, συγκινητικό και βαθιά ανθρώπινο με σπάνιο, υψηλής αισθητικής χιούμορ». Ένα κείμενο που «προσκαλεί τον θεατή να ερωτευτεί» το χαρακτηρίζει η Θάλεια Ματίκα, ενώ ο συμπρωταγωνιστής της Γιάννης Δρακόπουλος συμπληρώνει ότι καυτηριάζει «τον τρόπο με τον οποίο δομούνται οι σύγχρονες καπιταλιστικές κοινωνίες, θέτοντας κι έναν ουσιαστικό κοινωνικό προβληματισμό σχετικά με το παρόν και το μέλλον του ανθρώπου μέσα σε αυτές».
Δεν μπορούμε, λοιπόν, παρά να αναγνωρίσουμε τον εαυτό μας στο πρόσωπο της Λόρα και του Ντάνι, που βρίσκονται στη λίγο έως πολύ γνώριμη after party κατάσταση της παραμονής Πρωτοχρονιάς, μόνοι στο σαλόνι της πρώτης, μισομεθυσμένοι και ίσως έτοιμοι να εκμεταλλευτούν με κάθε τρόπο το φιλόδοξο ξεκίνημα μιας καινούργιας χρονιάς. Εκείνος χωρισμένος, με μια κόρη που έχει χρόνια να δει, κι εκείνη επιτυχημένη καριερίστα και χειραφετημένη, αναζητούν από τη ζωή τους κάτι άλλο που δεν έχει έρθει ακόμη. Πόσο πιθανό είναι να το βρουν ο ένας στον άλλον σε μια εποχή που το να κάνεις μια νέα αρχή φαντάζει ακατόρθωτο και ίσως σε κάποιες στιγμές ουτοπικό.
«Δύο κλασικοί αλλά up to date ήρωες που θα μπορούσαν να έχουν ξεπηδήσει από τις ταινίες του Γκάρι Μάρσαλ, από το “Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς”, από το “Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ”. Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, όχι στην πρώτη νιότη, ούτε στα χρόνια της αθωότητας, συναντιούνται υπό συγκεκριμένες συνθήκες κι αισθάνονται αυτό που λέμε “πεταλούδες στο στομάχι”», εξηγεί η Θάλεια Ματίκα. Πόσο όμως μακριά μπορούν να πετάξουν οι πεταλούδες;
Η παράσταση ανεβαίνει από 14 Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Δεκεμβρίου στο Θέατρο 104.
Περισσότερες πληροφορίες
Beginning
Ένα βαθιά συναισθηματικό και χιουμοριστικό ρομάντζο για τον άνθρωπο του 21ου αιώνα, που μιλά για τα νέα ξεκινήματα και τις ανθρώπινες σχέσεις.