Heisenberg

3

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος συστήνει στην Ελλάδα ένα σύγχρονο έργο το οποίο, κάτω από τον αινιγματικό του τίτλο, μιλάει για τη δυναμική που εκλύει κάθε ανθρώπινη συνάντηση.

Heisenberg

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος συστήνει στην Ελλάδα ένα σύγχρονο έργο το οποίο, κάτω από τον αινιγματικό του τίτλο, μιλάει για τη δυναμική που εκλύει κάθε ανθρώπινη συνάντηση.

Heisenberg - εικόνα 1

Ο Βρετανός συγγραφέας εμπνεύστηκε­ από την αρχή της απροσδιοριστίας (ή της αβεβαιότητας) που διατύπωσε ο νομπελίστας φυσικός Βέρνερ Χάιζενμπεργκ το 1927, ότι δηλαδή «δεν μπορεί να προσδιοριστεί ταυτόχρονα και με ακρίβεια η θέση και η ορμή ενός σωματιδίου», για να συνθέσει ένα έργο που τοποθετεί στο δραματουργικό του κάδρο τη συνάντηση δύο ετερόκλητων ανθρώπων: του Άλεξ, ενός μοναχικού μεσήλικου Ιρλανδού, και της Τζόρτζι, μιας πληθωρικής νεαρής Αμερικανίδας, που τους χωρίζει το χάσμα της ηλικίας και της διαφορετικής ψυχοσύνθεσης, αλλά τους ενώνει η μοναξιά.

Το έργο εκτυλίσσεται μέσα από έξι εύρυθμες σκηνές που φωτογραφίζουν μερικά στιγμιότυπα της σχέσης των δύο ηρώων, από την πρώτη, παράδοξη γνωριμία τους έως το ανοιχτό φινάλε, κι εσκεμμένα εστιάζει κατά κύριο λόγο στο «τώρα», προσφέροντας ελάχιστες πληροφορίες για το παρελθόν τους (ειδικά ο λιγομίλητος Άλεξ παραμένει μέχρι το τέλος μια μάλλον κρυπτική φιγούρα). Το στιλ γραφής που ακολουθεί ο δραματουργός, γρήγορο, αποσπασματικό και καθόλου προσανατολισμένο προς την ψυχολογική εμβάθυνση, αποτελεί προϊόν της εποχής που το γέννησε (γράφτηκε το 2015). Χάρη σε αυτό το ύφος –και δευτερευόντως στις πληροφορίες που μεταφέρει–, το έργο διεισδύει πειστικά στη μοναχικότητα των ανθρώπων των σύγχρονων μεγαλουπόλεων.

Heisenberg - εικόνα 2

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος –στον οποίον χρωστάμε αυτήν την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Ελλάδα– σκηνοθετεί στρέφοντας, σωστά, το βλέμμα στους δύο ήρωες, εμφανίζεται όμως άτολμος, ίσως και ασαφής, ως προς τη σκιαγράφησή τους. Έτσι οι δύο πολύ καλοί ηθοποιοί (Περικλής Μουστάκης, Κόρα Καρβούνη), που έχουν ούτως ή άλλως να αντιμετωπίσουν ένα «μετέωρο» έργο, καθώς δεν τους δίνει παρά ελάχιστο feedback για το ποιοι­ είναι οι χαρακτήρες τους, αργούν να βρουν τα πατήματά τους. Ειδικά η δεύτερη επαφίεται αρχικά σε μια ταχυλογία χωρίς παύσεις προκειμένου να αποδώσει την πληθωρικότητα της ηρωίδας, ενώ αμήχανες ακούγονται και οι βρισιές στις οποίες καταφεύγει συχνά η αθυρόστομη Τζόρτζι, αν και δεν αποσαφηνίζεται τελικά αν η αμηχανία οφείλεται στη μετάφραση ή την αδυναμία της ηθοποιού να συλλάβει καλά τη συγκεκριμένη πτυχή της ηρωίδας.

Το σκηνικό της Μαγδαληνής Αυγερινού, αποτελούμενο από τελάρα που αλλάζουν συνεχώς χρήσεις και ορίζουν τους διαφορετικούς χώρους του έργου, είναι μεν ευέλικτο, δεν μπορεί όμως να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα εμπνευσμένο, ούτε βοηθάει τη ροή της παράστασης. καθώς, μάλιστα, οι αλλαγές από σκηνή σε σκηνή γίνονται από τους ηθοποιούς, κάτι που τους αναγκάζει να βρίσκονται συνεχώς σε μια κατάσταση εντός κι εκτός ρόλου, η ατμόσφαιρα και το συναίσθημα που μεταφέρονται στην πλατεία ζημιώνονται. Εντέλει όμως η θέρμη του έργου –την οποία μεταδίδει σταδιακά και η παράσταση– αποζημιώνει με ένα καλό αποτέλεσμα.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος, 2109212900. Διάρκεια: 85΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Heisenberg

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 85 '

Μια διεισδυτική ματιά στις σχέσεις μέσα από την τυχαία συνάντηση δύο ετεροκλήτων χαρακτήρων

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Μπέκετ

Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σκηνοθέτης και το έργο σταθμός του 20ού αι για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης σε μια μεγάλη συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/04/2024

Η Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου έρχεται ξανά στο Εθνικό Θέατρο

Τρεις παραγωγές από την Κύπρο "ταξιδεύουν" αυτόν τον Μάιο στην Αθήνα και τη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του Εθνικού.

Updated | Πέντε θέατρα αποχαιρετούν έξι παραστάσεις

Έργα μερικών από τους καλύτερους Έλληνες συγγραφείς (Ρέππας-Παπαθανασίου, Άκης Δήμου, Γιάννης Τσίρος), ένα του Φλομπέρ αλλά και μία διαδραστική κωμωδία κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή των Βαΐων.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Ελλάδα και Τουρκία ανεβάζουν από κοινού την ερωτική τραγωδία του Σαίξπηρ

Μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή μεταξύ του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ετοιμάζεται αυτή την περίοδο πάνω σε ένα από τα σπουδαιότερα κλασικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας.

"Ένας εχθρός του λαού": Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί Ίψεν

Το θέατρο Ρεκτιφιέ υποδέχεται τη νέα δουλειά της σκηνοθέτριας πάνω σε ένα έργο πολιτικό, όπου ένας γιατρός που αμφισβητεί την πλειοψηφία αποκηρύσσεται ως "εχθρός του λαού".

Θέατρο Σταθμός: Συνεχίζει με φόρα και το Μάιο

Συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους και μετά τις διακοπές του Πάσχα τέσσερις παραγωγές, ενώ το θέατρο φιλοξενεί επίσης μία σημαντική παράσταση της περιφέρειας.