Ο_Μισ@νθρωπος

3,5

Νεανική κι ενδιαφέρουσα πρόταση σύγχρονης ανάγνωσης της μολιερικής κωμωδίας, προσαρμοσμένη ώστε να εξυπηρετεί το σχόλιο για την καταδυναστευμένη από τα social media εποχή μας.

Ο_Μισ@νθρωπος

Νεανική κι ενδιαφέρουσα πρόταση σύγχρονης ανάγνωσης της μολιερικής κωμωδίας, προσαρμοσμένη ώστε να εξυπηρετεί το σχόλιο για την καταδυναστευμένη από τα social media εποχή μας.

Ο_Μισ@νθρωπος - εικόνα 1

Με την παρότρυνση να κρατήσουν οι θεατές ενεργοποιημένα τα κινητά τους, να ακολουθήσουν τη σχετική σελίδα στο facebook όπου ανεβαίνουν σε πραγματικό χρόνο τα on και off stage δρώμενα, να ψηφίσουν ή να ανεβάσουν φωτογραφίες στα κοινωνικά δίκτυα, η παράσταση εξαρχής δηλώνει πως διαβάζει τη μολιερική κωμωδία ως δράμα της διαδικτυακής εποχής. Το εγχείρημα είναι ίσως περισσότερο αρμονικό απ’ όσο ακούγεται, παρά την –ενδιαφέρουσα στην πραγματικότητα– αντίθεση που δημιουργείται ανάμεσα στην ποιητική γλώσσα του πρωτοτύπου (μετάφραση: Νίκος Ζιώγας) και το σημερινό περίβλημα.

Οι κωμωδίες του Μολιέρου όσο στενά συνδεδεμένες είναι με την εποχή τους άλλο τόσο διαχρονικές αποδεικνύονται, καθώς η ανθρώπινη φύση παραμένει αμετάβλητη. δεν υπήρχαν μόνο το 17ο αιώνα θρησκόληπτοι υποκριτές («Ταρτούφος»), νεόπλουτοι («Αρχοντοχωριάτης»), τσιγκούνηδες («Φιλάργυρος»), υποχόνδριοι («Κατά φαντασίαν ασθενής»). Μπορεί λοιπόν να μη χρειάζονται εκσυγχρονιστικά δεκανίκια, προκαλούν όμως τέτοιους συνειρμούς, που η σκηνική τους ταύτιση με σημερινούς τύπους ή κοινωνικά φαινόμενα αποτελεί­ μεγάλο πεδίο έμπνευσης. Αυτό αποδεικνύεται στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η ιστορία της κοκέτας­ Σελιμέν και της «αυλής» των θαυμαστών/κολάκων που την πολιορκούν, η επιπολαιότητα με την οποία τους μεταχειρίζεται προκειμένου να είναι αρεστή και το προσωπικό δράμα του Αλσέστ, του «παθολογικά» ειλικρινούς αντιήρωα που έχει ερωτευτεί μια γυναίκα η οποία εκπροσωπεί ό,τι αποστρέφεται, δικαιολογούν την κεντρική ιδέα της διασκευής.

Ο_Μισ@νθρωπος - εικόνα 2

Ο φτιαχτός κόσμος των κοινωνικών δικτύων και ό,τι επέφερε στις συμπεριφορές και τις διαπροσωπικές σχέσεις εντάσσεται στην παράσταση, και μάλιστα όχι μόνο με τις εξωκειμενικές σκηνές, αλλά –και αυτό είναι το ενδιαφέρον– ως οργανικό μέρος του ίδιου­ του έργου. Βέβαια, διάφορες αποχρώσεις του αποσιωπούνται, μια και οι διασκευές εξυπηρετούν πάντα ένα συγκεκριμένο σκηνοθετικό στόχο, αλλά ό,τι μένει δίνεται εμπνευσμένα και με σκέψη από πίσω. Και είναι στα συν της σκηνοθεσίας ότι δεν έμεινε στη μεταφορά στο σήμερα μέσω της χρήσης των κοινωνικών δικτύων, αλλά συντόνισε μια παράσταση που στέκεται αφ’ εαυτής.

Οι υποκριτικές ερμηνείες στα όρια της καρικατούρας σχηματοποίησαν τον πεζό, υπερφίαλο κοινωνικό περίγυρο του έργου, με την καθοριστική συμβολή της όψης και της κινησιολογίας: με πούπουλα στα κοστούμια και χαρακτηριστική κίνηση οι ήρωες θύμισαν πτηνά! Χαζοπούλια με ποιητικές βλέψεις (Ορόντ ο Χάρης Κρεμμύδας) και οι υπόλοιποι κοκορόμυαλοι επίδοξοι εραστές (Ακάστ ο Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Κλιτάντρ ο Πάνος Τοψίδης) μάλωναν στον… ξένο αχυρώνα του παγονιού που φούσκωνε από φιλαρέσκεια (Σελιμέν η Ελένη Κουτσιούμπα). Απέναντί τους στάθηκε με μελαγχολική περίσκεψη ο Αλσέστ (Θανάσης Ζερίτης), ενώ στους υπόλοιπους ρόλους εξίσου καλοί ήταν οι Γιώργος Κισσανδράκης (Φιλέντ), Αμαλία Νίνου (Αρσινόε) και Αριστέα Σταφυλαράκη (Ελιάντ).

ΘΗΣΕΙΟΝ, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ Τουρναβίτου 7, Ψυρρή, 2103255444. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο_Μισ@νθρωπος

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Διασκευή πάνω στην κωμωδία του Μολιέρου. Ο «Μισάνθρωπος» τοποθετείται στο σήμερα, με τους θεατές να σχολιάζουν την παράσταση μέσω των social media.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

Μια συναρπαστική ερμηνεία από τον Αργύρη Ξάφη σε ένα ενδιαφέρον σύγχρονο έργο, που με τη μορφή πολυπρόσωπης αφήγησης, προσεγγίζει ζητήματα ομοφοβίας, βίας και ενοχής μιας κλειστής κοινωνίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
18/04/2024

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.

Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Updated | "Κήτος": Ο ανέκδοτος μονόλογος του Βαγγέλη Ρωμνιού στο Θέατρο Τέχνης

Ο Ευάγγελος Βογιατζής φέρνει στη σκηνή και ερμηνεύει τον μονόλογο του συγγραφέα του "Χαρτοπόλεμου", που έφυγε πρόωρα από τη ζωή, σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη και κίνηση Φωκά Ευαγγελινού.

Στο "Underground" ο Γιάννης Τσορτέκης υποδύεται έναν μαυραγορίτη που είναι "πρωτεργάτης, επαναστάτης, σύμβολο"

Με αφορμή τις τελευταίες παραστάσεις του θεατρικού όπου πρωταγωνιστεί με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και την Αλεξάνδρα Αϊδίνη, ο ταλαντούχος ηθοποιός που... "μισήσαμε" πέρσι στο Maestro μιλά στο "α" για τα Βαλκάνια, τον Κουστουρίτσα και την Ελλάδα του σήμερα.

Τι θα δούμε φέτος στην Επίδαυρο

Διεθνείς παρουσίες, σπουδαία σκηνοθετικά ονόματα, σημαντικές συνεργασίες, σύγχρονες επαναγνώσεις της τραγωδίας και κυριαρχία του τραγικού λόγου έναντι του κωμικού εντοπίζονται στο φετινό πρόγραμμα της μεγάλης και μικρής Επιδαύρου.