«Στα Πλάγια»: Γιατί όλη η Αθήνα μιλάει για την παράσταση του Βύρωνα και του Μιχάλη;

Το «Στα Πλάγια» μοιάζει περισσότερο με κουβέντα κάπου μεταξύ τρίτου και τέταρτου ποτού.

«Στα Πλάγια»: Γιατί όλη η Αθήνα μιλάει για την παράσταση του Βύρωνα και του Μιχάλη;

Την παράσταση του Βύρωνα Θεοδωρόπουλου και του Μιχάλη Μαθιουδάκη την είχα πρωτοδεί στην κεντρική σκηνή του Gazarte, στο Athens Comedy Festival. Θυμάμαι πως όταν έπεσε η αυλαία ήταν αναμφίβολα μία από τις φεστιβαλικές στιγμές που απέδειξαν στο κοινό πως το εγχώριο standup έχει ένα δυναμικό, απόλυτα σύγχρονο προφίλ να δείξει, με υφολογικές βαριάντες και πρωτοποριακά βήματα. Σήμερα πλέον, με μία απόσταση ασφαλείας από την επιτυχία εκείνου του τριήμερου κωμωδίας, το «Στα Πλάγια» έχει μπει σε μια αξιοζήλευτη τροχιά στο δεύτερο χρόνο παραστάσεών του, όσο η μία sold out βραδιά διαδέχεται την άλλη και οι αλλεπάλληλες παρατάσεις έχουν «εγκλωβίσει» το δίδυμο στο ισόγειο του Six d.o.g.s. μέχρι το Πάσχα.

Έτσι τη νύχτα της περασμένης Τετάρτης βρέθηκα στις σκηνοθετικές καρέκλες του γοητευτικά ολόμαυρου gig space της αθηναϊκής «εξάδας σκυλιών» να αναμένω με την ίδια αψάδα το double bill που κλείνει σιωπηλά το μάτι στους Μάιλς και Τζακ από το «Sideways». Ώρα 9 και μισή, λοιπόν. Τα φώτα σβήνουν και ο Βύρωνας Θεοδωρόπουλος ανεβαίνει στο σανίδι. «Πόσοι δεν έχουν ξαναδεί stand up;» Για να έχει τα νότα του καλυμμένα ξεκινά με ένα ξεκαθάρισμα ανάμεσα στη φύση αυτού του θεατρικού είδους και τον φόβο για χλευαστικά τρικ προς τους ακροατές (πράγμα που θέλω να πιστεύω πως με το χρόνο θα μοιάζει όλο και πιο περιττό), προχωρώντας μετά σε ένα δουλεμένο, γκρουβαριστό κείμενο, το οποίο αδιόρατα κινούταν γύρω από ένα παιχνίδι γλώσσας και λέξεων –ανάμεσα στο σημαίνον και το σημαινόμενο: υδραυλικά εξαρτήματα που σε φέρνουν σε… άβολες καταστάσεις (πώς να ζητήσεις αντλία «μπανάνα» από έναν αντρουά μάστορα;), ονόματα που αποδεδειγμένα δείχνουν ήθος και χαρακτήρα (Ιάκωβος, Παντελής και Στάθης τα καλύτερα παιδιά) και φυσικά το –αγαπημένο του Βύρωνα– επίθετο «πάμπολλα», που για έναν περίεργο λόγο όπου κι αν το κολλήσεις ομορφαίνει την κουβέντα.

«Στα Πλάγια»: Γιατί όλη η Αθήνα μιλάει για την παράσταση του Βύρωνα και του Μιχάλη; - εικόνα 1

Ο Μιχάλης Μαθιουδάκης, με τη σειρά του, ανασκευάζοντας κείμενα από τον προηγούμενο μονόλογό του «Όλο λάθος» δηλώνει «ερωτευμένος με το λάθος» και μας παρασύρει στη γοητεία που αυτό κουβαλά. Πόσο πραγματικά λάθος είναι οι γνωστοί-άγνωστοι θείοι που φτερνίζονται σαν να πέφτει χειροβομβίδα; Ή πόσο λάθος είναι οι φίλοι που ορμάνε στα ξηροκάρπια σαν να μην υπάρχει αύριο και μας αφήνουν μόνο τον αποξηραμένο αρακά; Ή από την άλλη πόσο μα πόσο λάθος είναι το γεγονός πως πλέον δεν μπορείς καν να κάνεις ένα λάθος, μιας και το πανταχού παρόν google ορίζει στιγμιαία το σωστό; Και να σου ένα subtext με φιλοσοφικό ερώτημα από εκεί που δεν το περίμενες. Το υπόγειο τέμπο που κρατά ο Μαθιουδάκης στα κείμενά του χτίζει βήμα-βήμα τα αστεία του, που έρχονται να ξεσπάσουν μέσα από την εκφραστική δυναμικότητά του –για να μην σποϊλάρω θυμήσου το όνομα «Ολάγια».

«Στα Πλάγια»: Γιατί όλη η Αθήνα μιλάει για την παράσταση του Βύρωνα και του Μιχάλη; - εικόνα 2

Και κάπως έτσι έχεις ένα ντουέτο που αλληλοσυμπληρώνεται υφολογικά (αλλά μερικές φορές και θεματολογικά) και σου δίνει έναν οδηγό επιβίωσης σε περίπτωση ροχαλητού, tips για να ξεχωρίσεις τις ξενέρωτες μαζώξεις από τα ορίτζιναλ πάρτι και ένα πακέτο με τις πιο πιασάρικες δικαιολογίες για να τη βγάζεις καθαρή. Δεν διστάζει να μιλήσει για την περίφημη διαδικασία του ελληνικού πένθους και την ελληνική κιτσαρία, να αυτοσαρκαστεί αλλά και να σαρκάσει, να πετάξει μερικούς cringe υπαινιγμούς και σλανγκιές, να πάει από το προσωπικό στο κοινωνικό, σε μια παράσταση που μοιάζει περισσότερο με κουβέντα κάπου μεταξύ τρίτου και τέταρτου ποτού.

Περισσότερες πληροφορίες

Στα πλάγια

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 100 '

Το ντουέτο αλληλοσυμπληρώνεται υφολογικά και μας δίνει ένα σύγχρονο οδηγό επιβίωσης μπολισμένο με πολύ χιούμορ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.