Γ. Κιμούλης:«Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι»

Πολυσχιδής προσωπικότητα, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, ο Γιώργος Κιμούλης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο «Μαυροπούλι» του Χάροουερ και εξηγεί στη Γιώτα Δημητριάδη γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο κείμενο και πώς η κοινωνία αντικατοπτρίζεται στο θέατρο.

Γ. Κιμούλης:«Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι»

Πολυσχιδής προσωπικότητα, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, ο Γιώργος Κιμούλης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο «Μαυροπούλι» του Χάροουερ, στο θέατρο Άλμα (από τις 10/11) και εξηγεί στη Γιώτα Δημητριάδη γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο κείμενο και πώς η κοινωνία αντικατοπτρίζεται στο θέατρο.

Γ. Κιμούλης:«Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι» - εικόνα 1

Τι σας γοήτευσε στο «Μαυροπούλι»;
Όπως σε όλα τα έργα που επιλέγω, το θέμα του. Είναι η συνάντηση έπειτα από δεκαπέντε χρόνια ενός άντρα γύρω στα εξήντα και μιας γυναίκας είκοσι έξι χρόνων. Είναι εμφανές ότι κάποτε είχαν μια παράνομη σχέση. Πριν από δεκαπέντε χρόνια, όμως, η κοπέλα ήταν δώδεκα κι εκείνος σαράντα πέντε.

Τι είδατε στην Ανθή Σαββάκη και την επιλέξατε για συμπρωταγωνίστριά σας;
Έψαχνα αρκετό καιρό να βρω μια νέα ηθοποιό. Πιστεύω ότι στην παράσταση αυτή η διαφορά της ηλικίας των δύο προσώπων πρέπει να είναι εμφανής, ενώ είναι αναγκαία και η σκηνική ισοτιμία. Χρειαζόμουν λοιπόν, εκτός απ’ τη σκληρή δουλειά και το ταλέντο, η συνάδελφος να έχει τρία ακόμη βασικά στοιχεία: αφοσίωση, συγκέντρωση και σκηνική αυταπάρνηση. Η Ανθή τα έχει. Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος που δουλεύω μαζί της.

Σκιαγραφήστε μας την προσωπικότητα του ρόλου που ερμηνεύετε.
Η αμφισημία που διακατέχει όλο το έργο έχει άμεση σχέση με τον μπερδεμένο κόσμο αυτού του άντρα. Πιστεύω πως δεν ξέρει τι νιώθει κάθε φορά. Τον ενδιαφέρει περισσότερο το πώς φαίνονται στους άλλους τα αισθήματά του. Συμβαίνει σε πολλούς αυτό, στην εποχή που ζούμε. Δεν θέλω να τον δαιμονοποιήσω, διότι είναι ένας χαρακτήρας που δημιουργώ εγώ ο ίδιος και θα καταλήξει αδιάφορος αν ηθικολογήσω στη σκιαγράφησή του. Απ’ την άλλη δεν μ’ ενδιαφέρει να δημιουργηθεί κάποια συμπόνια γι’ αυτόν. Παρ’ όλ’ αυτά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι οι κανονικοί άνθρωποι είναι πολύ χειρότεροι από αυτόν και ειδικά αυτοί που συνειδητά πλευρίζουν μικρά παιδιά και ότι εμείς ως κοινωνία πρέπει να αποφασίσουμε τι πρέπει να κάνουμε με αυτούς.

Γ. Κιμούλης:«Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι» - εικόνα 2

Πιστεύετε ότι έχουμε την τάση να βάζουμε γρήγορα ταμπέλες;
Έχουν συμβάλει πολλά σ’ αυτήν την –καταστροφική κατά τη γνώμη μου– ταχύτητα στην κρίση των ανθρώπων. Δείτε την ταχύτητα με την οποία ο δημοσιογραφικός λόγος αναπτύσσει τα θέματά του. Αυτήν τη συνοπτική ακραία ανάπτυξη. Και αναφέρομαι στο δημοσιογραφικό λόγο, καθώς μέσω αυτού μαθαίνουμε τα γεγονότα που πρέπει να κρίνουμε. Δεν ξέρω αν υπάρχει επιστροφή.

Η σημερινή εικόνα του θεάτρου τι αντικατοπτρίζει για την κοινωνία μας;
Τα πάντα, με κάποιες εξαιρέσεις βέβαια. Ατονία, αδιαφορία, άγχος, αισθητικό χάος, εγωκεντρισμό και ναρκισσιστικό μηδενισμό.

Μια πλούσια θεατρική σεζόν σάς περιμένει: «Μαυροπούλι», «Ψηλά από τη γέφυρα», «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ», «Βάτραχοι» το καλοκαίρι. Τι θα πρέπει να συμβεί ώστε να τη χαρακτηρίσετε «πετυχημένη»;
Η αποτυχία ή η επιτυχία είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άλλοι βλέπουν τα έργα μας. Εμείς, όσο κοινότοπο κι αν ακούγεται, έχουμε ως κέρδος όλη τη διαδικασία της δημιουργίας ενός έργου. Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι. Ένα έργο δεν ετεροπροσδιορίζεται. Αυτοπροσδιορίζεται.

Περισσότερες πληροφορίες

Το μαυροπούλι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Η Ούνα ανακαλύπτει το μέρος όπου βρίσκεται κρυμμένος ο Ρέι, τον οποίο είχε ερωτευτεί σε μικρή ηλικία. Όμως πόσο δυνατό ήταν αυτό που είχαν μεταξύ τους

Άλμα

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Αλίφειρα": Τελευταίες παραστάσεις για την πικρή κωμωδία του Ανδρέα Στάικου

Το έργο του συγγραφέα και σκηνοθέτη που αντλεί έμπνευση από την μυστηριώδη αρχαία πόλη της Αρκαδίας ολοκληρώνει τον κύκλο του.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

"Ριχάρδος III*": Δείτε πρώτες φωτογραφίες από το έργο του Σαίξπηρ σε διασκευή Ανδρέα Φλουράκη

Ο αστερίσκος στον "Ριχάρδο ΙΙΙ*" καταδεικνύει τις σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών, που όλο και πιο συχνά πλέον έρχονται στη δημοσιότητα, στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για τη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη "The Cenci Family"

Από το Μανχάταν ξεκινά την πορεία της η νέα παράσταση της σκηνοθέτιδας που υπογράφει το έργο μαζί με τον Άρη Ασπρούλη, αντλώντας από το ρηξικέλευθο πνεύμα του Αντονέν Αρτώ και την πραγματική ιστορία της πρώτης γυναίκας που εναντιώθηκε στην πατριαρχία και δολοφονήθηκε.

Προλάβετε το "Μια άλλη Θήβα" τον Μάιο

Η επιτυχημένη παράσταση σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου θα συνεχιστεί για λίγο ακόμη, με τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη στο δίδυμο του έργου του Σέρχιο Μπλάνκο.

"Πόθεν έσχες" ρωτάνε οι 4Frontal στο θέατρο Βεάκη

Ένας απατεώνας που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, γίνεται το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής στο νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη που έρχεται το Μάιο από την επιτυχημένη ομάδα.

"Ink": Που θα βρείτε το βιβλίο του Δημήτρη Παπαϊωάννου με αφορμή την παράσταση

"Sketches from life" είναι ο τίτλος της πρώτης έκδοσης του βιβλίου με τα σχέδια του διεθνούς φήμης δημιουργού, για το φως και το σκοτάδι του σώματος, αυτή τη φορά με την ιδιότητα του ζωγράφου.

Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή καλλιτεχνικών προτάσεων στα φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων των φεστιβάλ θα επιμεληθεί ο ΟΠΑΝΔΑ και θα περιλαμβάνει συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, χορό και αφιερώματα, αναδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητες επτά δημοτικών κοινοτήτων της Αθήνας.