Όλοι μπορούν πλέον να γίνουν ηθοποιοί: καταργήθηκε ο νόμος περί «αρτιμέλειας»

Η παράσταση «Lebensraum (Ζωτικός Χώρος)» στο Faust, με πρωταγωνιστή έναν ηθοποιό με αναπηρία, ανοίγει τώρα το θέμα της «επόμενης μέρας».

Όλοι μπορούν πλέον να γίνουν ηθοποιοί: καταργήθηκε ο νόμος περί «αρτιμέλειας»

Όσο εξωφρενικό, ρατσιστικό και οπισθοδρομικό κι αν ακούγεται, εδώ και 34 χρόνια, οι άνθρωποι με αναπηρία δεν επιτρεπόταν να σπουδάσουν στις Ανώτερες Δραματικές Σχολές^ αποκλείονταν ακόμη και από τις εισαγωγικές εξετάσεις... Πριν λίγες ημέρες, στις 11/2, με πρόσφατη τροποποίηση του Π.Δ. 370/1983, ο όρος περί «αρτιμέλειας», επιτέλους, καταργήθηκε. Για την Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία και την εν λόγω κατάργηση δίνεται η παράσταση του έργου του Θανάση Τριαρίδη «Lebensraum (Ζωτικός Χώρος)» στις 21/2. Το έργο έχει ως σημείο αναφοράς την ναζιστική επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου (Lebensraum), μεταγράφοντάς την εφιαλτικά στο σήμερα. Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Πηγή Δημητρακοπούλου πρωταγωνιστούν ο Πάνος Ζουρνατζίδης (στη φωτό, μέλος της ομάδας Θε.αμ.α Θέατρο ΑμεΑ και της Κίνησης Ηθοποιών με Αναπηρία) και ο Σήφης Πολυζωϊδης.

«Η Ελλάδα σε κάνει να ντρέπεσαι που είσαι ανάπηρος» μας έλεγε σε παλαιότερη συνέντευξή του στο Αθηνόραμα ο Ζουρνατζίδης, επισημαίνοντας τότε τα εξής: «Το πρόβλημα είναι θεσμικό. Ζούμε σε μια χώρα με θεσμούς αρτηριοσκληρωτικούς. Κι όμως, η αναπηρία, δυστυχώς, είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στον καθένα. Το έζησα: η δική μου δεν είναι εκ γενετής, είναι επίκτητη. Η αναπηρία μπορεί να συμβεί ακόμη και σ’ εκείνον που θεσμοθετεί αυτούς τους νόμους! Βρισκόμαστε σε μια εποχή που πρέπει επιτέλους να αλλάξει το θεσμοθετημένο της αναπηρίας: ο ανάπηρος δεν επιτρέπεται να ζει πλέον κλεισμένος στο σπίτι του και βάσει των επιδομάτων που του δίνονται από το κράτος ως μια πράξη ελεημοσύνης».

Επειδή, όμως, άλλο η νομοθετική δικαίωση και άλλο η «επόμενη μέρα», μετά την παράσταση της 21ης/2 , στις 22:30, θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα «Άρση της Απαγόρευσης Φοίτησης στις Δραματικές Σχολές – Η επόμενη μέρα», με αφορμή την πρόσφατη τροποποίηση του Π.Δ. 370/1983 και την κατάργηση του όρου της «αρτιμέλειας».

Περισσότερες πληροφορίες

Lebensraum

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Ένα πείραμα που διαδραματίζεται μέσα σε μια θεατρική αίθουσα. Τα θύματα είναι ακαθόριστα, οι θύτες όμως απολύτως συγκεκριμένοι... Και αθώος δεν είναι κανείς...

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.

"I am falling in love | Εκδοχές πάνω στη Δωδέκατη Νύχτα": Πειραγμένος Σαίξπηρ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τον Γιώργο Βαλαή

Ο ανήσυχος δημιουργός αποσυναρμολογεί τη "Δωδέκατη νύχτα" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στη Σκηνή Ωμέγα, εστιάζοντας στις σχέσεις των ηρώων και την ερωτική έλξη που δεν γνωρίζει πρότυπα.

Το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" σε μία και μοναδική παράσταση

Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική, σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου ζωντανά στο Christmas Theater!

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Μπέκετ

Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σκηνοθέτης και το έργο σταθμός του 20ού αι για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης σε μια μεγάλη συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro.