Λεωφορείο ο πόθος

3

Μια «γειωμένη» παράσταση, καλοδουλεμένη και στρωτή, πιστή στο έργο, αλλά δίχως ισχυρό στίγμα. Η σκηνοθεσία μοιάζει να θέλησε να ανεβάσει όσο πιο προσεγμένα γίνεται το διάσημο αυτό έργο και να μυήσει το κοινό σε αυτό. Η Κόρα Καρβούνη είναι, πάντως, μια παράδοξα σκληρή, θεατρικά όσο και ψυχαναλυτικά ενδιαφέρουσα Μπλανς.

Λεωφορείο ο πόθος

Μια «γειωμένη» παράσταση, καλοδουλεμένη και στρωτή, πιστή στο έργο, αλλά δίχως ισχυρό στίγμα. Η σκηνοθεσία μοιάζει να θέλησε να ανεβάσει όσο πιο προσεγμένα γίνεται το διάσημο αυτό έργο και να μυήσει το κοινό σε αυτό. Η Κόρα Καρβούνη είναι, πάντως, μια παράδοξα σκληρή, θεατρικά όσο και ψυχαναλυτικά ενδιαφέρουσα Μπλανς.

Λεωφορείο ο πόθος - εικόνα 1

Δεν έχει την εύθραυστη ομορφιά, τους αβέβαιους τρόπους και την εκλεπτυσμένη κομψότητα, ούτε την αίσθηση ναφθαλίνης που, σύμφωνα με τον Τενεσί Ουίλιαμς, αποπνέει. Δεν έχει καν τη φτιαξιά της ξεπεσμένης αριστοκράτισσας. Σίγουρα δεν έχει τίποτα κοινό με την κινηματογραφική Μπλανς της Βίβιαν Λι. Η Κ. Καρβούνη είναι μια «άλλη» Μπλανς. Μοντέρνα, σκληροτράχηλη, με αγέρωχο βλέμμα και αθλητικό παρουσιαστικό, όλο γωνίες και μυς. Είναι ένα άτομο έξω από τις ηθικές επιταγές: ερωτομανής και αλκοολική, ο σχιζοφρενικός συνδυασμός της πουριτανής πόρνης και της σεμνότυφης εκμαυλίστριας ανηλίκων. Νευρωτική οπωσδήποτε, αλλά αρκούντως ευφυής και πραγματίστρια, η –κατά Καρβούνη– Μπλανς «κατασκευάζει» μπροστά στα μάτια μας την εικόνα αυτού που θεωρεί ότι θα έπρεπε να είναι.

Παριστάνει την ποιητική ύπαρξη και τη ρομαντική ψυχή με την ευαίσθητη κράση. Κρίνει ότι έτσι μόνο, παίζοντας μιαν άλλη, θα κερδίσει την πολυπόθητη συμπάθεια. Παράγει μια διεστραμμένη γοητεία αυτή η ερμηνεία, έστω κι αν αποστερεί από τον ρόλο τη μυθική αινιγματικότητα και τον υπόγειο λυρισμό του, γειώνοντάς τον σε ένα αντι-μυθικό, ρεαλιστικο ψυχολογικο-κοινωνικό πλαίσιο. Οι ρόλοι, βέβαια, δεν υπάρχουν απλώς για να ενσαρκώνονται, αλλά για να σημασιοδοτούνται από την ατομικότητα, την ιδιαιτερότητα και τη σωματικότητα του εκάστοτε ερμηνευτή. Νέες σημασίες παράγονται αν η σκηνοθεσία φωτίσει αυτήν την κατεύθυνση. Να εκληφθεί δηλαδή «το σώμα ως αντικείμενο, θέμα, πηγή συμβολοποίησης, υλικό σημειοποίησης, προϊόν πολιτισμικών εγγρα­φών κ.ο.κ.» για να μιλήσω με τα λόγια της θεατρολόγου Έρ. Φίσερ-Λίχτε.

Λεωφορείο ο πόθος - εικόνα 2

Η παράσταση στο Σύγχρονο Θέατρο, ενδια­φέρουσα, καλοδουλεμένη, αλλά αναποφάσιστη, με υπερβάλλουσα συνέπεια απέναντι στο ηθογραφικό υπόστρωμα του έργου, κινείται σε γνώριμα μονοπάτια ψυχολογικού ρεαλισμού, ξεχνώντας ωστόσο πως στην περίπτωση του Ουίλιαμς ο ρεαλισμός μπορεί να είναι επίσης ποιητικός, μαγικός και ακόμη πολλά πράγματα. Τη βραδιά που είδα την παράσταση οι προβολές δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω τεχνικού προβλήματος. Ξέρω όμως πως το ιδιαίτερο βλέμμα στο θέατρο δεν προκύπτει μόνο­ από μερικά κινηματογραφημένα πλάνα. Εδώ τα πάντα μοιάζουν ριζωμένα στο να ακουστεί και να παιχτεί το έργο όσο γίνεται πειστικά, με τα σύμβολά του σωστά βαλμένα­ στο ατμοσφαιρικό δίχωρο σκηνικό (σκηνικά-κοστούμια: Γ. Χατζηνικολάου).

Η παράσταση όμως μοιάζει να υποφώτισε τη φλόγα, το βαρύ αισθησιασμό, τις απροσδόκητες ιδιοσυγκρασίες και την ηθελημένη του εκζήτηση. Οι σκηνές είναι υποδειγματικά οργανωμένες (ειδικά το πόκερ ή οι συναντήσεις της Μπλανς με τον καλοκάγαθο Μιτς-Γ. Δαμπάση και την προσγειωμένη αδερφή της-Ηλ. Μαυρομάτη). Παραμένει αμφίβολη όμως η χημεία ανάμεσα στους κύριους φορείς της, την Μπλανς-Καρβούνη και τον κουνιά­δο της Στάνλεϊ-Γ. Τσορτέκη. Παίζουν ακόμη οι Αθ. Αλεξοπούλου, Μ. Γιαννικάκης, Γ. Γερωνυμάκης, Γ. Δαμάλας, Χρ. Δημητριάδη, Β. Κουντουριώτης.

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 2103464380. Διάρκεια: 150΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Λεωφορείο ο πόθος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 150 '

Το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο εστιάζει στη σχέση της ονειροπόλας και συμπλεγματικής Μπλανς Ντιμπουά με τον άξεστο άντρα της αδερφής της Στάνλεϊ Κοβάλσκι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
25/04/2024

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".